ظرفیت دقیق رم و فرکانس کاری پردازنده A12 آیفون های جدید چقدر است؟

اپل در مراسم شب گذشته خود از پردازنده 7 نانومتری سخن گفت اما اطلاعاتی دقیقی از پردازنده ی آیفون ایکس اس، ایکس آر و ایکس اس مکس عنوان نکرد. در کنار اطلاعات ناقص پردازنده 7 نانومتری A12 اپل، نمی دانیم ظرفیت دقیق رم آیفون های جدید چقدر است.

خوشبختانه از نرم افزار Geekbench تصاویری بدست آمده که نشان می دهد مشخصات سخت افزار استفاده شده در آیفون های  XS Max و XR چه هست و چه امتیازاتی را در این نرم افزار به دست آورده اند. در این بنچمارک امتیازات به دست آمده برای آیفون XR در بخش تک هسته ای برابر با 4754 است و با تمام هسته ها این امتیاز به 9367 رسیده است. با توجه به این که آیفون XR از پردازنده A12 استفاده می کند، شاهد آن هستیم که در بخش تک هسته ای امتیاز به دست آمده بهتر از پردازنده A11 است اما در پردازش تمام هسته ها، با امتیاز کمتری نسبت به پردازنده A11 روبرو هستیم. در بخش مشخصات سخت افزاری می توان مقدار دقیق رم 2813 مگابایت را برای این گوشی مشاهده کرد.

اما در آیفون XS MAX امتیازات به دست آمده کمی متفاوت است. این تفاوت در حالی رخ داده که تمام آیفون های جدیدی از پردازنده A12 استفاده می کنند. در بخش تک هسته ای، آیفون XS MAX توانسته امتیاز 4813 را به دست آورد و در پردازش تمام هسته ها با امتیاز 10266، بالاتر از آیفون XR قرار گیرد. همچنان شاهد عملکرد بهتر پردازنده A12 در بخش تک هسته ای نسبت به پردازنده A11 هستیم اما با وجود بالاتر بودن امتیاز آیفون XS MAX نسبت به آیفون XR در تمام هسته ها، باز هم امتیاز به دست آمده کمتر از پردازنده A11 است. در بخش مشخصات سخت افزاری این نرم افزار می توان ظرفیت دقیق رم 3735 مگابایت را برای آیفون XS MAX مشاهده کرد.

همچنین با نگاهی دقیق تر می بینیم که پردازنده A12 از فرکانس کاری 2.49 گیگاهرتز در حالت پایه استفاده می کند.

پست های مرتبط

فروش بسیار بد پردازنده‌های Ryzen 9000 با وجود مشکلات اینتل

عملکرد چندهسته‌ای تراشه A18 Pro نزدیک به تراشه دسکتاپی M1 است !

پردازنده‌های دسکتاپی Core Ultra 200 از سری Arrow Lake-S اینتل در 24 اکتبر عرضه می‌شوند