عدم حضور سه شرکت بزرگ در نمایشگاه E3 2023

عدم حضور سه شرکت بزرگ در نمایشگاه E3 2023

نمایشگاه E3 2023 به عنوان یکی از بزرگترین رویداد های صنعت بازی، به زودی برگزار می شود و بر خلاف دوره های گذشته، نام سه شرکت بزرگ در میان غایبان نمایشگاه به چشم می خورد. این رویداد به عنوان مهم ترین مرجع اخبار و ماشین های تبلیغاتی در حوزه بازی به شمار می رود و یک پل ارتباطی میان برند های بزرگ صنعت بازی و ناشران این حوزه است.

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده در رسانه ها، سه شرکت و مجموعه بزرگ از جمله سونی، نینتندو و ایکس باکس در نمایشگاه E3 2023 حضور نخواهند داشت. این اتفاق برای اولین بار در چهار سال گذشته، رویداد بزرگ صنعت بازی به صورت فیزیکی برگزار خواهد شد و دیگر مانعی از جمله ویروس کرونا از برگزاری آن جلوگیری نمی کند.

به طور حتم شرکت های بزرگ صنعت بازی باید اشتیاق بیشتری به منظور حضور قدرتمند در نمایشگاه E3 2023 به خرج دهند، اما سه مجموعه SONY، Nintendo و XBOX علاقه ای برای مشارکت ندارند. این سه مجموعه، بزرگترین برند های فعال در حوزه کنسول های بازی و عناوین بازی مخصوص کنسول به شمار می روند، اما بنابر دلایل نامعلوم برنامه ای برای حضور در رویداد ندارند.

برخی از رسانه های از جمله IGN با نمایندگان سه مجموعه بزرگ سونی، نینتندو و ایکس باکس تماس گرفتند، اما پاسخ مشخصی توسط نمایندگان آنها ارائه نشده است. با توجه به بیانیه کوتاهی که توسط شرکت ReedPop به عنوان برگزار کننده نمایشگاه E3 2023 در دسترس رسانه ها قرار گرفته، نمایشگاه فیزیکی سال جاری با تغییرات مهمی روبرو می شود.

هر چند شرکت ReedPop در تمام مدت سال 2022 مشغول برنامه ریزی برای برگزاری متفاوت نمایشگاه صنعت بازی بوده، اما تاکنون هیچ قراردادی برای غرفه داران و شرکت های مایل به برگزاری ارسال نشده است. البته مذاکرات شفاهی با غرفه داران صورت گرفته و مجموعه بزگرار کننده نمایشگاه نیز روی تعهد شفاهی شرکت های بزرگ حساب کرده است.

پست های مرتبط

Larian Studios از افتتاح دفتر جدیدی در لهستان خبر داد

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید