نحوه استفاده از کنترلر PS5 در گوشی آیفون یا اندروید

یکی از مزیت های هیجان انگیز iOS 14.5 که به تازگی منتشر شده است، پشتیبانی جدید آن از کنترلرهای PS5 و Xbox Series X است. آیفون شما نه تنها به آن‌ها متصل می ‌شود، بلکه تاثیر دکمه‌های آن‌ها را برای بازی‌ های iOS و Apple Arcade نیز تشخیص می ‌دهد.

از DualSense خود برای بازی های موبایل و ابری استفاده کنید

تلفن‌ های اندرویدی همچنین به شما امکان می‌دهند کنترل ‌کننده‌های DualSense و Xbox Wireless خود را با آنها همگام‌ سازی کنید، اگرچه پشتیبانی از آنها در برنامه‌های مختلف متفاوت است.

اتصال یک کنترلر PS5 DualSense به آیفون یا هر تلفن اندرویدی ، کار چندان سختی هم نیست و فقط کافی است که مراحل انجام آن را بخوبی سپری کنید، پس زمان را هدر ندهید.

نحوه اتصال کنترلر PS5 DualSense به آیفون

اگر قبلاً این کار را نکرده اید، با به روز رسانی آیفون خود به گزینه بروید، تنظیمات > عمومی > به روز رسانی نرم افزار را شروع کنید. اگر سعی کنید DualSense را در iOS 14.4 یا نسخه قبلی جفت کنید، گوشی شما به احتمال زیاد آن را شناسایی نخواهد کرد.

پس از انجام این کار، تنظیمات > بلوتوث را باز کنید. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، بلوتوث را روشن کنید. فهرستی از «دستگاه‌های من» را که قبلاً ثبت شده‌اند، و بخشی برای «دستگاه‌های دیگر» که می‌توان آنها را جفت کرد، مشاهده خواهید کرد.

کنترلر DualSense خود را بردارید. دکمه اشتراک گذاری و دکمه PS را همزمان فشار داده و نگه دارید. دکمه اشتراک گذاری دکمه کوچکی در کنار D-Pad با سه خط بالای آن است. دکمه PS لوگوی پلی استیشن در بین انگشتان است.

شما باید این دکمه ها را برای حداقل 3 ثانیه کامل نگه دارید تا زمانی که نوار نور را به رنگ آبی چشمک زن ببینید. اگر زودتر آن را رها کنید، به حالت جفت شدن نمی رود و احتمالاً به جای آن PS5  شما را روشن می کند.

حالا گوشیت رو چک کن «کنترل‌ کننده بی‌سیم DualSense 5 تقریباً بلافاصله در زیر «دستگاه‌های دیگر» ظاهر می‌شود. روی این گزینه ضربه بزنید و در قسمت My Devices ظاهر می شود و به عنوان Connected نشان داده می شود. اکنون کنترلر شما باید جفت شده و کاملاً قابل استفاده باشد.

هنگامی که استفاده از آن را تمام کردید، برای صرفه جویی در مصرف باتری، می خواهید آن را لغو جفت کنید. به تنظیمات > بلوتوث برگردید و روی نماد اطلاعات «i» در کنار کنترلر PS5 ضربه بزنید. می‌توانید آن را قطع کنید تا فوراً آن را خاموش کنید، یا برای حذف آن از فهرست خود، روی «فراموش کردن این دستگاه» ضربه بزنید.

چگونه کنترلر PS5 DualSense را به گوشی اندرویدی خود متصل کنیم

قبل از اینکه مراحل را طی کنید، باید چند نکته مهم را از قبل بدانید. مهمترین چیز این است که سونی هنوز از آوریل 2021 کنترلر DualSense را با ریموت بازی PS5 در تلفن های اندرویدی سازگار نکرده است. فقط در صورتی می توانید DualShock 4 را متصل کنید که گوشی شما دارای اندروید 10 یا بالاتر باشد.

با این حال، برخی از برنامه های شخص ثالث ممکن است از DualSense پشتیبانی کنند و سونی امیدوار است این قابلیت را قبل از عرضه Sony Xperia 1 III در اوایل تابستان اضافه کند. بنابراین برای آماده شدن برای آن، در اینجا چه باید کرد.

انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید تا Notification Shade خود را باز کنید. اگر بلوتوث خاموش است، روی نماد بلوتوث ضربه بزنید تا روشن شود. سپس روی همان دکمه بلوتوث ضربه بزنید و نگه دارید تا صفحه تنظیمات برای جفت کردن دستگاه های جدید باز شود.

توجه: اگر این میانبر برای شما کار نمی کند، می توانید با باز کردن برنامه تنظیمات به صورت دستی به این صفحه بروید. در اندروید موجود، به دستگاه های متصل و در رابط کاربری One UI سامسونگ، به Connections > Bluetooth بروید.

در کنترلر PS5 DualSense خود، دکمه PS لوگوی Playstation) و دکمه Share دکمه کوچک کنار D-Pad  با سه خط عمودی را برای حداقل 3 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. تا زمانی که LED ها شروع به دوبار چشمک زدن برای شما نکنند، رها نکنید.

وقتی DualSense برای جفت شدن آماده شد، در زیر «دستگاه‌های موجود» به‌عنوان «کنترل‌کننده بی‌سیم» ظاهر می ‌شود. روی این گزینه ضربه بزنید، سپس روی «Pair» در منوی پاپ آپ ضربه بزنید تا کنترلر PS5 خود را به تلفن اندرویدی خود متصل کنید.

همچنین می ‌توانید پس از اتمام بازی، اتصال دستگاه‌ها را قطع کنید.

پست های مرتبط

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

اطلاعات جدیدی از بازی‌های پیش روی سری Call of Duty فاش شد

ایکس‌باکس احتمالاً ماه بعد نمایشی جدید از بازی Perfect Dark ارائه دهد