سامسونگ گلکسی Z Flip 5 با لولای جدید، پردازنده قدرتمند و نمایشگر بزرگتر معرفی شد

بالاخره زمان آن رسید تا جدیدترین گوشی های انعطاف پذیر سامسونگ معرفی شوند. اولین گوشی معرفی شده در رویداد Galaxy Unpacked گلکسی Z Flip 5 است که با لولای جدید، نمایشگر ثانویه بزرگتر، پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 اورکلاک شده و بسیاری از ویژگی های جدید خود نمایی می کند.

گوشی انعطاف پذیر گلکسی Z Flip 5 با پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 اختصاصی روانه بازار می شود. پردازنده ای که به طور اختصاصی، برای گوشی های سری گلکسی سامسونگ بهینه و اورکلاک شده و فرکانس نهایی آن در بوست کاری بالاتر از نسخه استاندارد این تراشه است. این تازه از راه رسیده سامسونگ به 8 گیگابایت رم مجهز شده و انرژی دستگاه با یک باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی تامین می شود که سامسونگ ادعا می‌کند می توان تا دو روز از آن استفاده کرد.

یکی از مهمترین تغییرات انجام شده بروی گلکسی Z Flip 5 نمایشگر ثانویه بزرگتر با قابلیت شخصی سازی بسیار گسترده است که اکنون سامسونگ آن را Flex Window می نامد. صفحه نمایش 3.4 اینچی Super AMOLED که تقریبا نیمی از فریم بالایی را پوشش می دهد. همانطور که انتظار می رود، می توان از صفحه کلید یا کیبورد مجازی در نمایشگر ثانویه استفاده کرد، همچنین می توانید پنجره Flex را بر اساس نیازهای خود شخصی سازی و بین ویجت های بسیاری که وجود دارد، پیمایش کنید. مواردی مانند پخش کننده رسانه، آب و هوا، تقویم، زنگ هشدار، تماس‌های اخیر، شماره‌گیر، Google Finance و موارد دیگر مستقیماً در پنجره Flex یا نمایشگر ثانویه بدون نیاز به باز کردن گوشی در دسترس است. این صفحه نمایش حتی می تواند برای عکس های سلفی نیز استفاده شود که به شما امکان می دهد گوشی را در حالت فلکس باز کنید و از آن به عنوان سه پایه استفاده کنید.

نمایشگر اصلی گلکسی Z Flip 5 یک پنل Foldable Dynamic AMOLED 2X با ابعاد 6.7 اینچی با نرخ تازه سازی 120 هرتز است که قابلیت هایی مانند +HDR10 و نهایت روشنایی 1200 نیت را ارائه می کند. رزولوشن 1080×2640 پیکسل با تراکم 426 پیکسل در هر اینچ را می توان از این نمایشگر انتظار داشت.

در بخش دوربین، این گوشی انعطاف پذیر به یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسل با گشودگی f/2.2 از نوع 26 میلی متری، دوربین اصلی 12 مگاپیکسل با گشودگی f/1.8 از نوع 24 میلی متری با تثبیت کننده اپتیکال و دوربین 12 مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی f/2.2 با زاویه دید 123 درجه مجهز شده است.

گوشی‌های تاشو قبلاً از دوام متوسط تا ضعیف رنج می‌بردند، اما خبر خوب این است که سامسونگ همه چیز را به لطف طراحی جدید و برخی از قطعات جدید بهبود بخشیده است. گلکسی زد فلیپ 5 به قاب آلومینیومی آرمور برای محافظت بهتر از دستگاه مجهز شده و لولای فلکس جدید این گوشی را همراهی می کند. اما یکی از مهمترین تغییرات این لولای جدید، بسته شدن گوشی بدون هیچ درزی است که ظاهری جذاب تر و ساختار حرفه ای تر را به رخ می کشد. البته باید بسیار مراقب باشید زیرا این ساختار جذاب نه در برابر آب و نه گرد و غبار مقاوم است.

اندروید 13، رابط کاربری One UI 5.1.1، حافظه داخلی پر سرعت UFS 4.0، ظرفیت داخلی 256 و 512 گیگابایت، رم 8 گیگابایت، باتری 3700 میلی آمپر ساعت، پشتیبانی از شارژر سریع 25 وات، شارژ معکوس 4.5 وات و اسپیکر استریو از دیگر موارد قابل ذکر گلکسی Z Flip 5 است.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود