رونمایی رسمی لنوو Z5s، اولین گوشی هوشمند لنوو با سه دوربین اصلی

مدتی پیش بود که شایعاتی در خصوص لنوو Z5s به گوشی رسید و شاید این بار شایعه پراکنان زیاده روی کردند و بیش از حد این گوشی هوشمند را بزرگ جلوه دادند. لنوو Z5s قرار بود از صفحه نمایش اینفینیتی O بهره ببرد اما با توجه به مطالبی که در ادامه می خوانید پی خواهید برد این گوشی هوشمند همانند آنچه که گفته شده نبوده است.

البته بهتر است زود تصمیم نگیریم، لنوو علاوه بر لنوو Z5s گوشی هوشمند دیگر خود با نام لنوو Z5 Pro را نیز معرفی کرد که مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای آن نزدیکتر به مشخصات و شایعاتی بود که قبل از رونمایی این محصولات به گوش می رسید. که در پستی جداگانه به خصوصیات خاص لنوو Z5 Pro  خواهیم پرداخت.

لنوو Z5s

صفحه نمایش

برای لنوو Z5s صفحه نمایشی  6.3 اینچی  LTPS LCD با رزولوشن فول اچ دی پلاس با نسبت تصویر 19.5 به 9 در نظر گرفته شده است. همانطور که گفتیم قرار بود این گوشی هوشمند از صفحه نمایشی اینفینیتی O با حفره در قسمت مرکزی بالای گوشی بهره مند شود. اما حال می بینیم که ناچ واتر دراپ برای لنوو Z5s در نظر گرفته شده است. همانند صفحه نمایش اپو R17.

لنوو Z5s

دوربین

لنوو Z5s اولین گوشی ای شرکت می باشد که از سه سنسور اصلی برای دوربین اصلی خود بهره برده است. سنسور 16 مگاپیکسلی عریض به عنوان سنسور اصلی، سسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو باقابلیت زوم 2 برابر اپتیکال برای عکاسی پرتره و سنسور عمقی 5 مگاپیکسلی برای عکسبرداری سه بعدی برای دوربین های اصلی این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. سنسور 16 مگاپیکسلی نیز برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده.

مشخصات فنی

قبل از رونمایی این گوشی هوشمند شایعات بیانگر این بود که قرار است اولین پردازنده 7 نانومتری شرکت کوآلکام یعنی اسنپدراگون 855 برای لنوو Z5s استفاده شود. اما حال مشخص شده است که پردازنده اسنپدراگون   710 و پردازنده گرافیکی آدرنو 616 برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. اما عجله نکنید، خواهید فهمید بیشتر خبر های منتشر شده قبلی در رابطه با کدام گوشی هوشمند بوده است.

لنوو Z5s در سه مدل با رم های 4/6/8 گیگابایتی و حافظه های داخلی 64/128 گیگابایتی روانه بازار خواهند شد با قیمت هایی متفاوت که در ادامه به آن ها می پردازیم.

باتری 3300 میلی آمپری و سیستم عامل اندروید 8.1 اورئو با درگاه شارژ USB-C با قابلیت شارژ سریع 15 وات از جمله قابلیت های دیگر این گوشی هوشمند می باشد.

تاریخ عرضه و قیمت

در حال حاضر تنها می دانیم که مدل 4/64GB قرار است با قیمت 203 دلاری روانه بازار شود. قیمت این گوشی هوشمند حتی از خیلی از گوشی های هوشمند میان رده نیز کمتر است. مدل خاص 6/128GB این گوشی هوشمند قرار است تولید محدودی داشته باشد. تاریخ 24 دسامبر برای آغاز پیش فروش لنوو Z5s در چین در نظر گرفته شده است.

رنگ ها زیبایی برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است از جمله خاکستری، تیتانیومی، آبی کریستال (همان بنفش با رنگی خاص) و رنگ نارنجی خاص عسلی.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

آیپد مینی 7 اپل احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

1 دیدگاه

لنوو Z5 Pro GT اولین گوشی هوشمند مجهز به پردازنده ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸۵۵ – لنوو Z5 آذر 28, 1397 - 4:02 ب.ظ
[…] […]
دیدگاه بگذارید