شایعه : یک کنسول دستی جدید پلی‌استیشن با همکاری Sony و AMD در حال ساخت است

یک کنسول دستی جدید پلی‌استیشن با همکاری Sony و AMD در مراحل اولیه توسعه است و ظاهراً با بازی‌های پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 5 سازگار خواهد بود.

همانطور که یوتیوبر Moore’s Law is Dead در ویدیویی گزارش کرد، ظاهراً شرکت ژاپنی سونی قصد دارد با سخت‌افزاری جدید دوباره وارد بازار کنسول دستی شود. این کنسول توسط یک APU سفارشی از AMD تامین می‌شود و در حال حاضر در مرحله اولیه طراحی قرار دارد، به این معنی که حداقل دو سال دیگر تا زمان عرضه باقی مانده است. البته ممکن است زمان بیشتری برای انتشار این کنسول نیاز باشد، زیرا احتمال دارد که این کنسول بخشی از خانواده پلی‌استیشن 6 باشد.

مشخصات این کنسول دستی جدید پلی‌استیشن هنوز مشخص نشده است، اما این یوتیوبر حدس می‌زند که احتمالاً از هجده CU برای حفظ سازگاری با تمام بازی‌های پلی‌استیشن 4 موجود در فروشگاه پلی‌استیشن استفاده می‌کند. علاوه بر این، این کنسول با بازی‌های پلی‌استیشن 5 هم سازگار خواهد بود، البته توسعه‌دهندگان برای این کار بایستی آن‌ها را پچ کنند تا به درستی روی کنسول اجرا شوند. به این ترتیب، به دلیل سرعت کلاک متغیر پلی‌استیشن 5، احتمال می‌رود که پردازنده گرافیکی سیستم جدید با فرکانس 1.8 گیگاهرتز یا کندتر کار کند.

در حالی که ساخت یک کنسول دستی جدید پلی‌استیشن بعید به نظر می‌رسد، بازار از زمان پلی‌استیشن ویتا تغییرات زیادی کرده است. Nintendo Switch ،Steam Deck و سایر کنسول‌های مشابه ثابت کردند که چقدر تقاضا برای این دستگاه‌ها وجود دارد، بنابراین غیرمنتظره نیست که ببینیم سونی به دنبال ساخت سیستمی باشد که بتواند بسیار بهتر از ویتا عمل کند و با عناوین کنسول‌های دیگرش سازگار باشد. با این حال، فعلاً تایید رسمی در این زمینه وجود ندارد و باید منتظر بمانیم تا ببینیم اوضاع برای سونی به چه سمتی پیش می‌رود.

پست های مرتبط

کنسول‌های Xbox Series X/S قادر به حفظ 30 فریم در ثانیه برای بازی Hellblade II نیستند

Larian Studios از افتتاح دفتر جدیدی در لهستان خبر داد

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود