اختصاصی بنچیمو: قسمت دوم راهنمای خرید سیستم صوتی کارکرده

با ورود اسپیکرها و سیستم صوتی های بی کیفیت با برندهای نا آشنا و البته گاه آشنا، به این فکر افتادیم که راهنمای خرید سیستم های صوتی کارکرده را در وب سایت بنچیمو پایه گذاری کنیم. قسمت اول مطلب راهنمای خرید سیستم صوتی کارکرده، به لطف شما کاربران عزیز بارها دیده شد و همین موضوع ما را بر این داشت تا با دقت و قدرت بیشتر این پیشنهادها را با شما به اشتراک بگذاریم. اینک با قسمت دوم راهنمای خرید سیستم صوتی کارکرده در کنارتان هستیم.

راهنمای خرید سیستم صوتی کارکرده قسمت اول

نگارنده به شخصه صاحب مدل های خاص VX مانند VX5 و VX8 در بخش تک رقمی ها و مدل های VX77 و VX88 در بخش دورقمی ها بوده و البته در کنار مدل های VX از مدل های قدرتمند و پرچمدار آن دوران یعنی GN1100 و هیولای خوش صدا اما قدیمی یعنی LBT-ZUX10D هم نگه داری می کرده. اما در قسمت دوم راهنمای خرید سیستم صوتی کارکرده قصد داریم مدل های ناب GN را از سازنده بی نقص آن دوران بررسی کنیم.

اما قبل از هر نقد و بررسی بهتر است به چند نکته اشاره کنیم. بارها افراد مختلف از نگارنده سوال کرده اند که آیا قدرت این دستگاه واقعی است یا خیر؟ در این زمینه باید بگویم که ما واژه ای به نام واقعی و غیر واقعی نداریم. هر پخش کننده صوتی دارای یک قدرت و یک وسعت است. قدرت هر اسپیکر و هر پخش کننده ای بر اساس RMS شناخته می شود و وسعت صدا با نام PMPO شناخته می شود.

به طور مثال اگر برندی مانند پاوربیس سابی را تولید می کند با 1000 وات RMS، با شنیدن آن کاملاً ذوق زده می شوید اما اگر گرند زیرو سابی از رده SPL را با قدرت 1000 وات RMS تولید کند آن موقع است که می توان یک محله را شاکی کرد و معنی واقعی ذوق زدگی را تجربه کرد. در کل باید بگوییم که قدرت، قدرت است و واقعی و غیر واقعی ندارد. این به شرکت سازنده بر می گردد که با استفاده از مگنت، سیم پیچ، دیافراگم و پرده، صدای مختص خود را تولید کند.

و نکته دیگر این است که مبالغ درج شده برای محصولی سالم است. در زمان انتخاب و خرید به سالم بودن پرده و دیافراگم باندها، نورپردازی و اکولایزر گرافیکی (در صورت استفاده بیش از حد این بخش به مرور کم نور می شود)، نبود خط و خش، سالم بودن اپتیکال درایو نوری یا همان بخش CD، سالم بودن دکمه ها و در صورت داشتن فن در پشت ضبط و در زمان روشن بودن، هوای خروجی را استشمام کنید تا با بوی سوختگی مواجه نشوید.

مدل MHC-GN100D و MHC-GN90D

در سال 2004 بود که سونی، طراحی محصولاتش را با تغییراتی روبرو ساخت. این تغییرات یک نکته مثبت داشت و یک نکته منفی. نکته مثبت بر می گشت به طراحی بهبود یافته پخش کننده، ووفرهای بهبود یافته و البته تمرکز بروی صدا های خارج شده از میدرنج. اما نکته بد ماجرا آنجایی بود که سونی دیگر تمایلی به اکولایزرهای گرافیکی جذاب نداشت. شاید ظاهر ضبط ها در کل بهتر شده بودند اما افرادی مانند نگارنده که به عشق روشن گذاشتن دموی اکولایزر شب را به صبح می رسانند، کمی عذاب آور بود.

البته سونی می خواست با صدای واضح تر و شفاف تر این ظاهر دوست داشتنی اما خشک را جبران کند. سونی در مدل GN90D از دو اسپیکر اصلی با قدرت 170+170 وات RMS و 3 اسپیکر کوچکتر که نقش اسپیکرهای ساروند و سنتر را بازی می کردند استفاده می کرد. این اسپیکر های کوچک در مجموع دارای 150 وات RMS بودند که می توانست صدای ریز و میانه این پخش کننده را تامین کند.

اما مدل GN100D از ابهت بیشتری برخوردار بود و مانند جد بزرگش یعنی VX88، از اسپیکرهای ساروند ایستاده استفاده می کند. نکته جالب در مورد این مدل این است که، اسپیکرهای اصلی با همان ساختار ووفر 20 سانتی متری و میدرنج 8 سانتی متری GN90D مورد استفاده قرار گرفته اند اما با توجه به آمپلی فایر قدرتمند، قدرت دو اسپیکر اصلی به 235+235 وات RMS رسیده است. دو ساروند ایستاده و سنتر کوچک مرکزی هم در مجموع با افزایش قدرت به 240 وات RMS رسیده اند.

این دو مدل به لطف 5.1 کانال بودن صدای خروجی، از تکنولوژی های جدیدی مانند DOLBY DIGITAL، Dolby Pro Logic II، Dolby Surround Pro Logic و DTS بهره می برند که تنها دیدن اسم این قابلیت ها هم می تواند تضمین کننده صدای واضح، شفاف و وسیع این مدل ها باشد. صدای بیس خروجی هم به لطف دکمه سمت چپ ولوم به نام GROOVE و تنظیم اکولایزر 3 باندی، آمادگی تخریب هر بوفه ای را در منزل داشت.

مدل GN90D با قیمتی بین 650 تا 750 هزار تومان و مدل GN100D بین 750 تا 850 هزار تومان قیمت دارد.

مدل MHC-GNV111D

مدلی که در سال 2005 معرفی شد. سونی در این مدل بجای استفاده از ساروندهای کوچک یا استفاده از ساب ووفر مجزا، 4 اسپیکر اصلی را با ساختاری مشابه برای این مدل در نظر گرفت. همین مورد باعث شد تا کمی صدای زیر و صدای میدرنج این دستگاه با پختگی همراه باشد و بیشتر به سمت صدای بم برود. البته این مدل با وجود 4 اسپیکر با قدرت 160×4 وات RMS دیگر نیازی به ساب ووفر مجزا نداشت زیرا وجود 4 ووفر 20 سانتی متری این مدل را از هر پخش کننده مجزایی مبرا می کرد و می توانست به راحتی صدای قدرتمندش را حتی به گوش همسایه ها برساند.

سونی سنتری که برای این مدل در نظر گرفته بود، مشابه سنتر مدل های قبلی بود به طوری که با دو میدرنج می توانست قدرتی معادل 80 وات RMS را تولید کند.

مدل GNV111D قیمتی بین 700 تا 850 هزار تومان را طلب می کند.

مدل MHC-GN1000D و MHC-GN1100D و MHC-GN1200D

مدلی که در سال 2006 روانه بازار شد و البته بسته به منطقه وارد شده، نام آن تغییر کرد. مدل هایی که با رنگ نقره ای مشکی در بازار حضور یافتند (تمام مدل های وارد شده به ایران) با نام MHC-GN1000D شناخته می شدند. اما مدل هایی هم بودند که (به احتمال زیاد به تعداد محدودی وارد ایران شدند) با رنگ ذغالی نارنجی (رنگ مورد علاقه سری های LBT) با نام LBT-ZX100D و LBT-ZX80D شناخته می شدند.

این مدل زمانی که وارد بازار ایران شد و از نزدیک در نمایندگی سونی آن را مشاهده کردم، بسیار هیجان زده بودم. مدل GN1000D با طراحی خاص می توانست به راحتی جای بزرگان را بگیرد. این ضبط از پخش کننده ای جدید، طراحی بهینه تر باند ها و تونل باد آن، و البته ساب ووفری با آمپ اختصاصی بهره می برد. بیشتر ابهت این مدل و مدل های مشابه به وجود ساب ووفر مجزای آن بر می گردد.

مدل GN1000D از دو اسپیکر اصلی با قدرت 170+170 وات RMS، سنتر 70 وات RMS، ساروندهای ایستاده با قدرت 70+70 وات RMS و ساب ووفر 8 اهم با نرخ 100 هرتز و قدرت 210  وات RMS استفاده می کرد. صدای خروجی از این ضبط به واقع قدرتمند بوده و می تواند فضای محیط های بسته را بر خلاف مدل های جدید سونی یعنی SHAKE به خوبی پشتیبانی کرده و کاربر را از شنیدن صدایی قدرتمند و واضح خشنود سازد.

این مدل هم مانند دیگر مدل های GN از تکنولوژی هایی مانند مانند DOLBY DIGITAL، Dolby Pro Logic II، Dolby Surround Pro Logic و DTS بهره می برد.

مدل GN1000D قیمتی بین 950 هزار تومان تا 1 میلیون و 100 هزار تومان دارد.

مدل MHC-GN1100D و MHC-GN1200D در سال 2007 وارد بازار شدند. این دو مدل از نظر ظاهری و قدرت خروجی با مدل GN1000D فرق دارند. هر دو مدل از آمپلی فایر مشابه، اسپیکر و ووفر مشابه استفاده می کنند. قدرت اسپیکرهای اصلی در این دو مدل برابر با 215+215 وات RMS، سنتر دارای قدرت 85 وات RMS است، ساروندهای ایستاده قدرتی معادل 90+90 وات RMS دارند و ساب ووفر همچون GN1000D از قدرت 210 وات RMS استفاده می کند.

  • در نهایت باید بگوییم که تمام محصولات سونی پیشنهاد شده در قسمت اول و قسمت دوم، با مدار تغذیه، کنترل کننده، آمپلی فایر و البته اکولایزر و دکمه GROOVE که دارند، زیباترین صدای بیس را در بین ضبط های موجود در بازار را تولید می کردند.
  • برای استفاده از این ضبط ها بهتر است از یک پخش کننده USB خوب استفاده کنید. تنها کافیست با خرید یک پنل USB و اتصال این دستگاه ها به ضبط های قدیمی خود، این محصولات را دوباره احیا کنید.

منتظر قسمت بعدی راهنمای خرید سیستم صوتی کارکرده باشید زیرا در قسمت بعد می خواهیم مدل های قدرتمند (خانه خراب کن) LBT را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

پست های مرتبط

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی

جعبه گشایی و نصب یک صندلی گیمینگ جذاب، راحت و خفن / RAIDMAX DK729

سریعترین پردازنده با بیشترین دردسر i9-14900KS

301 نظرات

مرتضی آذر 21, 1397 - 7:40 ب.ظ
سلام...خیلی عالی بود به نظر من اقای مظفری هیچ سایتی درباره این ضبطهای شگفت انگیز قدیمی به این خوبی تحلیل نکرده بود.از شما خیلی متشکرم..بابت زحمتی که کشیدید.این منبع بسیار خوبی برای عاشقان این نوع ضبط ها است.. حالا من دو تا سوال دارم.. 1-شما از ضبط vx88 خیلی تعریف کردید اما این ضبط ساب ووفر مجزا ندارد((برای دیدن فیلمها خیلی مفیده واجرای افکت های سنگین))اما مدل rv8 دارای ساب ووفر مجزا است که برای فیلم دیدن به نظرم بهتر..نظر شما چیه؟؟ 2-شما توی سری مدل های GN گفتید فن اوری دالبی دیجیتال و.... دارند ایا به کیفیت امپ های سینمایی مدرن امروزی که چند ملیون قیمت دارند همان کیفیت دالبی وتفکیک کانالها را دارند..یا بیشتر جنبه تجاری دارد؟؟ تشکر
جواد مظفری آذر 21, 1397 - 7:57 ب.ظ
درود بر شما. چند نکته وجود داره که امیدوارم بتونم با این نکات کمکتون کنم. 1- ضبط vx88 به علت این که اولین محصول با ساختار متفاوت بود و به عنوان یک ریش سفید خواستم ازش تعریف کنم و به واقع صدای خوبی داره. 2- مدل vx88 نسبت به مدل های GN از قدرت کمتری برخوردار هست پس اگر سری LBT رو در نظر نگیریم، سری GN قدرتمندترین صدا رو تحویل شما میده. 3- در مورد دالبی دیجیتال و سینما اسپیس که در مدل های قدیمی به کار رفته باید بگم که اگر محتوایی که ازش استفاده می کنید از این فناوری پشتیبانی کنه، شما صدایی رو می شنوید که حتی سینما خانگی های چند میلیونی هم توانایی پخشش رو ندارند. 4- اگر موقع دیدن فیلم از هر کدام از مدل های پیشنهاد شده استفاده کنید و دکمه سینما اسپیس رو در مدل های VX و دالبی دیجیتال رو در مدل های GN بزنید و البته چینش ساروندهای شما هم درست انجام بشه، متوجه می شید که نه تنها صداهای نابی رو دریافت می کنید بلکه ممکن است در انفجارهای داخل فیلم همسایهاتون هم مورد لطف بیس قدرتمند این ضبط ها قرار بگیرند. 5- منتظر بخش سوم یعنی خانواده LBT باشید چون هیولاهای اصلی اینها هستند :)
مرتضی آذر 21, 1397 - 10:43 ب.ظ
سلام..اقای مظفری خیلی ممنونم که این خوب وسریع جواب دادید.. من الان یک امپ سینمایی پایونر vsx-923k دارم با 7.2 کانال قیمت الان ان در حدود حالت استوکش حدود 6.5 ملیون است اما به دلیلی اینکه پکیج های سینمایی مثل حداقل جامو و مانیتور ادیو خیلی گران شده.از ادامه تکمیل این سیستمم منصرف شدم.((البته فعلا دوتا باند دست ساز دارم))..واز فیلمهای دانلودی 1080p اینترنت استفاده می کنم.. اینقدر از این ضبط های سونی شما تعریف کردید که من وسوسه شدم این امپ پایونر را بفروشم ویک ضبط سونی بخرم هم برای موسیقی و هم برای دیدن فیلمها با لذت بالا.....نظر شما چیه؟؟؟
جواد مظفری آذر 21, 1397 - 11:25 ب.ظ
آمپی که ازش استفاده می کنید فوق العاده است و حداقل در یک مورد هیچ رقیبی نداره و اون هم دقت در پخش نرخ فرکانس صوتی و شفافیت صدا هست. اگر حساب بانکی پر باشه آمپی که دارید بهترین گزینه است و خصوصاً با استفاده از باندهای دست ساز خیلی نتیجه عالی میده. به قول شما اسمبل کردن این سیستم ها خیلی هزینه می خواد. 1- ضبط های پیشنهاد شده از نظر شفافیت صدا به هیچ عنوان قابل مقایسه با آمپ شما نیستن :) 2- اما همه چیز شفافیت نیست. زمانی که بیس بازوکا LBT ZUX10 یا GROOVE قدیمی ها فعال میشه دیگه شفافیت واستون مهم نیست و فقط محو بیس سنگین می شید که فکر می کنم واسه همه جذابه.
مرتضی آذر 22, 1397 - 5:21 ب.ظ
سلام.خیلی ممنون اقای مظفری دیگه حرفی باقی نمانده.چون درباره امپم خیلی خوب توضیح دادید.فقط می خواهم یک جفت سوراند بخرم به نظرم سوراند vx88 خیلی خوب می اید ...وبرای سابم هم ساب اکتیو ضبط fl7 یا fl5 به نظرتان خوبه؟؟ تشکر
جواد مظفری آذر 23, 1397 - 10:58 ب.ظ
ساروند vx88 تنها با آمپ این دستگاه و دکمه سینما اسپیس کارایی داره و اصلا پیشنهاد نمیدم اما در مورد ساب، مدل های fl گزینه ای مناسب هستند اما عالی نیستن. بهتره به سمت برندهای معتبر تولید کننده ساب ووفر برید.
بهروز شریفی بهمن 2, 1399 - 1:49 ق.ظ
سلام آقای مظفری خیلی ببخشید من یه سوال داشتم ازتون.. اینکه ضبط gn90d رو چجوری به کامپیوتر وصل کنم ینی ضبطو به عنوان آمپلی استفاده کنم سیم اتصال رو بهaudio پشت وصل میکنم ولی نمیدونم چجوری انتخابش کنم خواهش میکنم کمکم کنید مرسی
محمد عرفان اردیبهشت 8, 1402 - 10:00 ب.ظ
سلام علیک داداش جان من یه امپ قوی میخوام واسه ۴ عدد باند gn111 ودوتا باند gn90d ویه ساب اکتیو گلگی خودم gn 90 d نمی کشه بهترین کلگی یا امپلی که بکشه راحت و بی دردسر چیه دادا ممنون یه راهنمایی بفرمایید سپاس گذارم ؟
جواد مظفری اردیبهشت 9, 1402 - 10:38 ق.ظ
سلام و درود. در مجموع GN1000 و GN1100 و GN1200 و GN1300 تنها این قابلیت رو دارن. ولی پیشنهادم اینه باندها رو به فروش بذارید و نسخه سالم یکی از این مدل هایی که گفتم رو خریداری کنید تا ترکیب بهتری باشه
رضا آذر 24, 1397 - 12:11 ب.ظ
سلام.اقای مظفری...خسته نباشید.دو تا سوال داشتم. 1-کدام از این موارد که بالا معرفی فرمودید از نظر قیمتی و استفاده برای موسیقی و فیلم ارزش خرید بالاتری دارد؟ 2- به نظر شما مدلهای vx یا مدلهای gn از نظر صدایی به تجربه شما صدای زیبا تر ودلپذیر تر داشتند؟ تشکر
جواد مظفری آذر 24, 1397 - 3:56 ب.ظ
سلام دوست عزیز سری VX اولین تجربه سونی برای پخش کننده های خانگی با ویژگی های خاص صدا بود. خوب طبیعتاً برای آن دوران عالی بود و برای الان هم از بسیاری از اسپیکرهای ایستاده صدای بهتری تولید می کنند. اما سری GN با پیشرفت هایی مثل دالبی دیجیتال صدای بهینه تری رو در فرکانس های مختلف تولید می کردند و به طبع گزینه بهتری هستند. اما سونی برای تماشای ویدئو و فیلم مدل های FL رو ساخت که شاید بیس کمتری داشتن اما برای این منظور بهینه شده بودن. * در کل پیشنهاد من به شما سری 1000، 1100 و 1200 مدل GN هست اما در مطالب بعدی مدل های بهتری معرفی می شن. پس منتظر باشید...
رضا آذر 25, 1397 - 11:17 ق.ظ
سلام..ممنونم..پس اگر مدلهای بهتری از نظر کیفیت صدایی و برای موسیقی و فیلم است پس حتما صبر می کنم..امیدوارم انها فن اوری بهتر و مشکلات کمتری داشته باشند.
احمد آذر 28, 1397 - 11:11 ب.ظ
سلام.اقای مظفری ممنونم بابت تحلیل خوبتان.3تا سوال داشتم اگر محبت کنید جواب بدهید ممنون می شوم چون برایم خیلی مهمه. 1-کیفیت صدای این ضبطهای سونی نسبت به ضبطهای هم وطن شان مانند پاناسونیک و ایوا و... در چه سطحی قرار دارند؟ 2-به نظر شما کیفیت صدای ضبطهای سونی مرهون مدار صوتی خوبشان بوده یا درایوها(باند های) خوبشان کدام عملکرد بهتر داشتند؟ 3-من یک امپ استریو دارم می خواهم از سایت دیوار یا ایسام یک جفت باند سونی بخرم به نظر شما از سری vx بخرم یا از سری gn کدام باند کیفیت صدایی بهتر وزیبا تری داره؟
جواد مظفری آذر 28, 1397 - 11:47 ب.ظ
درود بر شما دوست عزیز ۱- در مورد سوال اولتون باید بگم که سونی استعداد بی نقصی برای تولید بیس داره و به هیچ عنوان در اون رده از پخش کننده ها رقیبی نداشت. تنها رقیبی که به خصوص در بازار آمریکا خاطر خواه داشت محصولات JVC بود. ۲- به محض این که سوال دوم رو پرسیدید، سوال سومتون رو حدس زدم. من ضبط های مختلف سونی را با هم میکس می کردم و بعضی مواقع باند ها را به آمپ های کلاسیک و آمپ لامپی متصل می کردم. باید بگم که باکس اسپیکرهای سونی با وسواس بسیار ساخته می شد و صدای زیبا تا حدی مدیون ساختار باکس، نوع خروجی هوا و دیافراگم باندها بود. اما وقتی اسپیکرها رو بروی یک آمپ دیگه قرار می دید نتیجه بهتر می شه اما از اون بیس زیر پوستی قدرتمند که بروی ضبط های سونی تجربه کردید تا حدی کم می شه که نتیجش مدار صوتی خوب ضبط ها بود. ۳- اگر باندهای GN90 و GN100 رو پیدا کردید که چه بهتر در غیر این صورت از باند های VX استفاده کنید. * در آخر باید بگم که صدای خروجی نتیجه ۶۰ درصد آمپ خوب و ۴۰ درصد باند خوب است. اگر بهترین باند رو داشته باشید اما آمپ خروجی خوبی رو نداشته باشه نتیجه دلگرم کننده نیست.
احمد آذر 29, 1397 - 7:28 ب.ظ
سلام.اقای مظفری واقعا خدا قوت.تجربه وجواب شما به سوالات من و دوستانم که در بالا جواب دادید واقعا مثال زدنی است بسیار دقیق و قوی و با تجربه شخصی خیلی خوب..من دوباره تشکر می کنم... من امپ استریو پایونر قدیمی دارم .حتما دنبال باندهای اون دو مدلی که گفتید می روم فقط باندهای سری vx همشان در یک سطح هستند مثل باند سونی vx55 با باندهای جلو vx88 از کیفیت صدا در یک سطح هستند یا چون vx رده بالاتره باندهای جلو با کیفیت تری نسبت به مدل vx55 داره؟؟ اگر امکانش است می توانید بگید حدود قیمت برای دو تا باند gn چند باشه ارزش خردید داره؟؟ تشکر...باز هم محبت کردید.
جواد مظفری آذر 30, 1397 - 12:42 ب.ظ
درود بر شما. ممنون از لطفتون. در مدل های 2 رقمی VX بجز VX33 از باندهای یکسان استفاده شده است. اما نکته خوبش اینجاست که باند های مدل های مختلف یکسان هستند اما از کشش بالایی برخوردارند تا با قدرت بیشتر مدل های پرچمدار کنار بیان. باندهای گفته شده از 50 تا 300 برای جفت باندها نسبت به تمیز بودن آن ها، کاملا معقول است در غیر این صورت ارزش خرید ندارند.
مهرداد دی 5, 1397 - 10:10 ب.ظ
سلام اقای مظفری دو تا سوال داشتم.. من دوباند از دک صوتی کنوود 7i دارم که باندهای بزرگ خیلی خوبی هستند.برای امپش می خواهم از کلگی ضبط های سونی استفاده کنم حالا سوالم اینکه 1-توی کلگی ها از ستهای vx و یا fl یا gn کدام را انتخاب کنم که حداقل 200 وات یا بیشتر با کیفیت خیلی خوب بدهد؟ 2-توی ضبطهای gn خیلی گشتم کلگی جداگانه خیلی کم بود توی سایتهای مثل دیوار وایسام از سری vx یا fl کدام مدل را انتخاب کنم اگر پیدا کردم؟؟ تشکر
جواد مظفری دی 6, 1397 - 0:38 ق.ظ
درود بر شما دوست عزیز. باندهایی که دارین اگر از مدل های دیافراگم کربن زرد رنگ باشن بسیار عالی هستند. پخش کننده های خانگی GN قدرت بالایی دارند اما مدل های VX بجز VX33 با صدای خروجی خوب، خنک کننده بزرگ برای برد صوتی و قیمت منصفانه ارزش خرید بیشتری دارند. البته دیگر مدل های سونی هم خوب هستند اما مدل VX به راحتی پیدا می شود و قیمت خوبی نسبت به صدای خروجی دارند.
مهرداد دی 6, 1397 - 4:18 ب.ظ
سلام..بله دیافراگم کربن زرد هستند ولی نمی دانستم اونهای زرد هستند بهترند مگر بقیه چه رنگی هستند و تفاوتشان در چیه؟/ و اینکه به نظر شما گلگی سری vx بهتر از gn است؟؟از نظر قدرت کم نمی اورند؟/.. سری vx مدلهای که امپ جداگانه است بخرم مثل vx88 یا vx888 یا اونهایی که امپ داخل گلگی است بخرم؟؟ یک گلگی سری vx777 دیدم البته بعضی از کلیدهایش کار نمی کنه حدود 130 تومن... تشکر
جواد مظفری دی 7, 1397 - 11:30 ب.ظ
درود بر شما. دیافراگم های کربن تحمل بیشتری در حجم بالای صدا دارن. کلگی VX بهتر از GN نیست اما باند شما با مدل VX55، VX77 یا VX5 و VX8 هم به نهایت صدا می رسه و حتی باید بگم که کمتر از توان برخی از مدل های VX است. حال تصور کنید کلگی GN رو با 1000 وات RMS. کلا با سری 3 رقمی VX موافق نیستم. کیفیت ساخت بالایی نداره.
مهرداد دی 8, 1397 - 10:34 ب.ظ
سلام.اقای مظفری بخشید زیاد سوال می کنم چون موضوع خیلی خوبی را شروع کردید.. اگر من خواستم باشم به سیستمم هیجانی بیشتری بدهم ومثلا برای فیلم نگاه کردن با اوج لذت مثلا ((برای فیلم های اکشن)) یک ساب ووفر پسیو دارم. توی ضبطهای سونی یا انهایی که معرفی کردید ضبطی است که خروجی اکتیو ساب ووفر داشته باشد که مثلا یک ساب 120 واتی روی 8 ام بدهد و دیگر نخواسته باشم سابم را اکتیو کنم..؟؟یعنی حداقل بشه یک سیستم 2.1 کاناله... 2- ضبط vx88 حتما باید اون امپ جداگانه که هست هم باید اون گلگی اش بخرم یا خود گلگی خروجی 200 وات مجزا داره؟؟ تشکر
جواد مظفری دی 10, 1397 - 2:50 ب.ظ
دوست عزیز اگر بخواین از ساب ووفر استفاده کنید حتما باید کلگی رو انتخاب کنید که خروجی ساب داشته باشه به ساب پسیو و اکتیو هم مربوط نمیشه این داستان. اما به نظر من نیازی به این کار نیست چون مدار صوتی این ضبط ها به خوبی از پس بیس بر می آید.
سهیل دی 11, 1397 - 2:55 ب.ظ
سلام جناب مظفری. با سپاس از مطالب مفیدتون. چند سوال از خدمتتون داشتم 1-من روی کامپیوترم کارت صدای آنبرد معمولی با خروجی پنج کاناله دارم. برای اتصال این ضبط ها به جای اسپیکر کامپیوتر، بهترین روش چیه؟ اگه خروجی اصلی اسپیکر رو با کابل استریو به ورودی آنالوگ RCA ضبط متصل کنم اوکیه؟ افت کیفیت نداره؟ 2-یک مورد مدل GN88d پیدا کردم قیمت حدود 450 به نظرتون از نظر کیفیت ساخت و ... ارزش خرید داره (بیشتر برای موسیقی استفاده می کنم) 3-بخش سوم این مطلب رو تقریبا چه زمانی منتظرش باشیم؟ با تشکر از وقتی که می گذارید. ارادتمندم
جواد مظفری دی 12, 1397 - 1:52 ق.ظ
درود بر شما. ممنون از لطفتون 1- هیچ مشکلی نیست با کابل 3.5 میلی متری به RCA به راحتی و بدون افت کیفیت میتونید موسیقی گوش بدین. 2- کارت صدای آنبرد تنها با استفاده از یک نرم افزار خوب، خروجی خوبی میده. پیشنهاد می کنم نرم افزار PC Equalizer رو نصب کنید سپس یک بار کامپیوتر رو ریست کنید. فقط یادتون باشه که نرم افزار کارت صدای خودتون غیر فعال میشه اما نتیجه فوق العاده است. 3- مدل GN88D بای گوش دادن به موسیقی خوبه و کیفیت ساخت خوبی هم داره. فقط مواردی که برای خرید محصولات کارکرده در مطلب عنوان کردم رو فراموش نکنید. 4- احتمالا تا دو روز دیگه بخش سوم این مطلب منتشر می شه. موفق باشید دوست عزیز
سهیل دی 15, 1397 - 8:30 ب.ظ
سلام ما همچنان منتظر قسمت سوم مطلب هستیم استاد! سپاس
سهیل دی 16, 1397 - 11:56 ق.ظ
راستی در مورد سری WZ مثل WZ88 هم راهنمایی می فرمایید از نظر کیفیت و ارزش خرید؟ ممنون
جواد مظفری دی 21, 1397 - 0:42 ق.ظ
چشم این مدت درگیر نمایشگاه های مختلف بودیم به زودی منتشر می شه
سهیل دی 18, 1397 - 10:52 ق.ظ
سلام مجدد خدمت استاد مظفری و سایر دوستان این مدت که من درگیر این مطالب شدم، با خوندن مطالب سوالات بیشتری ایجاد میشه. ممنون می شم راهنمایی بفرمایید. من تصمیم داشتم به عنوان اسپیکر متصل به کامپیوتر (فقط برای گوش دادن موسیقی) دو تا کار انجام بدم : یا یه ضبط سونی با بودجه حدود 500 تا 1 تومن بگیرم و یا از این اسپیکرهای سری Shake سونی (به قول خودشون All-in-One) تو محدود 3.5 تا 4 تومن بگیرم. البته میدونم این دو راهکار خیلی با هم تفاوت دارن و هر کدوم برای من مزیت ها و معایبی داره قطعا! من صدای سری Shake رو رفتم از نزدیک شنیدم. مدل MHC-V41 و MHC-V44 که حدود 3.5تا 4 تومن هستن رو تست کردم که قدرت خیلی بالایی داشت (720 وات RMS) اما راستش رو ولوم پایین، اون کیفیت و جزییاتی که انتظار داشتم رو ندیدم و تا حدی نا امیدم کرد! حالا سوالم اینه که این ضبط های قدیمی سری های VX و GN هم توی ولوم پایین از نظر کیفیت و جزییات صدا در حد همون shake ها هستن یا نه؟ اگر نیستن، کدوم سری و مدل این ضبط ها رو باید بخرم؟ چون برای من کیفیت خیلی مهم تر از وات بالا هست. ترجیح میدم به جای یه 700 واتی با کیفیت معمولی، یه 200 واتی با کیفیت بالا داشته باشم ممنون از وقتی که می گذارید. ارادتمندم
جواد مظفری دی 21, 1397 - 0:46 ق.ظ
سلام دوست عزیز به نکته خوبی اشاره کردین مدل های Shake پخش کننده هایی برای محیط های بازهستند و تنها برای پرتاب صدا یا ولوم بالا استفاده می شن اما متاسفانه بسیاری از کاربران فکر می کنند این مدل ها برای خونه مناسب هستند. مدل های VX یا GN یا LBT به هیچ عنوان مثل Shake نیستند و در ولوم پایین هم می تونن صدای بیس عالی رو پخش کنند (دقیقا بر خلاف Shake ).
سهیل دی 29, 1397 - 0:50 ق.ظ
سلام استاد، ما همچنان منتظر ادامه مطالب هستیم ولی خبری نیست! در راستای صحبت های قبلی، دو تا سوال از خدمت شما دارم : 1- در قسمت اول و دوم، صحبتی از سری RV سونی نفرمودید. جایگاه سری RV سونی در بین مدل های مطرح شده کجاست؟ آیا نسل قبل از VX ها هستن؟ 2- اگه بخوایم بین سری VX و GN مقایسه کنیم، اگه بگیم به طور کلی سری VX خوش صدا تره و صداهای ریز رو بهتر پخش می کنه اما سری GN پرقدرت تر هست و Bass بهتری داره، آیا برداشت درستی هست یا نه؟ میشه در موردش توضیح بدید؟ ارادتمندم
رضا اردیبهشت 4, 1398 - 10:48 ب.ظ
سلام آقای مظفری..این مدا ضبط ها رو از کجا میشه تهیه کرد؟ کسی آکبند برای فروش داره؟
جواد مظفری اردیبهشت 5, 1398 - 2:21 ب.ظ
سلام دوست عزیز. خیر آکبند ک موجود نیست اما به راحتی می شه از سایت هایی مثل دیوار و شیپور پیدا کنید
مسعود اردیبهشت 5, 1398 - 4:42 ب.ظ
با سلام من یه gn88d دارم میخواستم البته تازه گرفتم و آشنایی با تنظیماتش ندارم ، وقتی rca رو وصل میکنم فقط دو تا باند ها صدا داره که البته باید طبیعی باشه چون دو کانال داریم بهش میدیم سوالم اینجاست که چجوری میشه این دو کانال تو 5 کانال پخش بشه یه حداقل یه جورایی استریوش کرد؟ممنون میشم پاسخ بدید
جواد مظفری اردیبهشت 14, 1398 - 9:05 ب.ظ
سلام دوست عزیز. تا الان با این مشکل مواجه نشدم. چون در هر صورت چیپ ست صوتی باید هر صدای ورودی رو تو 5 کانال خروجی بده. البته احتمال داره چون این مدل دو ورودی rca مختلف داره با این وضعیت مواجه بشه
سهیل اردیبهشت 14, 1398 - 11:29 ق.ظ
سلام آخرش قسمت سوم این مطلب رو منتشر نکردید!!
جواد مظفری اردیبهشت 14, 1398 - 9:05 ب.ظ
حتما دوست عزیز. این تاخیر تنها به دلیل قیمت های دور از ذهن است.
hdnsoft اردیبهشت 17, 1398 - 9:19 ق.ظ
سلام خدمت استاد مظفری عزیز و گرامی استاد من قصد خرید سیستم صوتی سونی رو دارم جهت گوش دادن به موسیقی در صدای کم و متوسط ( در دفتر کارم ) این دومدل رو پیدا کردم vx888 به قیمت 700 هزار تومن fld5 به قیمت 750 هزارتومن به نظر شما کدوم رو بگیرم ؟ ممنونم .
جواد مظفری اردیبهشت 18, 1398 - 1:41 ق.ظ
سلام به شما دوست عزیز. مدل VX888 صدای قدرتمند تری داره اما مدل FL حالا چه 5 چه 7 کیفیت ساخت بهتری داره. پیشنهادم برای حجم کم صدا مدل FL هست.
hdnsoft اردیبهشت 19, 1398 - 12:25 ب.ظ
ممنونم استاد ، خیلی محبت کردین :)
مهدی کریمی خرداد 12, 1398 - 2:18 ب.ظ
سلام خسته نباشید میخاستم بدونم فرق ظاهری بین باند های اصلیgn90d با باند های اصلی gn100d چیه یعنی موقع خریدن از کجا باید تشخیص بدیم؟
جواد مظفری خرداد 14, 1398 - 2:31 ق.ظ
درود بر شما. باندهای GN90D و GN100D فرقی با هم ندارند. خروجی صدای بیشتر GN100D به خاطر ساروند ایستاده و آمپ استفاده شده است. این متفاوت نبودن در بسیاری از سری های سونی تکرار شده
مهدی کریمی خرداد 19, 1398 - 12:19 ب.ظ
مرسی لطف کردید آقا جواد
مهدی کریمی خرداد 19, 1398 - 9:58 ب.ظ
درود آقای مظفری میخاستم بدونم مدل های grx80 سونی با vx8 چه تفاوتی داره...؟ممنون
جواد مظفری خرداد 21, 1398 - 1:49 ق.ظ
درود بر شما. هر دو مدل یکی هستند اما سونی بر اساس منطقه نام محصولات رو عوض می کرد. مثلا بعضی از مدل های LBT در اصل همان GN هستند با تغییر رنگ و تغییر نام.
حسین آذر 17, 1400 - 3:09 ب.ظ
درود مدل های grx فقط cd صوتی پخش میکنند و vx ها علاوه بر cd صوتی ،وئدیو cd هم پخش میکنند....
حسن جعفری خرداد 21, 1398 - 9:01 ق.ظ
با سلام و خسته نباشید یک راهنمایی میخواستم تا از بین مدل های زیر یکی رو انتخاب کنم ( برای گوش دادن اهنگ داخل منزل و ترجیحا به روزتر و جدید تر باشه ) و اگر میشه رنج قیمت رو بفرمایید تا گرون نخرم و همچنین نظر شخصی خودتون رو بفرمایین اگر جایی مطمعنی رو برای فروش میشناسید بی زحمت معرفی کنید 1 : sony FL7 5300 watt 2 : sony HMC-RV8 7000 watt 3 : sony HMC-GNZ888d 5200 watt 4 : sony MHC-WZ80D 4400 watt 5 : sony DHC-AZ5D 5800 watt (البته یکم شک دارم مدل رو درست نوشته باشم ) 09353470066 شماره خودم.اگر کسی از دوستان فروشی داره تلگرام در خدمتم با سپاس فراوان
مهدی کریمی خرداد 23, 1398 - 6:13 ب.ظ
با سلام و خسته نباشید فراوان میخاستم بدونم شما بین مدل های gn100 و gn1000 کدوم مدل رو پیشنهاد میکنید
جواد مظفری خرداد 24, 1398 - 4:38 ب.ظ
درود بر شما. مدل GN1000 رو بیشتر ترجیح میدم.
حسن جعفری خرداد 24, 1398 - 3:18 ب.ظ
سلام مجدد استاد راهنمایی نمی فرمایید ما رو که کدوم رو بخرم
جواد مظفری خرداد 24, 1398 - 4:37 ب.ظ
درود برشما. جوابتون رو دادم اما تایید رو نزدم :) . بین مدل هایی ک گفتیم تقریبا همه مثل هم هستن اما مدل FL7 رو بیشتر ترجیح میدم و بعد از FL مدل MHC-WZ80D و بعد از اون sony DHC-AZ5D. جای خاصی رو برای فروش در نظر ندارم
حسن جعفری خرداد 24, 1398 - 5:44 ب.ظ
درود و سپاس فراوان اقای مظفری
سینا خرداد 24, 1398 - 8:09 ب.ظ
سلام خسته نباشین من مدل MHC-GNZ888Dرو دارم همه چیش سالمه ولی نمیدونم چرا کانال اخریش که سنتر هست کار نمیکنه!اگه میدونین میتونه از چیش باشه لطفا راهنمایی کنید.ممنون اگه زحمت نیس جوابو برام ایمیل کنید بازم ممنون از سایت خوبتون
جواد مظفری خرداد 27, 1398 - 10:12 ب.ظ
درود بر شما. دلیلش رو تنها با چک کردن می شه تشخیص داد
حسن جعفری خرداد 27, 1398 - 11:29 ب.ظ
سلام مجدد اقای مظفری بین مدلهای زیر کدوم رو پیشنهاد میدین و یه توضیح مختصر راجع بهشون بدین بیزحمت 1 sony RV8 2 sony GNZ888d 3 sony VX888 و سایت خاصی رو میشناسین که بشه مشخصات این مدلها رو دید و مقایسه کرد (سال ساخت .قدرت خروجی.مکانات ورودی و خروجی وپشتیبانی از فرمت ها و ... )
جواد مظفری خرداد 31, 1398 - 11:23 ب.ظ
درود بر شما. مدل sony GNZ888d بیشتر مد نظر هست اما کلا بجز مدل GN سمت مدل های سه عددی نرید مثلا VX8 یا VX88 بهتر از VX888 هست.
حسن جعفری خرداد 28, 1398 - 6:17 ب.ظ
وقت بخیر اقای مظفری پس قسمت سوم کی ارائه میشه ؟؟؟؟ و منتظر جواب سوال قبلیم هستم با تشکر فراوان
جواد مظفری خرداد 31, 1398 - 11:25 ب.ظ
قسمت سوم آمادست اما منتظر عملی شدن یک ایده هستیم که برای اولین بار در وب سایت های فارسی زبان اتفاق می افته
حسن جعفری خرداد 30, 1398 - 7:41 ق.ظ
سلام و خسته نباشد استاد مظفری من همچنان منتظر جواب سوال قبلیم هستم و یه سوال دیگه :1- در قسمت اول و دوم، صحبتی از سری RV سونی نفرمودید. جایگاه سری RV سونی در بین مدل های مطرح شده کجاست؟ آیا نسل قبل از VX ها هستن؟ با سپاس فراوان
جواد مظفری خرداد 31, 1398 - 11:42 ب.ظ
سری RV بعد از مدل های 1 و 2 عددی VX ارائه شد. مدلهایی که از نظر ساختار مثل VX77 و VX88 بود اما به دلیل بازار خاصی که داشت خیلی محبوب نبود و البته ظاهر جذابی هم نداشت.
مهدی کریمی خرداد 31, 1398 - 1:01 ب.ظ
سلام وقت بخیر نظرتون راجع به سیستم ده هزار ایوا چیه..؟ ممنون از سایت خوبتون
جواد مظفری خرداد 31, 1398 - 11:45 ب.ظ
درود بر شما. ساختار بسیار خوب، اکولایزر گرافیکی جذاب و البته صدایی خوب. فقط خیلی بیسش زیر پوستی نبود
حسن جعفری تیر 8, 1398 - 6:43 ب.ظ
سلام مجدد و خسته نباشید اقای مظفری تفاوت بین FLX و FL چیه ؟ (ضبط سونی ) و هر دو مدل سری های 5 و 7و 9 دارن ولی وات همه یکی هست (اگر اشتباه نکنم )تفاوت این سری ها در چیه ؟
حسن جعفری تیر 11, 1398 - 7:48 ق.ظ
سلام جناب مظفری هر دو مدل FLX و FL سونی سری های 5 و 7و 9 دارن ولی وات همه یکی هست (اگر اشتباه نکنم )تفاوت این سری ها در چیه ؟ و ایا FLX سری ضغیف تر و زیباتر FL هست ؟ منتظر پاسختون هستم.با تشکر
جواد مظفری تیر 14, 1398 - 1:45 ق.ظ
درود. بارها به این موضوع اشاره کردم که سونی بر اساس موقعیت جغرافیایی یا فروش بهتر بعضی مدل ها، فقط نام و رنگ محصول رو عوض می کنه. تفاوت این مدل ها به نوع اسمبل و ایستایی زیباتر بر می گرده (FLX9) بعضی از ویژگی رو مثل استند رو خودش داره ولی برای بقیه مدل ها باید تهیه بشه.
