امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۴ ساعت : ۰۶:۳۸

شرکت AMD در درایور جدید خود محدودیت‌هایی را روی توان کارت گرافیک در لینوکس اعمال می‌کند

به‌روزرسانی جدید درایور AMDGPU در سیستم عامل لینوکس محدودیت‌هایی را برای توان پردازنده‌های گرافیکی AMD Radeon به عنوان یک «اقدام ایمنی» برای کاربران اعمال کرده است.

لینوکس به‌عنوان پلتفرمِ محبوب علاقه‌مندان به اورکلاکینگ و آزمایش‌کنندگان کارت گرافیک شناخته می‌شود، زیرا این پلتفرم فرصت‌های بی‌شماری را در هنگام تنظیم محدودیت‌های قدرت و سرعت کلاک فراهم می‌کند. با این حال، شرکت AMD اکنون قصد دارد جلوی این کار را بگیرد. در لینوکس 6.7، محدودیت توان کمتری توسط AMD در vBIOS تعیین شده، به این معنی که کاربران مجبور به تحمل این محدودیت‌های مشخص شده هستند.

شرکت AMD اعلام کرده بود که این عمل به عنوان یک اقدام احتیاطی و ایمنی اجرا می‌شود، زیرا این شرکت معتقد است که تعیین محدودیت‌های توانی برای اطمینان از طول عمر سخت‌افزار آن ضروری است. AMD به این باور است که این اقدام تضمین می‌کند افراد در هنگام اعمال محدودیت‌های توانی، از آسیب‌های احتمالی و حتی فرسودگی به دور باشند.

البته که این تغییر مورد استقبال جامعه Linux-AMD قرار نگرفته و افراد این گروه بر این باوراند که این تغییر بر روی پردازنده‌های گرافیکی که با مصرف انرژی کم کار می‌کنند تأثیر می‌گذارد، به صورتی که اجازه نمی‌دهد لینوکس با چنین سیستم‌هایی اجرا شود زیرا فقط مسئله حداکثر توان مجاز نیست بلکه حداقل توان مجاز بالاتر رفته است. این محدویت همچنین بر اورکلاکرها در فرآیند آزمایش آنها هم تأثیر می‌گذارد و به آنها اجازه نمی‌دهد از توان بیش از حد بهره‌مند شوند.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *