چطور بازی های قدیمی را در ویندوز 11 اجرا کنیم؟

ویندوز 11 یکی از بهترین اتفاق هایی بود که برای گیمرهای رایانه های شخصی افتاد، چون امکانات بسیار خوبی را برای گیمرها فراهم کرده است. اما یکی از سوال های متداولی که در مورد این ویندوز پرسیده می شود این است که میزان سازگاری Win 11 با بازی های قدیمی چگونه است؟

خوب اگر به دنبال حل مشکلات خودتان در ویندوز 11 هستید با ما همراه باشید.

همگام با نسل قدیم

بازی کردن هیچ حد و مرز ندارد و مهم نیست که از عمر یک بازی چندین سال بگذرد، مهم لذت بخش بودن و سرگرم شدن است. بازی های قدیمی هم همیشه جذابیت ویژه خود را دارند و می توانیم در هر لحظه ای از انجام آنها لذت ببریم.

گیمرها با بروز کردن خودشان به ویندوز 11 شاید به چالش هایی برای اجرای بازی های قدیمی مورد علاقه شان خورده باشند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

اول باید یاد بگیرید که بازی های قدیمی مورد علاقه خود را بر روی جدیدترین سیستم عامل اجرا کنید. برخی از کاربران تعجب می کنند که چگونه بازی های قدیمی را در ویندوز 11 انجام دهند، بنابراین باید بدانید که هیچ تفاوتی با سیستم عامل قبلی وجود ندارد. توجه داشته باشید که بازی های ویدیویی قدیمی از برنامه هایی مانند Epic Game یا Steam نیز به راحتی قابل بازی هستند.

اگر می خواهید بازی های قدیمی را روی ویندوز 11 اجرا کنید، می توانید آنها را از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنید. اگر می‌خواهید فوراً از بازی‌های سازگار لذت ببرید، دسترسی به مراکز دانلود خاص عالی است.

بازی های قدیمی در ویندوز 11 چگونه به نظر می رسند؟

ویندوز 11 با توجه به پیشرفت‌های ویژه، بخش‌هایی از ویژگی‌های بصری جدید را به شما ارائه می ‌کند که کمی متفاوت ‌تر از آنچه در نسخه‌های قبلی مایکروسافت به آن عادت داشتیم، هستند.

بنابراین، تغییرات ویندوز 11 گوشه های گرد را در اکثر عناصر رابط کاربری نشان می دهد. علاوه بر این، می توانید از یک رابط کاربری بسیار زنده تر بهره مند شوید.

چگونه بفهمم که می توانم بازی های قدیمی خود را روی ویندوز 11 اجرا کنم؟

ویندوز 11 پایه ای مشابه ویندوز 10 دارد. بنابراین، آن پلتفرم های بازی سازگار با نسخه قبلی قطعاً روی جدیدترین نسخه کار می کنند.

اگر قبلاً نسخه ویندوز 10 را اجرا می کردید، با آخرین به روز رسانی سیستم عامل می توانید بدون هیچ مشکلی از برنامه هایی مانند  Steam، Microsoft Store  و Epic Games Store استفاده کنید.

با این حال، برخی از کاربران از طراحی های قدیمی سیستم عامل استفاده می کردند. برای کسانی از شما که هنوز از ویندوز 7 استفاده می کنید و عناوین قدیمی قدیمی را بازی می کنید، ممکن است با مشکلات جزئی روبرو شوید.

چگونه می توانم بازی های قدیمی را در ویندوز 11 بازی کنم؟

1- از حالت سازگاری استفاده کنید

2- روی نماد بازی خود در دسکتاپ (یا پوشه نصب) کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.

3- روی تب Compatibility کلیک کنید.

4- دکمه Run the compatibility troubleshooter را برای تغییر خودکار انتخاب کنید.

5- برای انتخاب دستی یک سیستم عامل خاص، کادر کنار گزینه Run this program in compatibility mode  را علامت بزنید.

6- با استفاده از لیست کشویی، سیستم عامل خاصی را انتخاب کنید که می خواهید شبیه سازی شود.

هنگامی که می خواهید بازی های قدیمی را روی رایانه شخصی ویندوز 11 خود بازی کنید، می توانید به سادگی آن را در حالت سازگاری برای سیستم عامل قبلی که می تواند آنها را اجرا کند، اجرا کنید. این اطمینان حاصل می کند که رایانه شما می تواند بازی را بدون مشکل اجرا کند.

روش دوم: فروشگاه مایکروسافت را امتحان کنید

1- کلید Windows را فشار دهید، Microsoft Store را تایپ کنید، سپس روی آن کلیک کنید.

2- نام بازی مورد نیاز را تایپ کنید.

3- بر روی دکمه دانلود کلیک کنید.

4- دستورالعمل های روی صفحه را برای نصب بازی دنبال کنید.

5- با توجه به اینکه ویندوز 11 به شما امکان می دهد به راحتی به جدیدترین و بهبود یافته مایکروسافت استور دسترسی داشته باشید، اکیداً توصیه می کنیم قبل از هر چیز دیگری آن را امتحان کنید.

روش سوم: به وب سایت سازنده بروید

1- هر مرورگر وب را باز کنید.

2- مرکز دانلود سازنده بازی خود را جستجو کنید.

3- به اولین لینک دسترسی پیدا کنید، دکمه دانلود را پیدا کنید، سپس روی آن کلیک کنید.

4- دستورالعمل های روی صفحه را برای نصب بازی دنبال کنید.

روش چهارم: پلتفرم های بازی شخص ثالث را امتحان کنید

توجه داشته باشید که می توانید بازی های قدیمی در ویندوز 11 را نیز از پلتفرم های اختصاصی بازی دانلود و نصب کنید. چنین پشتیبانی شخص ثالث قطعاً سازگاری تأیید شده قابل اعتماد را به شما ارائه می دهد، بنابراین بازی های شما با مشکل مواجه نمی شوند.

چه کاری می توانم انجام دهم تا مطمئن شوم که بازی های قدیمی در ویندوز 11 خراب نمی شوند؟

1- بررسی کنید که آیا بازی به درستی نصب شده است یا خیر

2- برخی از بازی های قدیمی ممکن است به دلایل خاصی مربوط به نصب نادرست خراب شوند یا حتی اصلاً باز نشوند.

3- رایج ترین مسائل مربوط به صفحه شطرنجی بنفش، اسلحه یا مدل های گمشده جهان است. علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که در حین انجام یک بازی می توانید تصادف های مختلفی را تجربه کنید.

برای جلوگیری از این نوع مشکل، ابتدا باید بررسی کنید که آیا بازی های قدیمی شما به درستی بر روی ویندوز 11 نصب شده اند یا خیر.

به طور مداوم درایورهای گرافیک را به روز کنید

توصیه دوم ما این است که به طور مداوم درایورهای گرافیک را به روز کنید. همانطور که احتمالا می دانید، درایورها مهمترین نرم افزارهایی هستند که به محیط دیجیتال شما اجازه می دهند در شرایط مناسب کار کنند.

صحبت در مورد درایورهای گرافیکی، بخشی از رایانه شما هستند که نحوه نمایش صفحه رایانه شما را کنترل و بهبود می بخشد.

منظور ما از گرافیک، تصاویر، فیلم ها، برنامه ها، انیمیشن یا سه بعدی است. برای اسکن خودکار درایورهای قدیمی یا گم شده، در استفاده از ابزار اختصاصی مانند DriverFix تردید نکنید.

آنتی ویروس و سایر نرم افزارهای اضافی را غیرفعال کنید

مانند هر برنامه یا برنامه دیگری، آنتی ویروس ها یا نرم افزارهای اضافی ممکن است با برخی از اشکالات تصادفی روبرو شوند که در بازی های قانونی تداخل ایجاد می کنند. این فقط در مورد برخی سردرگمی های دیجیتال است، بنابراین ما مجبور نیستیم آن را سرزنش کنیم.

این نوع برنامه ممکن است بر سرعت کلی دستگاه شما تأثیر بگذارد. با این حال، برای جلوگیری از چنین شرایطی، لازم نیست آنها را حذف کنید. شما باید سعی کنید آنها را به طور موقت خاموش کنید.

اگر به بازی های قدیمی در ویندوز 11 فکر می کنید، اینها برخی از مفیدترین اطلاعات بودند.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

1 دیدگاه

Farnaz مهر 12, 1402 - 1:23 ق.ظ
سلام ببخشید من بازی Blair Witch رو دانلود کردم اما اجرا نمیشه! هیچ اروری هم نمیده سیستمم هم اوکیه فکر کنم رو ویندوز 11 مشکل داره من چیکار کنم؟ لطفا جواب بدین
دیدگاه بگذارید