عملکرد فوق العاده دوربین گوگل پیکسل 3 با مجهز شدن به حالت عکاسی شب

کمی بیشتر از یک ماه از معرفی رسمی گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال گذشته است. این گوشی هوشمند جدید با قیمت مناسب و قابلیت های بسیار خوب علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرد. شاید یکی از ایراداتی که به این گوشی هوشمند گرفته شد، بهره بردن از تنها یک سنسور برای دوربین اصلی بوده است.

در حالی که پرچمداران جدید اکثرا حداقل از دو دوربین اصلی بهره می بردند، در نگاه اول شاید استفاده از یک دوربین اصلی برای گوشی هوشمندی در میان پرچمداران دیگر ضعف به نظر می رسیده است.

دوربین پیکسل 3

سنسور ها استفاده شده برای هر دو مدل گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال مشابه یکدیگر می باشند. سنسور 12.2 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 برای دوربین اصلی و دو سنسور 8 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده است.

حالت عکاسی شب

یکی از قابلیت های بسیار جذابی که تمام پرچمداران اصلی در بروز رسانی های خود از آن بهره می برند، قابلیت حالت عکاسی شب می باشد. گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال با بروز رسانی جدید که دریافت کرده اند، به این قابلیت جدید نیز مجهز شده اند.

سایت معتبر Cnet که همواره در زمینه دوربین های گوشی های هوشمند و حرفه ای بررسی ها اختصاصی جالبی را ارائه می دهد. حال به بررسی حالت عکاسی شب گوگل پیکسل 3 پرداخته است. بررسی به عمل آمده نشان داده است با توجه به کیفیت فوق العاده عکس های گرفته شده به هیچ وجه ضعف مجهز شدن این گوشی هوشمند به تنها یک سنسور برای دوربین اصلی به چشم نمی آید.

نکته جالب توجه برای این قابلیت این است که با بروز رسانی جدید که برای محصولات گوگل اتفاق افتاده است تمام محصولات قبلی این شرکت نیز به این قابلیت مجهز شده اند.

عکاسی با تنظیم حالت شب برای این گوشی هوشمند قابلیت ثبت 15 فریم در یک سوم از ثانیه را دارد. به خاطر این اتفاق شما بعد از لمس دکمه شاتر برای عکس گرفتن لازم است یک یا دو ثانیه دکمه شاتر را نگه دارید تا فرآیند گرفتن عکس تکمیل شود و رندر گیری تصویر به صورت کامل انجام شود.

این گوشی هوشمند برای این حالت سنسور دوربین خود از یادگیری ماشین که شبیه به همان هوش مصنوعی AI می باشد بهره می برد. این قابلیت جذاب و کارآمد باعث تعیین رنگ مناسب، تعادل و بالانس رنگ سفید و تنظیم شرایط روشنایی بر اساس محتوای تصویر مورد نظر می شود.

در صورتی که سنسور ژیروسکوپ دوربین میزان قابل توجهی از تاری به دلیل حرکت را حس کند، سرعت شاتر کاهش می یابد تا تاری را به حداقل میزان ممکن برساند و بهترین کیفیت ممکن را ارائه دهد.

از دیگر قابلیت ها جذاب این دوربین فوق العاده ثبت تصاویری با کیفیت HDR+ در حالت فعال بودن حالت عکاسی شب می باشد. حالت شب دوربین گوگل پیکسل 3 در قسمت دوربین و منوی بیشتر می باشد که به صورت دستی نیز قابل تنظیم و انتخاب است.

نکته جالب تر این که در صورتی که سنسور دوربین این گوشی هوشمند نور کم را حس کند یک کادر کوچک در قسمت منظره یاب دوربین به صورت خودکار ظاهر می شود تا نشان دهد که قابلیت عکاسی حالت شب فعال شده است.

این ویژگی جذاب و کارآمد در آزمایشات صورت گرفته نیز عملکرد عالی از خود نشان داده است. طبیعتا برای عکاسی نیاز به نور مناسب داریم که در شب این میزان نور مناسب به حداقل میزان خود می رسد. ولی گوگل پیکسل 3 به خوبی از پس این اتفاق برآمده است.

در تصاویر زیر عکس های سمت راست با فعال بودن حالت شب دوربین این گوشی هوشمند گرفته شده است. به وضوح مشاهده می کنیم که در نور کم و شب نیز دوربین گوگل پیکسل 3 چقدر خوب جزئیات تصویر مورد نظر را نشان می دهد.

نظر متخصصان:

پاتریک هلند یکی از ویرایشگران و متخصصان حرفه ای سایت Cnet بیان کرده است، هرچند هوآوی پی 20 پرو از قابلیت مشابه با گوگل پیکسل 3 بهره می برد، ولی عکس های پیکسل 3 بسیار واقع گرایانه تر می باشد.

وی معتقد است تصاویر گرفته شده با این گوشی هوشمند با توجه به نور و تنظیمات بسیار بهتر و بیان داشته است جریان زندگی و واقع گرایانه بودن به خوبی در عکس های ثبت شده به وسیله گوگل پیکسل 3 دیده می شود.

باز هم تاکید می کنیم در ابتدا شاید بهره بردن این گوشی هوشمند تنها از یک سنسور برای دوربین اصلی انتقاد های زیادی را در بر داشته است. اما عجول نباشید، Cnet مقایسه جذاب دیگری انجام داده است.

در تصاویر مشاهده شده در پایین، تصاویر سمت چپ، تصاویر گرفته شده با پرچمدار اپل یعنی آیفون ایکس اس مکس، و تصاویر سمت راست توسط دوربین گوگل پیکسل 3 گرفته شده است.

به وضوح در تصاویر ثبت شده کیقیت بهتر و به قول پاتریک هلند جریان زیبای زندگی را در تصاویر ثبت شده به وسیله گوگل پیکسل 3 مشاهده می کنیم. بار دیگر ثابت شد قیمت بالای یک گوشی هوشمند دلیلی بر کیفیت عالی آن محصول نمی شود.

منبع

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

2 نظرات

رفع اشکال مدیریت حافظه رم گوگل پیکسل ۳ با دریافت بروزرسانی جدید – گوگل پیکسل ۳ ایکس ال آذر 13, 1397 - 6:02 ب.ظ
[…] خبر های دیگری نیز در راه است. گوگل اعلام کرده است قرار است گوشی های سری جدید این شرکت از eSIM نیز پشتیبانی کنند. از جمله قابلیت های دیگر با این بروزرسانی بهبود بیش از پیش کیفیت عکسبرداری گوشی های هوشمند گوگل خواهد شد. گوگل قبل از این هم با مجهز کردن پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال به قابلیت عکاسی حالت شب کیفیت بسیار مناسبی را رارئه داد. در آخرین تست انجام شده برای این گوشی هوشمند، پیکسل ۳ در …. […]
گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۳ امتیاز ۱۰۱ را از دگزومارک کسب کرد – گوگل پیکسل ۳ – بنچیمو دی 3, 1397 - 8:10 ب.ظ
[…] عکاسی حالت شب گوگل پیکسل ۳ صورت گرفت، در کمال تعجب این گوشی هوشمند توانست آیفون ایکس اس مکس را شکست دهد و تصاویری با کیفیت بسیار بهتر را ارائه […]
دیدگاه بگذارید