سامسونگ و ال جی اولین شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند با قابلیت پشتیبانی شبکه اینترنتی نسل پنجم

با توجه به نزدیک شدن به پایان سال میلادی جاری و با توجه به اخبار منتشر شده، در سال میلادی جدید باید شاهد همه گیر شدن نسل جدید شبکه های اینترنتی باشیم (5G). با توجه به این، شرکت های معتبر عرصه گوشی های هوشمند قبل تر، از فعالیت بر روی گوشی های هوشمندی با قابلیت پشتیبانی شبکه اینترنتی نسل پنجم خبر داده بودند. حال نیز گویا شرکت های سامسونگ و ال جی قرار است پیش قدم شده و اولین گوشی های هوشمند با پشتیبنی شبکه 5G را رونمایی کنند.

همانطور که میدانید اولین کشوری که به چنین شبکه اینترنتی دسترسی پیدا کرد امریکا بود که این قابلیت را در چند شهر بزرگ خود امکان پذیر کرد. اما در مقابل اپل به عنوان یک شرکت امریکایی اعلام کرد که تا سال 2020 گوشی هوشمندی با قابلیت پشتیبانی نسل جدید شبکه های اینترنتی تولید نخواهد کرد.

علت این تصمیم گرفته شده همه گیر نشدن شبکه های 5G توسط اپل اعلام شد. اما شرکت های دیگر گویا توجهی به این اتفاق ندارند، یا شاید بهتر است بگوییم خوش بینانه تر به این اتفاق نگاه می کنند و هرچه زودتر می خواهند گوشی های هوشمند جدید 5G خود را تولید کنند.

سامسونگ و ال جی پیش قدم شدند

نمایشگاه MWC که قرار است در سال آینده در بارسلونا برگزار شود گویا اتفاقات بسیار جالبی را با خود به همراه خواهد داشت. سامسونگ پیش از این هم اعلام کرده بوده است که برای پرچمداران جدید خود یعنی خانواده گلکسی اس 10 از مودم هایی بهره خواهد برد که از شبکه اینترنتی نسل پنجم پشتیبانی خواهد کرد. از آن جایی که این شرکت کره ای تاریخ 20 فوریه را برای رونمایی رسمی گوشی های هوشمند خانواده گلکسی اس 10 در نظر گرفته است، این گوشی های هوشمند در نمایشگاه MWC که در تاریخ 25 فوریه شروع به کار می کند حضور خواهند داشت.

ال جی G7 ThinQ

ال جی نیز بیان کرده است که گوشی هوشمندی با قابلیت پشتیبانی شبکه 5G را در نمایشگاه MWC معرفی خواهد کرد. اطلاعات دقیقی از اینکه ال جی قصد دارد چه گوشی هوشمندی را معرفی کند در حال حاضر نداریم، اما حدس میزنیم ال جی  G7 ThinQ را با کمی تغییر و با نام LG G7+ ThinQ 5G در این نمایشگاه رونمایی خواهد کرد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد