شرکت AMD از FSR 3 با فناوری Fluid Motion Frame و HYPR-RX رونمایی کرد

در جدیدترین رویداد AMD، بجز دو کارت گرافیک RX 7900 XTX و RX 7900 XT، از نسل جدید فناوری FSR مبنی بر FSR 3 با دو برابر کردن نرخ فریم ریت در بازی ها رونمایی شد. این فناوری که با Fluid Motion Frame Tech همراه است در سال 2023 به خدمت گرفته می شود.

با اینکه فناوری افزایش نرخ فریم AMD مبنی بر FSR مدت ها بعد از DLSS انویدیا معرفی شد، اما راه تکامل خود را به خوبی پیدا کرد به طوری که گفته می شود، فناوری نسل سوم FSR 3 برترین قابلیت را برای ارائه افزایش فریم در کنار وضوح فوق العاده دارد.


کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900 XTX هیولای جدید 999 دلاری تیم قرمز معرفی شد

کارت 899 دلاری AMD Radeon RX 7900 XT قدرتمند تر از RTX 3090 Ti معرفی شد


همانطور که گفته شد، از نظر عملکرد FSR 3 قابلیت افزایش دو برابری فریم ریت در وضوح 4K نسبت به FSR 2 دارد. شرکت AMD در رویداد خود، ویدیویی از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 را به نمایش گذاشت که در آن FSR 2 در حال اجرا با نرخ 60 فریم در ثانیه بود در حالی که FSR 3 همان محیط را با نرخ 112 فریم در ثانیه اجرا می کرد. در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی در مورد حالت‌ها و نحوه عملکرد فناوری FSR 3 به همراه Fluid Motion Frame وجود ندارد، اما انتظار می‌رود این شرکت در هفته‌های آینده جزئیات بیشتری را فاش کند.

قابلیت FSR 2.2 یا AMD FidelityFX Super Resolution اکنون در 216 بازی در دسترس است که انتظار می رود با توجه به پیشرفت های چشمگیر، در آینده شاهد افزایش تعداد بازی های سازگار و بهبود عملکرد این فناوری باشیم.

همچنین AMD فناوری جدیدی را به مجموعه نرم افزاری خود به نام HYPR-RX اضافه کرد. این فناوری به گیمرها اجازه می دهد تا با یک کلیک نرخ فریم سریعتر و تأخیر کمتر را به خدمت گیرند. در این رویداد یک نسخه نمایشی با بازی Dying Light 2 نشان داده شد که در آن بهبود 85 درصدی فریم ریت با تاخیر بسیار کم مشاهده شد.

می‌توان در اسلاید مقایسه مشاهده کنید که با خاموش کردن HYPR-RX، حدود 90 فریم در ثانیه و تاخیر 30 میلی‌ثانیه به دست آمده، اما با فعال‌سازی این فناوری، در نهایت نرخ 166 فریم در ثانیه و زمان تاخیر 11 میلی‌ثانیه ارائه می شود. انتظار می رود HYPR-RX هم مانند FSR 3 در نیمه اول سال 2023 برای گیمرها عرضه شود.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود