سامسونگ هوش مصنوعی باتری را به سری گلکسی اس 25 می‌آورد

سری گوشی‌های گلکسی اس 24 با اولین مجموعه نرم‌افزاری مجهز به هوش مصنوعی سامسونگ به نام Galaxy AI معرفی شد. اکنون طرفداران حرف از سری گلکسی اس 25 می‌زنند که هوش مصنوعی قدرتمندتری خواهد داشت.

با توجه به اینکه این مدل‌های جدید گلکسی اس 24  به مقدار 53 درصد از سود سه ماهه اول سال 2024 این شرکت را به خود اختصاص داده‌اند، بسیاری به این نتیجه رسیده‌اند که این ویژگی‌ها یکی از دلایل محبوبیت آنها خواهد بود. شایعه شده که گلکسی اس 25 اولترا پیش رو در بخش باتری پیشرفت ندارد، چراکه از همان باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مدل‌های نسل قبل استفاده می‌کند. با این حال، سامسونگ قصد دارد این نسخه را با فناوری‌ای به نام «هوش مصنوعی باتری» تا 10 درصد افزایش دهد.

هوش مصنوعی باتری احتمالاً یک ویژگی هوشمند باشد که در نسخه بعدی Galaxy AI قرار دارد و زمان اجرای کلی را بدون تأثیر بر عملکرد گوشی افزایش می‌دهد. PandaFlash در توییتر اشاره کرد یک منبع ناشناس او را از این ویژگی مطلع کرده که توسط آن کاربران می‌توانند بین 5 تا 10 درصد افزایش شارژ در کل زمان اجرا را تجربه کنند. البته نرم‌افزار تقویت باتری سال‌هاست که وجود دارد و برنامه‌های زیادی هم برای گوشی‌های هوشمند و هم برای لپ‌تاپ‌ها در دسترس است.

متأسفانه، اینها با داون‌کلاک کردن CPU و GPU، عملکرد دستگاه را ضعیف می‌کنند. گاهی حتی حداکثر توان عملیاتی مودم 5G هم محدود می‌شود. در حالی که PandaFlash به طور کامل در مورد نحوه عملکرد هوش مصنوعی باتری مطلع نشده بود، او فرض می‌کند که این ویژگی وظایف غیرضروری پس‌زمینه را که از منابع سیستمی برای ارائه پشتیبان طولانی‌تری استفاده می‌کنند، حذف می‌کند.

جالب اینجاست که این منبعِ اطلاعات در جایی اشاره نکرده که هوش مصنوعی باتری برای سری گلکسی S25 ارائه می‌شود. با این حال، اکثر پست‌های او حول محور پرچمداران آینده سامسونگ می‌چرخد و با توجه به اینکه Galaxy AI بخش عمده‌ای از سود سامسونگ است، این افزوده احتمالاً در نسخه بعدی خواهد آمد. زمانی که سایر برنامه‌ها از کاربران می‌خواهند فرآیندهای پس‌زمینه را برای صرفه‌جویی در مصرف باتری انتخاب کنند، هوش مصنوعی باتری می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. چیزی که اینجا اهمیت دارد یکپارچگی موتور عصبی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 یا اگزینوس 2500 با هوش مصنوعی باتری در ارتقای عمر باتری است.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود