اپل تولید قاب‌های FineWoven را متوقف کرد

سال گذشته، اپل قاب‌های FineWoven را برای سری آیفون 15 معرفی کرد تا به دلیل وجود کربن زیاد در قاب‌های چرمی جایگزین آن‌ها شود. با وجود قیمت زیاد 59 دلاری، مشتریان به دلیل دوام پایین قاب‌ها ناراضی بودند. اکنون، شایعه شده که اپل تولید قاب‌های FineWoven را به دلیل مشکلات کیفی متوقف کرده و به مواد دیگری روی می‌آورد.

به احتمال زیاد با عرضه سری آیفون 16 در اواخر امسال، اپل طیف جدیدی از قاب‌ها را معرفی کند که از همان مواد FineWoven ساخته نخواهند شد، زیرا کاربران بیشماری از آن شکایت داشتند که در طی استفاده طولانی مدت دچار مشکلات دوام بودند. کوسوتمی، پستی را در توییتر منتشر کرد و اظهار داشت که اپل به دلیل بی‌کیفیتی، تولید این قاب‌ها را متوقف کرده و اکنون این غول فناوری قصد دارد به سراغ ماده دیگری برود. در این پست به آن ماده خاص اشاره نشده، اما به احتمال زیاد سازگار با محیط زیست خواهد بود.

کیفیت نقطه قوت اپل است و تقریباً در تمام محصولات آن این مقوله دیده می‌شود. با این حال، قاب‌های FineWoven پس از مدت کوتاهی مستعد ساییدگی و پارگی بیش از حد بودند و مشکلاتی مانند محو شدن رنگ‌ها را هم شاهد بودیم. چنین مشکلاتی را نباید از لوازم جانبی با قیمت زیاد 59 دلار انتظار داشت، بنابراین اپل راه حلی موقت ارائه کرد و نکاتی را در مورد نحوه مقابله با این وضعیت به تیم خرده فروشی خود منتقل کرد. به کارمندان دستور داده شد که به مشتریان اطلاع دهند از آنجایی که الیاف قاب FineWoven با استفاده مداوم فشرده می‌شوند، بافت آن به راحتی تغییر رنگ می‌دهد.

متأسفانه، این فقط یک راه حل موقت برای فرار اپل از مشکل بود و مشکل اصلی مربوط به دوام قاب FineWoven را برطرف نمی‌کرد، بنابراین این احتمالاً تصمیم درستی برای اپل بود که تولید را متوقف کند. با این حال، مشخص نیست که از کدام ماده به عنوان جایگزین استفاده خواهد کرد.

پست های مرتبط

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد