عرضه تبلت Galaxy Tab S10 Ultra سامسونگ تا زمان عرضه گوشی Galaxy S25 به تعویق افتاد

با توجه به زمان‌بندی ناهماهنگ عرضه سامسونگ برای مدل‌های قبلی تبلت گلکسی تب اولترا، زمان عرضه Tab S10 Ultra هم نامشخص است. آخرین شایعه حاکی از مشکلاتی در توسعه این تبلت رده بالا است و انتظار می‌رود این تبلت ممتاز به صورتی دیرتر و در کنار سری گوشی پرچمدار S25 در اوایل سال 2025 عرضه شود.

مشخص نیست که مدل‌های ارزان‌تر تبلت‌های Tab S10 و Tab S10 Plus هم در کنار Tab S10 Ultra عرضه شوند یا خیر، ولی در هر حال یک حساب کاربری در توییتر بیان می‌کند که بزرگ‌ترین و گران‌ترین تبلت سامسونگ با سری گلکسی اس 25 در سال 2025 عرضه خواهد شد. آخرین باری که این شرکت گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های پرچم‌دار خود را باهم معرفی کرد در سال 2022 بود که خانواده گلکسی اس 22 و Galaxy Tab S8 Ultra رسماً معرفی شدند. سامسونگ می‌تواند به استراتژی عرضه مشابهی چشم دوخته باشد، اما این شایعه به مشکلات توسعه Galaxy Tab S10 Ultra که باعث عرضه دیرتر آن شده اشاره نمی‌کند. منتشر کننده این شایعه اشاره کرده که توسعه Galaxy Tab Ultra با مشکلاتی مواجه شده و قرار است در سال آینده در کنار سری S25 عرضه شود. طبق نقشه راه، این آخرین انتشار همراه با تاخیر خواهد بود.

با توجه به اینکه کوالکام رسماً تراشه‌های اسنپدراگون ایکس الیت و اسنپدراگون ایکس پلاس را معرفی کرده، سامسونگ احتمالاً با معمای دیگری برای انتخاب تراشه Galaxy Tab S10 Ultra روبرو شود، چراکه انتظار می‌رود زمان انتشار تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در ماه اکتبر صورت گیرد. همچنین، گفته شده که سامسونگ در خانواده گلکسی S25 خود از رویکرد دو تراشه‌ای استفاده می‌کند، به طوری که هم از تراشه Exynos 2500 و هم از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 بهره می‌برد. شایعه قبلی ادعا می‌کرد که تراشه Exynos 2500 در دو نسخه در حال توسعه است. یکی با کلاستر پردازنده هشت هسته‌ای و دیگری با یک پردازنده 10 هسته‌ای.

نسخه با تعداد هسته‌های بالاتر می‌تواند برای دستگاه‌های بزرگ‌تر مانند تبلت‌ها طراحی شود و مانند مدل‌های قبلی گلکسی تب اولترا، انتظار داریم همان صفحه‌نمایش عظیم 14.6 اینچی را شاهد باشیم. گوشی Tab S10 Ultra با این اندازه و قابلیت خنک‌کننده‌ای که دارد می‌تواند تراشه‌های اسنپدراگون ایکس الیت، اسنپدراگون ایکس پلاس، اسنپدراگون 8 نسل 4 یا اگزینوس 2500 را در خود جای دهد. سامسونگ در این تبلت پیش روی خود با استفاده از Exynos 2500، به طور بالقوه در هزینه قطعات صرفه‌جویی می‌کند و از پرداخت هزینه اضافی به شرکت کوالکام اجتناب می‌کند.

با این حال، اگر این مسیر را انتخاب کند، Galaxy Tab S10 Ultra احتمالاً عملکرد زیادی را از دست دهد و تسلیم رقابت با خط تولید آیپد پرو دارای تراشه M3 اپل شود. از طرف دیگر اگر سامسونگ از هر یک از تراشه‌های کوالکام استفاده کند، نه تنها باید هزینه اضافی بپردازد، بلکه این تصمیم از نظر تجاری هم مقرون به صرفه نخواهد بود، چراکه این شرکت در بازار جهانی تبلت‌ها آنچنان حضور قدرتمندی ندارد. بنابراین در هر صورت، سامسونگ راه سختی پیش رو دارد.

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !