سامسونگ گلکسی Z Fold 5 قدرتمند تر و مطمئن تر از همیشه معرفی شد

شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز از نسل پنجم گوشی‌های تاشو خود یعنی گلکسی Z Flip5 و گلکسی Z Fold5 رونمایی کرد. هر دو این دستگاه‌ها دارای فرم فکتورهایی پیشرو در صنعت خود هستند و با طراحی بهینه، قابلیت حرفه‌ای FlexCam در دوربین، عملکرد قدرتمند و گزینه‌های شخصی‌سازی بی‌شمار، تجربه منحصر‌به‌فردی را به هر کاربری ارائه می‌دهند. لولای منعطف (Flex Hinge) جدید، تجربه‌ای متوازن از گوشی‌های تاشو ارائه می‌دهد که در عین داشتن طراحی زیبا، مستحکم و پایدار هم هست.

گلکسی Z Fold 5 هم همچون Z Flip 5 با قابلیت FlexCam که گرفتن عکس از زوایای خلاقانه را برای هر کاربری ممکن می سازد معرفی شد. سری جدید گلکسی Z سامسونگ با عملکرد قوی و باتری قدرتمندی که توسط پردازنده‌ای به‌روز بهینه‌شده، هم در حالت باز و هم در حالت بسته، توانایی‌های یک گوشی هوشمند را تغییر می‌دهد.


سامسونگ گلکسی Z Flip 5 با لولای جدید، پردازنده قدرتمند و نمایشگر بزرگتر معرفی شد


تی‌ام رو، مدیر بخش تجربه موبایل (MX) سامسونگ می‌گوید: «سامسونگ با تثبیت استانداردهای جدید و بهبود مستمر دستگاه‌های تاشو خود، در حال تغییر و تحولی اساسی در صنعت موبایل است. هر روز، افراد بیشتری دستگاه‌های تاشوی ما را انتخاب می‌کنند، زیرا این دستگاه‌ها تجربه‌ای ارائه می‌دهند که مردم خواهان آن هستند اما نمی‌توانند در هیچ دستگاه دیگری آن را بیابند. گلکسی Z Flip 5 و گلکسی Z Fold 5 جدیدترین دستگاه‌هایی هستند که با فناوری نوآورانه، تعهد ما را به رفع نیازهای مشتریان ثابت می‌کند».

هر دو این‌ گلکسی‌ها با دقتی مضاعف طراحی شده‌اند تا تمام انتظاراتی که کاربر از مقاومت دستگاه دارند را برآورده کنند. صفحه‌ نمایش اصلی این گوشی‌های تاشو مجهز به لایه‌ای ضد ضربه شده است. همچنین با بازطراحی پنل پشتی، نمایشگر این بخش هم استحکام بیشتری پیدا کرده است. گوشی‌های گلکسی Z Flip 5 و گلکسی Z Fold 5 از طریق استاندارد IPX8، قاب‌های آلومینیومی Armor و محافظ صفحه Corning GorillaGlass Victus2 که بر روی صفحه تاشو و پنل پشتی اعمال شده حفاظت لازم را برای هرکاربری فراهم می‌کند. این سطح از حفاظت همچنین با اضافه شدن لولای منعطف (Flex Hinge) بهبود یافته است. این لولای منعطف با ساختار ریلی دوگانه‌ای که دارد، ضربات وارد شده خارجی را توزیع می‌کند تا از آسیب به بدنه جلوگیری شود.

گلکسی Z Fold 5 نهایت بهره‌وری با صفحه‌نمایشی بزرگ

گلکسی Z Fold 5 از صفحه نمایش مسحور‌کننده و بزرگ به همراه باتری با طول عمر طولانی مدت بهره می‌برد که در باریک‌ترین و سبک‌ترین گلکسی فولد عرضه شده، جا گرفته‌اند. این گوشی جدید در عین اینکه به راحتی جابجا می‌شود، قدرتمندترین عملکرد را در میان گلکسی‌های سری Z ارائه می‌دهد.

گلکسی‌های فولد سری Z سامسونگ با صفحه نمایش بزرگ و قابلیت‌های مولتی تسکینگ پیشرفته خود، همواره در ارتقای بهره‌وری روزمره کاربران پیشگام بوده است. این تجربه شامل قابلیت‌هایی مانند Multi Window و App Continuity می‌شود که حالا در طیف گسترده‌ای ازقابلیت‌ها مانند تسک‌بار جدید، کشیدن و رهاکردن (Drag and Drop) و همچنین بهینه‌سازی برنامه‌های شخص ‌ثالث تکامل یافته است.

قلم S Pen که در نسل سوم گوشی‌های سری فولد در سال 2021 معرفی شد نیز برای ارائه تجربه نوشتاری برتر در گلکسی Z Fold 5 به خوبی تنظیم و سازگار شده است. این ویژگی‌ها و ابزارها گرد هم آمده‌اند تا بهره‌وری قدرتمندی را در یک صفحه نمایش بزرگ به شما ارائه دهند و هر کاربری را قادر می‌سازد تا کارهای مهم را از هر کجا که مایل‌ است انجام دهد.

تسک‌بار بهبودیافته در گلکسی Z Fold 5 با امکان جابجایی سریع بین برنامه‌های پرکاربرد، بهره‌وری را در سطحی پویا امکان‌پذیر می‌کند. اکنون حداکثر چهار برنامه جدید برای بازدهی حداکثری آماده هستند. کشیدن و رها کردن جدید که با دو دست صورت می‌گیرد نیز می‌تواند بهره‌وری را هنگام جابجایی محتوا بین برنامه‌ها و صفحه‌ها افزایش دهد.

قلم S Pen در نسخه جدید و اختصاصی فولد خود (S Pen Fold Edition) باریک‌تر و فشرده‌تر شده است. بنابراین حاشیه‌نویسی و ایده‌پردازی را برای شما بسیار آسان می‌کند و در عین حال می‌تواند راحت‌تر در جیب شما جای بگیرد. البته این قلم مانند سری S درون بدنه قرار نمی گیرد و تنها باید با استفاده از قاب آن را به فولد 5 متصل کرد. قاب S Pen طراحی شده برای این گوشی نیز به همان اندازه باریک است. این قاب در سبک‌ها و رنگ‌های مختلف عرضه شده تا کاربران از قلم‌هایی شیک و خاص بهره‌مند باشند.

نمایشگر 7.6 اینچی Dynamic AMOLED 2X گلکسی Z Fold5 به کاربران کمک می‌کند تا کارهای بیشتری را حین رسیدگی به امور روزانه خود انجام دهند. این نمایشگر نمای گسترده و متمرکزی را به شما ارائه می‌دهد و از طریق آن به راحتی می‌توانید از تماشای فیلم موردعلاقه خود به صورت عمودی یا افقی لذت ببرید. به‌علاوه، روشنایی نمایشگر گلکسی Z Fold5 نیز تا 1750 نیت یعنی بیش از 30 درصد افزایش یافته تا تجربه تماشای بهینه در فضای باز حتی در زیر نور شدید خورشید نیز به راحتی و باکیفیت بالا میسر می‌شود. نرخ تازه سازی 120 هرتز هم می تواند تجربه ای روان در رابط کاربری و بازی ها فراهم سازد.

نمایشگر ثانویه با ابعاد 6.2 اینچ از نوع Dynamic AMOLED 2X دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز است که بزرگی و قابلیت های شخصی سازی بی شمار آن، کاربر را در بسیاری از موارد بدون باز کردن گوشی به بخش های مورد نظر هدایت می کند.

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 همچون سری S و Z Flip 5 برای محصولات گلکسی سامسونگ بهینه شده. یک پردازنده اورکلاک شده که تجربه همه‌جانبه‌ای از بازی‌کردن را در بزرگترین صفحه نمایش گلکسی‌های سامسونگ به کاربران ارائه می‌دهد. این پردازنده با بهبود گرافیک و بهره‌مندی از هوش مصنوعی؛ بازی های روان و عملکردی چند منظوره خیره کننده ای را ارائه می‌دهد. گلکسی Z Fold5 همچنین با سیستم خنک‌کننده پیشرفته خود، می‌تواند در جهت دستیابی به کمترین تاخیر یا لگ و همچنین عدم افت عملکرد، گرمای دستگاه را به شکلی هوشمندانه‌ کاهش دهد و شما را به شروع فصلی طولانی در بازی‌ها هدایت کند.

در بخش دوربین دو سنسور 4 مگاپیکسل و 10 مگاپیکسل سلفی هر کدام در جایگاهی متفاوت قرار گرفته اند تا در صورت باز بودن یا بسته بودن گوشی، بتوان عکس مورد نیاز را ثبت کرد. دوربین اصلی با دقت 50 مگاپیکسل و گشودگی f/1.8 از نوع 23 میلی متری با تثبیت کننده اپتیکال، دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با f/2.4 و زوم اپتیکال 3 برابر با تثبیت کننده اپتیکال و دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.2 و زاویه دید 123 درجه را می توان در Z Fold 5 مشاهده کرد.

باتری 4400 میل آمپر ساعت، پشتیبانی از شارژر 25 وات سریع سیمی و 15 وات بی سیم و شارژ معکوس 4.5 وات، قطعاً ظرفیت چشمگیری برای این مدل نیست اما با استفاده از پردازنده بهینه شده و رابط کاربری اختصاصی، می توان از مصرف بهینه آن اطمینان پیدا کرد. ظرفیت داخلی 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت به همراه 12 گیگابایت رم از دیگر موارد قابل ذکر است.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود