قابلیت Aloud یوتیوب به کمک هوش مصنوعی ویدیوها را دوبله می کند !

یوتیوب به زودی می‌تواند ویدیوها را با استفاده از هوش مصنوعی دوبله کند و به کاربران کمک کند محتوایی را که قبلاً به دلیل نا آشنا بودن زبان نادیده می گرفتن، با جذابیت بیشتر و با دوبله بومی مشاهده کنند. این قابلیت که فعلاً Aloud نامیده می شود به زودی توسط یوتیوب فعال می شود.

یوتیوب اعلام کرد که این پلتفرم مشتاقانه منتظر یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که در واقع ویدیوها را به زبان های دیگر دوبله می کند. این ویژگی را باید یک شگفتی در زمینه تولید محتوا دانست، که به سازندگان و بینندگان کمک می‌کند تا مانع زبان را به کلی فراموش کنند، زیرا دوبله مبتنی بر هوش مصنوعی به همه کمک می‌کند از محتوایی لذت ببرند که قبلاً به آسانی امکان‌پذیر نبود.

این ویژگی جدید یوتیوب در زمان نگارش Aloud نامیده می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد به سرعت و به راحتی ویدیوهای خود را به چندین زبان دوبله کنند و دانشی را که ممکن است امروزه بیشتر در چنگ زبان بین المللی باشد را تغییر دهد. خبر خوب این است که گوگل به دنبال این است که اطمینان حاصل کند که ویژگی جدید دوبله را برای همه سازندگان، به ویژه سازندگانی که معمولاً برای دوبله کردن ویدیوهای خود به زبان های مختلف برای پاسخگویی به مخاطبان، مشکل دارند، بسیار آسان تر می کند.

این ابزار اساساً با رونویسی ویدیو کار خود را شروع می کند، سپس به سازنده اجازه می‌دهد رونویسی را بررسی و ویرایش کند. پس از انجام این کار، ویدیو به زبان مقصد ترجمه و دوبله می شود و سپس منتشر می شود. این قابلیت فعلاً فقط از چند زبان پشتیبانی می کند، اما در آینده زبان های بیشتری وجود خواهد داشت. ما می دانیم که انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی در هنگام راه اندازی در دسترس خواهند بود و زبان هایی مانند هندی، اندونزی، و زبان های بیشتری به صفوف این ویژگی خواهند پیوست. البته این ویژگی شاید یکی از بهترین جنبه های هوش مصنوعی باشد اما نباید از یاد برد که هوش مصنوعی در صورت پیشرفت دیوانه وار، می تواند بسیاری را با چالش شغلی مواجه سازد.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد