شایعه : تراشه Dimensity 9400 شرکت مدیاتک با بیش از 30 میلیارد ترانزیستور بزرگترین قالب را در میان تراشه‌های گوشی دارد

شایعه شده که تراشه بعدی شرکت مدیاتک یعنی Dimensity 9400 دارای بزرگترین اندازه دای (مدار مجتمع) در پلتفرم گوشی‌های هوشمند است که بیش از 30 میلیارد ترانزیستور یعنی 32 درصد بیشتر از 22.7 میلیارد ترانزیستور در تراشه Dimensity 9300 دارد.

faridofanani96 و negativeonehero در توییتر پستی به اشتراک گذاشته‌اند مبنی بر اینکه ابعاد تراشه Dimensity 9400 به اندازه 150 میلی‌متر مربع است. جالب است بدانید که GT 1030 انویدیا 74 میلی‌متر مربع و GTX 1650 دارای ابعاد قالب 200 میلی‌متر مربع است. ما در حال دریافت یک تراشه گوشی هوشمند هستیم که اندازه فیزیکی آن کم و بیش معادل یک پردازنده گرافیکی دسکتاپی به حساب می‌آید و این بسیار قابل توجه است. مزایای آشکار استفاده از یک قالب بزرگتر این است که شرکت‌هایی مانند مدیاتک می‌توانند ترانزیستورهای بیشتر، حافظه پنهان بالاتر و واحد پردازش عصبی بزرگتری را در آن جای دهند.

مزایای دیگری هم در تراشه Dimensity 9400 وجود دارد که از این میان می‌توان به بهبود عملکرد و کارایی پردازنده گرافیکی اشاره کرد و طبق شایعات ارتقای 20 درصدی نسبت به نسل قبلی را ارائه خواهد داد که احتمالاً تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 را هم از این نظر شکست می‌دهد. البته این تراشه معایبی هم دارد. Dimensity 9400 که همراه با فرآیند 3 نانومتری TSMC N3E ارائه می‌شود بالاترین قیمت را در میان تراشه‌های گوشی هوشمند خواهد داشت.

پیش از این گزارش شده بود که تراشه که Dimensity 9400 با برخی از مشکلات گرمای بیش از حد ناشی از وجود Cortex-X5 ARM مواجه است و افزایش سریع مصرف انرژی را هم به دنبال دارد. این احتمال وجود دارد که شرکت مدیاتک با افزایش سایز دای این مشکل را برطرف کرده باشد، اما در حال حاضر تاییدی در این زمینه وجود ندارد.

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !