شرکت صنایع نیمه‌رسانای ASE تایوان سفارشی از اپل به جهت ساخت دو تراشه برای سری آتی آیفون 16 دریافت کرد

شرکت صنایع نیمه‌رسانای ASE تایوان سفارشی از اپل به جهت ساخت دو تراشه برای سری آتی آیفون 16 دریافت کرده است. این تراشه‌ها برای جایگزینی دکمه‌های صدا و پاور در گوشی‌های آینده به کار گرفته می‌شوند و دکمه‌های خازنی را ارائه می‌کنند که عملکرد بیشتری را به همراه می‌آورند.

سال گذشته، اپل تنها دکمه پاور آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس را با چیزی که شرکت آن را دکمه اکشن می‌نامید جایگزین کرد. این تغییر کوچک اما مهم نه تنها به کاربران اجازه می‌داد دستگاه‌های خود را خاموش کنند، بلکه مجموعه‌ای از عملکردها را بر اساس نحوه تعامل آنها با دکمه فراهم می‌کرد. با پا گذاشتن به ساخت سری آیفون 16، اپل می‌تواند این عملکرد را به سطح بالاتری برساند.

UDN گزارش می‌دهد ASE سفارشات بسیاری دارد و اکنون مشغول توسعه آن‌هاست. این شرکت آماده ارسال انبوهی از قطعات در سه ماهه سوم سال 2024 است. گفته می‌شود از آنجایی که خانواده آیفون 16 فاقد ویژگی‌های خیلی جدید است، اپل امسال با کاهش عرضه مواجه خواهد شد، ولی این شرکت همچنان آخرین سری خود را برای میلیون‌ها نفر عرضه می‌کند که باعث می‌شود ASE امکانات تولید خود را برای پاسخگویی به تقاضا ارتقا دهد.

این موج سفارشات، درآمد سالانه تامین‌کننده را افزایش می‌دهد و در عین حال قطعاتی را برای اپل فراهم می‌کند که قابلیت‌های آیفون 16 را ارتقا می‌دهد. مشخص نیست که این شرکت چه عملکرد منحصربه‌فردی را در دکمه‌های تنظیم صدا ادغام خواهد کرد، اما شنیده‌ایم که دکمه اکشن در مدل‌های آینده می‌تواند به عنوان شاتر دوربین برنامه‌ریزی شود و آن را شبیه به آنچه سونی در سری رده بالای Xperia خود قرار داده می‌کند. البته که داشتن دکمه‌های خازنی بیشتر روی گوشی می‌تواند تجربه کاربر را افزایش دهد، اما باید منتظر بمانیم تا به‌روزرسانی‌های بیشتری ارائه شود و بتوانیم نحوه عملکرد آن دکمه‌های تنظیم صدا را در آیفون 16 بفهمیم.

پست های مرتبط

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد