تامین دوربین 48 مگاپیکسل آیفون 15 و آیفون 15 پلاس سخت است

معرفی خانواده آیفون 15 نزدیک است و در این زمان خبرهای بیشتری از این خانواده منتشر می شود. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، اپل دو گوشی پایه این خانواده یعنی آیفون 15 و آیفون 15 پلاس را به دوربین 48 مگاپیکسل مجهز می کند اما این تغییر بزرگ می تواند تامین کننده آن را با چالش بزرگی روبرو سازد.

یکی از مهمترین تغییراتی که اپل در مدل های پایه آینده در نظر گرفته، تغییر دوربین آیفون 15 و 15 پلاس است. یک جهش بزرگ از سنسور 12 مگاپیکسل به 48 مگاپیکسل که می تواند نظر بسیاری از کاربران و خریداران را جلب کند. بر اساس شایعه های قبلی، انتظار می‌رود لنز جدید 48 مگاپیکسلی در مدل‌های آینده از یک سنسور سه لایه استفاده کند که توانایی گرفتن نور بیشتری را دارد و در نتیجه کیفیت تصویر را بهبود می‌بخشد.


آیفون 15 پرو و آیفون 16 از تراشه A17 Bionic متفاوتی استفاده می کنند

چگونه در iOS 16 از کندی آیفون ها جلوگیری کنیم؟ آموزش ریستارت و پاک کردن کش آیفون


در حالی که می توان انتظار بهبود تصاویر در این سری از گوشی های اپل را داشت اما گفته شده مشکلاتی در زنجیره تامین این سنسورها وجود دارد. سونی به عنوان تامین کننده این سنسورها، قطعاً نمی تواند به طور کامل هم سنسور آیفون های جدید را تامین کند و هم اندرویدی ها. این موضوع ممکن است به مشکل بزرگ تری مانند تاخیر در تولید آیفون 15 و آیفون 15 پلاس تبدیل شود.

با توجه به اینکه اپل میلیون‌ها آیفون را در یک سال عرضه می‌کند، سونی از این مشارکت سود زیادی می‌برد، بنابراین اگر سونی به دنبال تقویت روابط تجاری خود با اپل باشد، می‌تواند سفارش سنسور گوشی های هوشمند اندرویدی را به تاخیر بیندازد. اگر این سناریو درست باشد، شرکت های مختلف باید به دنبال تامین کنندگان جایگزین مانند Will Semi باشند که گفته می شود اکنون این شرکت سهم بازار بالایی در سنسورها دارد.

اما در این میان سوال مهمی ذهن را درگیر می کند. اگر آیفون 15 و آیفون 15 پلاس، همچون آیفون 15 پرو و پرو مکس، دارای سنسور CIS انباشته هستند، بدان معنا نیست که اپل با مشکلات تولید آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس نیز مواجه خواهد شد؟

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !