سال 2010 در چنین روزی اپل اولین نسخه آیپد خود را معرفی کرد

اولین آیپد در 27 ژانویه 2010 معرفی شد و به‌عنوان دستگاهی به بازار عرضه شد که قدرتمندتر و قابل حمل‌تر از نت‌بوک‌ (netbook) بود. آیپد با فرم فاکتور منحصربه‌فردش، ابزاری را ارائه می‌دهد که کاملاً با آنچه یک آیفون یا مک می‌تواند انجام دهد، تفاوت دارد. 14 سال پیش در چنین روزی یعنی 3 آوریل اولین آیپد اپل به طور رسمی در ایالات متحده عرضه شد و همچنان شاهد آنیم که اپل برتری خود را در این دسته حفظ کرده است.

آن زمان آیپد شرکت اپل فقط از حالت Wi-Fi پشتیبانی می‌کرد اما اکنون حالت اینترنت سیم‌کارتی هم به آن اضافه شده است. اکنون که تبلت‌های نسل فعلی با مودم‌های 5G فوق‌العاده سریع عرضه می‌شوند که هم باند mmWave و هم باند زیر 6 گیگاهرتز را پشتیبانی می‌کنند، در اولین نسخه، استانداردهای فناوری این شرکت را محدود می‌کرد، بنابراین اولین آیپد فقط از اتصال 3G پشتیبانی می‌کرد. در نهایت این مدل در روز 28 ماه می به بازارهای خارج از کشور راه یافت.

اکثر وبلاگ‌ها و نشریات رسانه‌های مرتبط با فناوری اولین آیپد را ستایش کردند و از قابلیت‌های این محصول قدردانی کردند و در عین حال به عنوان رقیب نوت‌بوک‌ها و نت‌بوک‌ها معرفی کردند. با این حال، در هر محصولی همیشه مشکلاتی وجود خواهد داشت و اولین آیپد که 14 سال پیش عرضه شد، انتقاداتی به همراه داشت، از سیستم‌عامل بسته گرفته تا عدم پشتیبانی از Adobe Flash. با این حال، علی‌رغم این اظهارنظرها، در 80 روز اول، نسل اول آیپد سه میلیون دستگاه فروخت و تا زمانی که آیپد 2 عرضه شد، اپل بیش از 15 میلیون دستگاه فروخته بود. در دوم مارس سال 2011، نسل اول آیپد به دنبال معرفی آیپد 2 متوقف شد.

تا سال 2024، اپل همچنان در دسته تبلت‌ها برتری خود را حفظ کرده و حتی با وجود اینکه فروش و درآمد آیپد به آرامی در حال کاهش است، هیچ شرکت دیگری به جز سامسونگ در فضای جدی با این شرکت رقابت نمی‌کند. گفته می‌شود اپل برای اینکه خود را از رقبای خود بیشتر متمایز کند، خانواده آیپد پرو جدیدی را عرضه می‌کند. گزارش‌های متعددی وجود دارد مبنی بر اینکه این اولین آیپد پرو خواهد بود که با پنل‌های OLED عرضه می‌شود؛ از فناوری ProMotion پشتیبانی می‌کند و نرخ تازه‌سازی بالایی را ارائه می‌دهد.

اپل عرضه iPad Air و iPad Pro را یک ماه دیگر به عقب انداخت

پست های مرتبط

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد