چگونه در iOS 16 از کندی آیفون ها جلوگیری کنیم؟ آموزش ریستارت و پاک کردن کش آیفون

آیفون‌ها هم مثل دیگر گجت‌های دارای پلتفرم و سیستم عامل، پس از مدتی با کندی روبرو می شوند که دلیل اصلی آن پر شدن کش یا حافظه نهان گوشی است و باید با پاک کردن کش آیفون، از کندی آن جلوگیری کرد. در طول زمان و استفاده از نرم افزارها و برنامه‌های مختلف، حجم عظیمی از داده‌ها در حافظه نهان قرار می‌گیرند که در نهایت موجب کندی یا لگ آیفون‌ها می شود. اما مشکل اصلی این گوشی‌ها، نبود قابلیت پاک کردن کش به راحتی گوشی‌های اندرویدی است. پس اگر آیفون شما در iOS 16 دچار کندی یا مشکل است تا انتهای این مطلب بنچیمو با من همراه باشید.

جلوگیری از کندی آیفون‌ ها در iOS 16 | پاک کردن کش در ایفون

سیستم عامل به روز شده iOS 16، طراحی شده تا از نهایت پتانسیل کاری قطعات و سخت افزار آیفون‌ها استفاده کند. در به روزرسانی سیستم عامل iOS هم مانند اندروید، اولین پیشنهاد من بعد از به روزرسانی، فکتوری ریست یا بازگردانی تنظیمات و دیتا به روز اول است اما اگر دیتای داخل گوشی یا نرم افزارهای نصب شده بسیار مهم است، چاره ای ندارید جز چند روش ساده.

آیفون خود را ریستارت کنید

اگر با کندی عملکردی در آیفون روبرو شدید، مجبور به راه اندازی مجدد هستید. آیفون ها را می توان با چند روش خاموش یا ریست کرد.

  • آموزش اول : در انتهای بخش Gerenal تنظیمات گزینه خاموش کردن آیفون را لمس کنید
  • آموزش دوم : با نگه داشتن همزمان دکمه افزایش صدا (یا کاهش صدا) و دکمه کنار سمت راست، پنل خاموش کردن نمایش داده می شود.
  • آموزش سوم : این روش حتی برای زمانی که آیفون شما فریز شده یا هیچ عملکردی ندارد (حتی نبود پاسخ های لمسی) مناسب است. برای راه اندازی مجدد آیفون، کافی است تا دکمه های کنترل حجم صدا را یکی پس از دیگری فشار داده، رها کنید و دکمه لبه سمت راست را 10 تا 15 ثانیه نگه دارید.
  1. مرحله اول : به سرعت دکمه افزایش صدا را فشار داده و رها کنید.
  2. مرحله دوم : به سرعت دکمه کاهش صدا را فشار داده و رها کنید.
  3. مرحله سوم : دکمه لبه سمت راست را به مدت 10 تا 15 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا گوشی ریست شده و لوگوی اپل روی نمایشگر ظاهر شود.

اگر آیفون شما راه‌اندازی مجدد نمی‌شود، کافی است دوباره مراحل را دنبال کنید اما این بار کمی سریع‌تر.

رم آیفون خود را پاک کنید | پاک کردن رم ایفون

اپل روش اختصاصی برای پاک کردن رم در آیفون ندارد. با این حال، راه‌حلی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد هر چیزی را که در پس‌زمینه اجرا می‌شود پاک کنید، این فرآیند کمی پیچیده است اما سخت نیست. به هر حال اپل این ویژگی را در سیستم عامل خود قرار داده اما نمی‌توان به سرعت به آن دسترسی داشت. برای انجام این فرایند چند پیش نیاز وجود دارد.

  • مرحله اول : در ابتدا نیاز به فعال کردن AssistiveTouch داریم. برای فعال کردن این قابلیت باید از Settings به Accessibility و سپس به Touch رفته و AssistiveTouch را انتخاب کنید در این بخش AssitiveTouch را روشن کنید. یا می توانید از Siri (سیری) کمک گرفته و با گفتن جمله “Turn on AssistiveTouch” آن را فعال کنید. پس از فعال شدن، یک پنل با چند دکمه مجازی می بینید.
  • مرحله دوم : به سرعت دکمه افزایش صدا را فشار داده و رها کنید.
  • مرحله سوم : به سرعت دکمه کاهش صدا را فشار داده و رها کنید.
  • مرحله چهارم : دکمه لبه سمت راست نگه داشته تا Slide to Power Off ظاهر شود.
  • مرحله پنجم : روی دکمه مجازی AssistiveTouch روی صفحه ضربه بزنید تا گزینه های آن نمایش داده شود.
  • مرحله ششم : دکمه Home را در گزینه های AssistiveTouch فشار داده و نگه دارید تا زمانی که از شما خواسته شود رمز عبور خود را وارد کنید.

با همین روش می‌توان رم آیفون را پاک کرد. پس از این فرایند متوجه می شوید که برنامه‌ها از ابتدا راه اندازی می شوند زیرا داده های حافظه نهان یا کش آیفون شما پاک شده.

فضای ذخیره سازی آیفون خود را آزاد کنید

پس از کمی کار متوجه می شوید که هر زمان ظرفیت ذخیره سازی در آیفون پر شود، عملکرد به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد و تاخیرها و زمان بارگذاری برنامه‌ها بیشتر می‌شود. برای افزایش عملکرد آیفون خود، برنامه‌ها، عکس‌ها و ویدیوهای ناخواسته را حذف کنید تا تجربه‌ای روان‌تر داشته باشید. با رفتن به Settings و سپس General و انتخاب iPhone Storage، می‌توانید فضای ذخیره سازی آیفون خود را بررسی کنید.

 << آموزش تکنولوژی >>

آماده بودن برنامه‌های پس زمینه را خاموش کنید

در iOS و دیگر سیستم عامل‌ها، برنامه‌های مختلف در پس زمینه در حال اجرا هستند، حتی اگر آن‌ها را ببندید. خوشبختانه یک قابلیت در تنظیمات وجود دارد که به شما امکان می‌دهد بازخوانی برنامه پس‌زمینه را غیرفعال کنید. برای خاموش کردن این گزینه به Settings رفته General را انتخاب کنید و Background App Refresh را خاموش کنید.

موقعیت مکانی را خاموش کنید

همانند قابلیت Background App Refresh، خدمات موقعیت مکانی همیشه در پس‌زمینه اجرا می‌شوند. برای غیرفعال کردن خدمات موقعیت مکانی به Settings رفته Privacy & Security را انتخاب کرده و Location Services and toggle را خاموش کنید.

ریست فکتوری آیفون

اگر هیچ یک از روش های بالا نتوانست کندی آیفون شما را برطرف کند، چاره ای نیست جز ریست فکتوری یا بازنشانی به تنظیمات کارخانه. قطعاً با این روش تمام داده‌ها و نرم افزارهای شما پاک می‌شود پس قبل از این روش باید از تمام دیتا و نرم افزارها فایل بکاپ یا پشتیبانی تهیه کنید.

برای ریست فکتوری آیفون و iOS خود باید به Settings رفته General و سپس Transfer or Reset iPhone را انتخاب کنید و در آخر گزینه Erase All Content and Settings را لمس کنید.

منبع: wccftech.com

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !