شایعه : آیپد پرو از تراشه M4 اپل بهره می‌برد

خانواده جدید آیپد پرو قرار است در هفتم ماه می، در جریان رویداد Let Loose اپل معرفی شود. آخرین گزارش بیان می‌کند که این غول فناوری احتمالاً از تراشه M3 صرف نظر کند و تراشه جدید M4 را معرفی کند تا به مدل‌های جدید آیپد پرو قابلیت‌های پیشرفته مرتبط با هوش مصنوعی را بدهد.

این خبر توسط مارک گورمن از بلومبرگ در آخرین نسخه خبرنامه Power On ارائه شده است. متأسفانه، این فرد مشخصات M4 را به اشتراک نگذاشته، اما معتقد است که آیپد پرو جدید به عنوان اولین دستگاه مجهز به هوش مصنوعی اپل خواهد بود. رونمایی از این آیپد جدید می‌تواند پیش‌نمایشی از آنچه در اواخر سال انتظار می‌رود باشد که به‌ویژه در جریان رویداد WWDC اپل و تمرکز آن بر هوش مصنوعی صورت می‌گیرد.

بعید است که تراشه M4 از پایه در یک معماری کاملاً جدید توسعه یافته باشد و این احتمالاً از همان طراحی M3 به صورتی دستکاری‌شده ایده گرفته ولی در عین حال این تصور را ایجاد می‌کند که تراشه کاملاً جدید است. از آنجایی که مدل‌های جدید آیپد پرو به‌عنوان اولین دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی اپل به بازار عرضه می‌شوند، تراشه M4 احتمالاً دارای یک موتور عصبی بزرگ‌تر برای انجام این وظایف باشد. در همین میان طبق گزارش‌ها، تراشه‌های A18 و A18 Pro اپل هم این تغییر را اعمال خواهند کرد، چراکه قرار است ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد در iOS 18 اجرا شود.

مدل‌های قبلی آیپد پرو اپل قابلیت پیکربندی حافظه یکپارچه 16 گیگابایتی دارند، بنابراین این شرکت احتمالاً این گزینه را حفظ خواهد کرد چراکه وظایف متمرکز بر هوش مصنوعی به رم زیادی نیاز دارند. جدای از آن، شاهد یک صفحه‌کلید اصلاح‌شده خواهیم بود که شبیه به صفحه‌کلید مک‌بوک است و در عین حال به لطف ترک‌پد بزرگ‌تر و پایه آلومینیومی، حسی عالی را ارائه می‌دهد. انتظار می‌رود طراحی مدل‌های 12.9 اینچی و 11 اینچی آیپد پرو تا حد زیادی ثابت بماند، اما همانطور که بارها اشاره شده ارتقا پنل به OLED صورت خواهد گرفت.

پست های مرتبط

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد