سونی Xperia PRO-I پرچمداری حرفه ای و گران با سنسور دوربین 1 اینچی

شاید سونی در حوزه گوشی های هوشمند بسیار کمرنگ شده باشد اما با هر بار معرفی یک اسمارتفون، بسیاری را خوشحال می کند. البته این بار داستان کمی متفاوت است. سونی با Xperia Pro-I دیگر پرچمداران پر مدعی در بخش دوربین را به یک چالش شگفت انگیز دعوت می کند. این شما و این هم پرچمدار حرفه ای سونی اکسپریا پرو آی.

بهتر است ابتدا از مشخصات سخت افزاری و فنی این پرچمدار صحبت کنیم. گوشی پرچمدار Sony Xperia PRO-I در بخش پردازنده از تراشه خوش نام اسنپدراگون 888 استفاده می کند. شاید با خود بگویید تراشه قدرتمند تر از این هم وجود داشت اما این را باید بدانید که این گوشی گیمینگ نیست بلکه برای تولیدکنندگان محتوا، عکاسان و محتوای سینماتیک ساخته شده است. در کنار این تراشه، 12 گیگابایت رم LPDDR5 و 512 گیگابایت حافظه داخلی این گوشی را همراهی می کنند.

جالب است بدانید سونی به خریداران پیشنهاد می کند یک کارت حافظه جانبی با ظرفیت 1 ترابایت را برای این پرچمدار تهیه کنند. البته اگر برای شما سوال است که این درخواست سونی به چه منظور است، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

گوشی اندرویدی اکسپریا پرو آی به یک نمایشگر 6.5 اینچ از نوع OLED مجهز شده است که رزولوشن 4K و نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز آن، هوش از سر بسیاری از کاربران را می رباید. باتری 4500 میل آمپر ساعتی و یک شارژر 30 واتی که بسیاری از تولیدکنندگان مانند سامسونگ و اپل و دیگران آن را حذف می کنند، تکمیل کننده بخش فنی این اکسپریا تازه از راه رسیده است.

اما قبل از گفتن ممتاز ترین ویژگی Sony Xperia PRO-I باید اشاره کنیم که این پرچمدار به جک 3.5 میلی متری صدا مجهز شده است که دیگر در پرچمداران امروزی خبری از آن نیست. این جک 3.5 میلی متری به فناوری های LDAC و DSEE سونی مجهز شده تا بهترین خروجی ممکن را به کاربران حرفه ای خود هدیه دهد. همچنین یک درگاه کارت حافظه microSD هم در این گوشی دیده می شود که جای خالی آن در بسیاری از پرچمداران خالی است.

می رسیم به جذاب ترین ویژگی Xperia PRO-I یعنی دوربین. گوشی پرچمدار جدید سونی به دوربین چهارگانه مجهز شده است (سه سنسور به همراه TOF 3D یا سنسور سنجش عمق). اصلی ترین سنسور این گوشی هوشمند با ابعاد 1 اینچ دارای دقت 12 مگاپیکسل است که البته از دوربین کامپکت جذاب Alpha RX100 VII گرفته شده است. البته سونی می گوید این سنسور Exmor RS با لرزشگیر داخلی را برای Xperia PRO-I بهینه کرده. اندازه پیکسل های این سنسور برابر با 2.4 میکرومتر است که در کنار گشودگی دیافراگم متغیر F/2.0 تا F/4.0 می تواند تصاویر و ویدیوهای خیره کننده ای را ثبت کند.

سنسور دیگر از نوع اولتراواید با دقت 12 مگاپیکسل است که با گشودگی دیافراگم F/2.2، زاویه دید 124 درجه و فاصله کانونی 16 میلی متر می تواند تصاویر عریض را ثبت کند.

دیگری یک سنسور تله فوتو با زوم اپتیکال 2 برابر و گشودگی دیافراگم F/2.4 است. به گفته سونی، Xperia PRO-I از فوکوس خودکار Real-time Eye بهره می برد که حیوانات و انسان ها را شناسایی می کند. ویژگی فوکوس خودکار همچنین با 315 نقطه فوکوس، به میزان  90 درصد کادر شما را پوشش می دهد تا هیچ چیزی از دید دوربین خارج نماند. برای سهولت گرفتن تصاویر، سونی پرچمدار خود را به یک کلید شاتر دو مرحله ای مجهز کرده است که یکی برای ثبت و دکمه گرد دیگر نرم افزار Videography Pro را فعال می کند.

نرم افزار Videography Pro کنترل بیشتری به حرفه ای ها می دهد و به آنها اجازه می دهد تا پارامترهای مختلف مانند نوردهی، فوکوس، تعادل سفیدی و غیره را به صورت تخصصی و شخصی تنظیم کنند. همچنین می‌توانید به لطف حالت‌های رنگی الهام‌ گرفته شده از دوربین سینمای VENICE سونی، ویدیوهای سینماتیک با تنظیمات دستی بگیرید.

اما باز می گردیم به پرسش اول که چرا سونی پیشنهاد می دهد کاربران از حافظه جانبی 1 ترابایت استفاده کنند؟ در بخش فیلم برداری Xperia PRO-I می تواند بدون دردسر ویدیوهایی با کیفیت 4K و سرعت 120 فریم در ثانیه ثبت کند. در کنار این موارد و ویدیوهای اسلوموشن 5 برابری، قطعا نیاز به فضای داخلی بسیار است. همانطور که می دانید ضبط ویدیو 4K یا سرعت 120 فریم را تنها باید با دوربین های حرفه ای مقایسه کرد.

کاربرانی که قصد خرید این پرچمدار سونی را دارند باید بدانند که هزینه زیادی باید برای آن پرداخت کنند. گوشی Xperia-PRO I با قیمت 1800 دلار قطعاً یکی از گران ترین گوشی های هوشمند تولیدی در جهان است.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد