چگونه فضای ذخیره سازی خود را در PS5 افزایش دهید؟ چه هارد اکسترنالی برای PS5 مناسب است؟

PS5  دارای 825 گیگابایت فضای ذخیره سازی است، اما شما فقط می توانید از 667.2 گیگابایت آن استفاده کنید – مگر اینکه از هارد دیسک خارجی استفاده کنید.

هارد اکسترنال شما می تواند بازی های PS5 و PS4 را ذخیره کند و می توانید بازی های PS4 را مستقیماً از روی درایو بازی کنید. باید بدانید که برای کار با PS5، هارد اکسترنال شما باید حداقل 250 گیگابایت فضای ذخیره سازی داشته باشد.

سونی و فضای محدود پلی استیشن 5

پلی استیشن 5 با 825 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه شده است. با این حال، شما فقط می توانید از 667.2 گیگابایت از آن فضا استفاده کنید چون بقیه توسط فایل های سیستمی اجباری اشغال می شود. این به این معنی است که اگر بازی های زیادی انجام دهید، زمان زیادی طول نمی کشد تا فضای ذخیره سازی شما تمام شود.

خوشبختانه، شما با 825 گیگابایت نمی تواند شما را محدود کند و اگر به فضای بیشتری در PS5 خود نیاز دارید، می توانید یک هارد اکسترنال را متصل کرده و همه بازی های خود را روی آن جابجا کنید. حتی می ‌توانید بازی‌های PS4 را مستقیماً از درایو بازی کنید، به این معنی که دیگر نیازی به اشغال فضای پلی‌استیشن شما نیست.

در اینجا نحوه راه اندازی یک درایو خارجی در PS5 و افزایش فضای ذخیره سازی خود آورده شده است.

به چه نوع هارد اکسترنال نیاز دارم؟

همه نوع هارد اکسترنال با PS5 سازگار نیست و باید دقیقا از مدل و مشخصات آن مطلع باشید. هارد دیسکی که شما نیاز دارید باید این موارد را شامل باشد:

حداقل 250 گیگابایت فضای ذخیره سازی، اما نه بیشتر از 8 ترابایت

یک اتصال  SuperSpeed ​​USB 5، USB 10  یا  USB 20

همچنین باید هارد دیسک را مستقیماً به PS5 متصل کنید – نمی تواند از طریق هاب USB عبور کند.

چگونه حافظه خارجی PS5 خود را تنظیم کنیم

قبل از شروع، توجه داشته باشید که استفاده از هارد دیسک خود برای ذخیره سازی PS5 همه چیزهایی را که از قبل روی درایو وجود دارد پاک می کند. اگر چیزی وجود دارد که می خواهید نگه دارید، قبل از اتصال هارد دیسک خود به PS5 آن را به جای دیگری منتقل کنید.

1-  PS5 خود را روشن کنید و هارد دیسک را به یکی از پورت های USB در پشت وصل کنید. پورت USB  در جلو از هارد دیسک پشتیبانی نمی کند. هارد اکسترنال خود را به یکی از درگاه های USB عقب وصل کنید.

2- منوی تنظیمات PS5 خود را با کلیک کردن روی نماد چرخ دنده در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی باز کنید و سپس Storage را انتخاب کنید. تنظیمات PS5 خود را باز کنید.

3-  USB Extended Storage و سپس Format as USB Extended Storage را انتخاب کنید. هارد اکسترنال خود را فرمت کنید تا آن را با PS5 پیوند دهید.

پلی استیشن شما درایو را فرمت می کند و آن را به فضای ذخیره سازی گسترده تبدیل می کند. تا زمانی که کار تمام نشده است، درایو یا PS5 خود را از برق جدا نکنید.

پس از فرمت شدن، هارد دیسک شما به PS5 متصل می شود. نمی‌توانید از آن برای ذخیره داده‌های دستگاه‌های دیگر استفاده کنید تا زمانی که آن‌ها را از PS5 لغو جفت کنید . برای اطلاعات بیشتر به بخش نحوه حذف بازی‌ها از حافظه خارجی PS5 خود در زیر مراجعه کنید.

مهم: هنگامی که می خواهید هارد دیسک را به طور موقت حذف کنید ، شاید می خواهید آن را به سیستم دیگری وصل کنید یا فقط آن را به جایی منتقل کنید.برای این کار ابتدا PS5 را خاموش کنید یا به منوی بالا برگردید و Safely Remove from PS5 را انتخاب کنید. اگر هارد دیسک را در حین استفاده از برق بکشید، ممکن است اطلاعات شما را خراب کند.

نحوه انتقال بازی ها به یا از حافظه خارجی  PS5

هیچ یک از بازی‌های شما به ‌طور خودکار به درایو منتقل نمی‌شوند، اگرچه هر بازی PS4 که از این نقطه به بعد دانلود می‌کنید به ‌طور پیش ‌فرض روی درایو دانلود می‌شود.

در حالی که درایو متصل است، می توانید هر بازی PS4 را روی آن بازی کنید بدون اینکه آن را به عقب برگردانید. اگر می خواهید یک بازی PS5 را که روی آن ذخیره شده است بازی کنید، باید ابتدا بازی را به کنسول برگردانید.

برای جابجایی بازی های موجود خود، دو گزینه دارید

از طریق کتابخانه بازی

1- کتابخانه بازی PS5 خود را باز کنید. می توانید آن را به عنوان سمت راست ترین گزینه در لیست برنامه های صفحه اصلی خود بیابید.

2- روی هر بازی که می خواهید جابجا شود بروید و دکمه Options را روی کنترلر خود فشار دهید.

3- در منوی ظاهر شده، Move to USB Extended Storage  را انتخاب کنید.

نکته سریع: اگر در عوض می‌خواهید بازی‌ها را از هارد دیسک به کنسول منتقل کنید، اگر بازی PS4 است روی «انتقال به فضای ذخیره‌سازی کنسول» یا اگر بازی PS5 است روی «کپی» کلیک کنید.

شما می توانید هر بازی را روی هارد دیسک جابجا کنید، به شرطی که فضای کافی داشته باشد.

4- منوی جدیدی با لیستی از همه بازی‌های شما ظاهر می‌شود که به دو تب جدا شده‌اند: Move PS4 Content  و Move PS5 Games. از طریق این برگه ها بروید و تمام بازی هایی را که می خواهید جابجا کنید انتخاب کنید و سپس در گوشه سمت راست پایین گزینه Move را انتخاب کنید.

از طریق منوی تنظیمات

1- منوی تنظیمات را باز کرده و Storage را انتخاب کنید.

2- اگر می خواهید بازی ها را روی هارد دیسک منتقل کنید، Console را انتخاب کنید. اگر می خواهید بازی ها را از روی هارد دیسک بردارید، USB Extended Storage را انتخاب کنید.

3- در هر یک از منوها، روی Games & Apps کلیک کنید.

گزینه «بازی‌ها و برنامه‌ها» را انتخاب کنید.

4- منوی یکسان با تمام بازی های شما ظاهر می شود. آنها را مرور کنید و تمام بازی‌هایی را که می‌خواهید جابه‌جا شوند انتخاب کنید و سپس در گوشه سمت راست پایین، Move  را انتخاب کنید

چگونه بازی ها را از حافظه خارجی PS5 خود حذف کنیم

بار دیگر، شما دو گزینه دارید.

اگر می خواهید بازی خاصی را حذف کنید

1. برنامه تنظیمات را باز کنید، Storage و سپس USB Extended Storage را انتخاب کنید.

2. روی Games & Apps کلیک کنید تا لیستی از همه چیزهای موجود در هارد اکسترنال شما باز شود.

3. در بالای صفحه، تب Delete Content را انتخاب کنید.

4. همه بازی هایی را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید و سپس روی Delete در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید.

اگر می خواهید همه چیز هارد اکسترنال را به یکباره حذف کنید

1. یک بار دیگر برنامه تنظیمات را باز کنید، Storage و سپس USB Extended Storage را انتخاب کنید.

2. روی سه نقطه (…) در کنار گزینه Safely Remove from PS5 کلیک کنید.

3. Format as exFAT را انتخاب کنید.

با این کار همه درایو پاک می شود و به تنظیمات پیش فرض کارخانه باز می گردد. این بدان معناست که اگر می خواهید دوباره از آن با PS5 خود استفاده کنید، باید آن را از ابتدا تنظیم کنید.

همچنین اگر بخواهید هارد اکسترنال را از PS5 خود جفت کنید و از آن با دستگاه دیگری استفاده کنید، از این روش استفاده خواهید کرد.

پست های مرتبط

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند

نسخه Early Access بازی Grey Zone Warfare امروز در استیم منتشر می‌شود