سهیل تیر 12, 1398 - 0:18 ق.ظ
و همچنان منتظر قسمت سوم عمرمون به اتمام رسید....
جواد مظفری تیر 14, 1398 - 1:14 ق.ظ
دو روز دیگر منتشر میشه. ممنون از صبرتون
مهدی سلجوقی تیر 13, 1398 - 11:11 ب.ظ
سلام جناب مظفری من یک سیستم صوتی GN1000D را از سایت دیوار خریدم بدون ریموت کنترل و سنتر و ساروندهای ایستاده فقط کلگی و دو باند اصلی و ساب ووفر مجزا را دارد . چند سوال دارم اگر لطف کنید جواب بدید ممنون 1- آیا نیاز هست سنتر و ساروندهای ایستاده بخرم یا با همین دو تا باند اصلی و ساب وفر مجزا برای گوش دادن موسیقی و فیلم جواب میدهد 2- میشود ار سنتر و ساروندهای دیگر ضبط ها استفاده کرد؟ 3- بدون کنترل میشود تنظیمات دلخواه را انجام داد یا حتما باید کنترل بخرم 4- چون آشنایی زیادی با تنظیمات ضبط ندارم بهترین حالت تنظیمات را اگر ممکنه بگید یا اینکه بفرمایید از کجا دفترچه راهنما یا تنظیمات این ضبط میتوان پیدا کرد. 5- ایا میشود ساب ووفر مجزا را به دستگاه یا ضبط دیگر وصل کرد اگر جواب بله هست چگونه؟ 6- کاربرد دکمه ای که روی سابووفر مجزا قرار دارد و گزینه 10db- و 12db+ و ... چیست ؟ واقعا ببخشید سوالام زیاد شد
جواد مظفری تیر 14, 1398 - 1:10 ق.ظ
درود بر شما. جواب سوالات به ترتیب: 1- صد در صد نه ولی وضوح صدا و ویژگی های مثل دالبی دیجیتال و دالبی پرولوجیک با وجود سنتر و ساروند امکان پذیره پس بهتره باشه. 2- بله. 3- بله می شه ولی با کنترل راحت تر و بهتره. 4- دفترچه به راحتی دانلود می شه و تنظیمات یک مورد سلیقه ای هست بهتره با تمام ویژگی های ضبط آشنا شید تا صدای مورد علاقتون رو پیدا کنید. 5- میشه ولی بارها توصیه کردم این کار انجام نشه. 6- افزایش عمق بیس و حجمش :)
مصطفی تیر 15, 1398 - 8:14 ب.ظ
سلام بنده یه ضبط gn100 دارم ولی یه قطعه ازون سوخته که هرچقدر دنبال اون میگردم پیدا نمیکنم شما جایی رو سراغ ندارید که بشه تهیه کرد ممنون از شما...*
جواد مظفری تیر 18, 1398 - 2:18 ب.ظ
سلام. پاساژ امجد رفتین شما؟
محمد اکبری تیر 22, 1398 - 10:53 ب.ظ
سلام از دوروزی که فرمودید ۱۰ روزگذشت! فرق GN 1100 GN 1200 GN1300.چیه راستش به دلیل ظاهر زیباتر دنبال ۱۳۰۰ بودم ولی کمیابه. ممنون میشم کهنظرتون رو بفرمایید
جواد مظفری تیر 26, 1398 - 2:27 ق.ظ
بعله متاسفانه درگیر تجهیز کردم آتلیه تخصصی بنچیمو هستیم. مدل gn1300 که خیلی کمه اما اگر پیدا بشه صدای قدرتمندتری داره. اختلافات زیاد نیست بیشتر در بحث خروجی صدا. البته خیلی نزدیک هم هستند پس خیلی درگیر یک مدل خاص نباشید
مهدی کریمی تیر 23, 1398 - 10:53 ب.ظ
درود خدمت استاد مظفری میخاستم برای منزلم سیستم صوتی بخرم شما بین سینما خانگی سونی و سری gn سونی کدوم رو پیشنهاد میکنید
جواد مظفری تیر 26, 1398 - 2:29 ق.ظ
درود بر شما. سری gn رو از gn1000 و مدل های بالاتر در نظر بگیرید. البته سری LBT هم زیباتر و هم صدای بهتری دارند.
تاج تیر 25, 1398 - 0:08 ق.ظ
سلام .خیلی ممنون که اینقدر حرفه ای و کارشناسانه به سوالات پاسخ میدین.من ضبظ سونی مدل MHC-DP1000D دارم خودم آکبند خریدمش انصافا ازش راضیم در کل من عاشق ضبط های شرکت سونی هستم.متاسفانه الان چند وقته حس میکنم صدای ضبطم ضعیفتر شده و کارکردش مختل شده مثلا دکمه مکانیکی روی خود ضبط را میزنم بره روی کاست میره روی dvd حتی بعضی مواقع یکی از باندها خش خش میکنه در زمانی که صدای ضبط کمه باند سالمه تست کردم. میشه اینهارو تعمیر کرد آیا قطعات اینها گیر میاد چون من این ضبطو خیلی دوست دارم .آیا این مدلهای قدیمی قابل تعمیر هستند؟
جواد مظفری تیر 26, 1398 - 2:31 ق.ظ
درود بر شما. بعله دکمه ها بعد از مدتی کارایی رو از دست میدن و با باگی که پیدا می کنند حسابی میرن رو مخ. تمام موارد درست میشن اما قطعاتی مثل دکمه ها به تنهایی پیدا نمیشن و باید برد پشتشون تمیز بشه و با مواد مخصوص شستشو داده بشن.
حسین آذر 17, 1400 - 3:05 ب.ظ
درود باید پنل جلو ضبط باز بشود و میکرو سوئیچهای زیر دکمه ها عوض بشود...قیمتی هم نداره ..هر کدام بین 500 تا 1000 تومان ناقابل...
محمد اکبری تیر 25, 1398 - 10:04 ب.ظ
سلام خیر بنده چون زاهدان زندگی میکنم مجبورم اینترنتی خرید کنم. به همین دلیل خواستم قبل خرید نظر شما پیشکسوت محترم رو بدونم
جواد مظفری تیر 26, 1398 - 2:32 ق.ظ
درود بر شما دوست زاهدانی. هیچ ضبطی نیست که درست نشه فقط باید صبر و حوصله به خرج بدین :)
تاج تیر 26, 1398 - 8:30 ب.ظ
مرسی که پاسخ دادین در تهران کجا میتونم ببرم برای تعمیر که بتونن خوب درستش کنن.
تاج تیر 26, 1398 - 9:38 ب.ظ
من خودم میتونم داخلشو تمیز کنم یکی از دوستان گفت احتمال داره گرد و خاک روی آمپلی فایرشو گرفته من نمیدونم آمپلی فایرش کجاست این مدل ضبطها.
تاج تیر 26, 1398 - 9:40 ب.ظ
اگر بخوام یه کلگی برای باندهای این مدل ضبطم بگیرم کدام مدل سونی را پیشنهاد میدین شما؟قدرتش 4000 وات است
جواد مظفری تیر 28, 1398 - 1:41 ق.ظ
درود بر شما. اسپیکرهای vx77 خیلی عالی هستن
محمد غلامعلیان مرداد 19, 1398 - 0:24 ق.ظ
سلام مهندس آقا کجا میتونم یه ضبط تمیز سری gn یا lbt با قیمت مناسب بخرم؟ ممنون از شما
جواد مظفری مرداد 19, 1398 - 1:50 ق.ظ
درود بر شما. باور بفرمایید اصلاً جای مشخصی نداره و این دستگاه ها هم رفتن در حوزه دلالی
محمد تیر 27, 1398 - 10:48 ب.ظ
سلام میخواستم نظرتون رو در مورد LBT ZX10D بپرسم برخلاف برادر بزرگش که ۱۲۳۰۰واتی هست(ZUX10D) این یکی ۸۴۰۰ وات هست چون تاحالا صداشو از نزدیک نشنیدم خواستم نظر شمارو بپرسم. و آیا به نظر شما از GN1200 صدای بهتری داره یا نه. ممنون میشم سریع پاسخ بدید چون برای خرید فقط منتظر نظر شما هستم. ممنون
جواد مظفری تیر 28, 1398 - 1:43 ق.ظ
درود. کلاً مدل های lbt رو چشم بسته بخرین البته اگر تمیز است.
حسن جعفری مرداد 1, 1398 - 4:18 ب.ظ
سلام خسته نباشید جناب مظفری من تازه AZ5d سونی خریدم و کیت فلش روش نصب کرده بودن(دستی) و روی حالت ویدیو فعال میشه.من میخوام با موبایل (فیش جک 3.5 میلی متری) که در قسمت پایین دستگاه (کنار 2 ورودی میکروفون ) قرار داره به ضبط وصل بشم باید روی چه حالتی قرار بدم ؟(خودم فکر میکنم video ولی فکر کنم با نصب کیت فلش دیگه موبایل وصل نمیشه) و بین AZ5d و FL شما کدوم رو پیشنهاد میدین ؟
جواد مظفری مرداد 19, 1398 - 1:40 ق.ظ
درود بر شما. محصولات سونی معمولا با مود MD صدای ورودی رو پخش می کنند. هر دو مدل رو پیشنهاد میدم. هر دو زیبا و دوست داشتنی هستن
محمد اکبری مرداد 18, 1398 - 6:59 ق.ظ
سلام به لطف راهنمایی های شما{بنده همونی هستم که حضرت عالی دوست زاهدانی خطاب کردید و باعث افتخارم هست که شما بنده دوست مینامید)یک دستگاه LBT ZUX10 خریدم اما متاسفانه قسمت DVD میچرخه و REDING نمایش داده میشه ولی پلی نمیشه.حالا دو نکته:اول اینکه دوستی میگفت کیفیت cd به مراتب از aux و فلش خور کردن بهتره.آیا صحت داره؟و اگر پیش تعمیر کار ببرم قطعه ای هست که عوضش کنند و به جالش تقلبی بزارن که باید حواسم بهش باشه؟سوال آخر اینکه راهی وجود داره که ضبط رو طوری فلش خور کنم که کیفیت کارخونه رو بده نه aux؟اگر بتونید هزینه حدودی تعمیر رو بگید ممنون میشم.ببخشید سوالالتم زیاد شد ممنون اگر زاهدان کاری داشتید خوشحال میشم خدمتی بکنم
جواد مظفری مرداد 19, 1398 - 1:49 ق.ظ
درود بر شما دوست عزیز این دستگاه عجب دستگاهی هست. قدرتمند و زیبا. 1- بعله لوح نوری یا سی دی کیفیت بیشتری داره اما این نکته تنها در مورد سی دی های نقره ای یا اوریجینال صادق است. 2- بعله بستگی به شرافت تعمیر کار داره اما این نوع دستگاه ها قطعات اصلش به سختی پیدا می شه وای به حال تقلبی. البته لنز درایو نوری خیلی فرقی نداره چی باشه تنها در طول عمر با هم اختلاف دارند. 3- بعله میشه اما احتیاج به فردی کار درست داره که دل و روده ضبط رو بریزه به هم که پیشنهاد نمیشه. پیشنهاد های گرون قیمت دارم اما اصلاً به صرفه نیست چون حداقل باید نزدیک به 5 تومن هزینه بشه. شما لطف دارید و ممنون که بنچیمو رو نگاه می کنید :)
سهیل مرداد 21, 1398 - 0:32 ق.ظ
سلام مرسی بابت قسمت سوم مطلب
جواد مظفری مرداد 31, 1398 - 2:08 ق.ظ
من به عنوان نویسنده این مطلب و مدیر وب سایت از تمام دوستانی که صبر کردند تشکر می کنم. قسمت سوم چون احتیاج به عکس های با کیفیت داشت و کمی آموزش، به تاخیر افتاد اما نسبتاً در حال اتمام است.
حسن جعفری مرداد 29, 1398 - 8:14 ق.ظ
سلام جناب مظفری من میخواستم بدونم : 1 :میشه به جای خرید یه سیستم قدیمی از یه ساب اکتیو که چندتا خروجی داره و چندتا باند قوی استفاده کرد و با یک کیت فلش و بلوتوت نیازمون برطرف بشه؟ 2:ایا خروجی وات باند اکتیو مشخصه تا به باند ها فشار نیاد 3:تمام خروجی های باند اکتیو وات یکسان دارن ؟(برای اسفاده سوراند و سنتر) 4:چند مدل ضبط سونی که ساب اکتیو دارن نام میبرید ؟ 5:ساب های سینمای خانگی هم اکتیو هستن ؟ و در اخر میخواستم بدونم مگه قسمت سوم منتشر شده که دوستمون آقا سهیل تشکر کردن ؟اخه هرچی گشتم نبود
جواد مظفری مرداد 31, 1398 - 2:04 ق.ظ
سلام و درود. ساب اکتیو به سابی گفته می شه که بجای استفاده از آمپ رسیور، به صورت جداگانه از آمپ خودش استفاده کنه. معمولا ساب های اکتیو با آمپ های مونو صداگیری می کنند که همین مورد استفاده از اسپیکرها و ساروندها رو غیر ممکن می کنه. اگر ساب اکتیو پیدا کردید قبل از هرچیزی باید به فکر پخش کننده مناسبی باشید. اگر آمپی همراه ساب بود که خروجی استریو چندگانه داشت تمام خروجی ها یکسان هستند اما باز هم یادتان باشه که احتیاج به پخش کننده دارید. ضبط های رده بالای سونی مانند GN های 4 رقمی ساب اکتیو دارن اما تست کردم و دیدم تنها با پخش کننده عالی یا خود مجموعه ضبط صدای زیبایی دارند. ساب های سینما خانگی اکثراً پسیو هستند. اما بعضی از افراد به همه HI FI ها میگویند سینما خانگی. قسمت سوم منتشر نشد به همین دلیل تشکر کردن :) برای قسمت سوم چون برنامه خاصی دارم و بعضی مواقع برنامه ریزی ها به هم می خوره با تاخیر پخش میشه اما کم کم در حال تکمیل شدن هست.
جواد شهریور 30, 1398 - 10:01 ب.ظ
با سلام من مشتاقانه منتظر نقد و بررسی ارزشمند سری سوم این مقاله هستم. و میخوام بعد از این مقاله شما جمع بندی کرده و نهایتا تصمیم به خرید یه مدل بگیرم! آیا باید در انتظار مرد????‍♂️????!؟ انشالله وعده دیدار(خوانش) نزدیکه؟ ممنون میشم جواب بدین. با تشکر و سپاس فراوان
جواد مظفری مهر 1, 1398 - 1:25 ق.ظ
بعله به امید خدا برای آخر هفته
مهدی مهر 7, 1398 - 3:07 ب.ظ
سلام. ۱.فرمودید پیشنهاد شما مدلهای ۱۰۰۰ و ۱۱۰۰ و ۱۲۰۰ سری GN است نظر شما در مورد GN100D چیه.فرق اینها چیه از نظر کیفیت صدا چیه؟ لطفا توضیحاتی در مورد این مدل gn100 بدهید.۲. و اینکه تنظیمات خاصی برای تقویت صدا داره؟ ۳. بعضی از مدلها مثل rv5 که از طریق کنترل سه حالت تنظیم صدا دستی ریز و درشت با چهار جهت صدا کلیدهای که اطراف ok است دارد ولی gn100 ندارد. درسته؟ ممنون
جواد مظفری مهر 9, 1398 - 0:19 ق.ظ
درود بر شما. در همین بخش توضیحات در مورد GN100D دادم. پخش خوبیه و برای بهترین خروجی دکمه EQ و GROOVE در کنار ولوم قرار گرفته.
مهدی مهر 15, 1398 - 10:55 ب.ظ
سلام. جناب مظفری درود بر شما. خسته نباشید. من یه ضبط gn100 دارم که با کنترل روشن میشه و به محض روشن شدن بعد از دو ثانیه کل برق ضبط میره و خاموش میشه. قبل از هر چیز وقتی که دوشاخه را وصل میکنم دمو روشن میشه ولی فقط از کنترل روشن میشه و اونم بعد از دو ثانیه خاموش میشه. اشکالش چیه ؟ اگر قطعه ای ایراد داره اون چیه و مدلش چیه؟ ممنون راهنماییم کنید.
جواد مظفری مهر 16, 1398 - 8:39 ب.ظ
درود بر شما دوست عزیز. به هیچ عنوان نمی تونم دقیق بگم مشکل چیه تا وقتی پخش رو ندیدم. پیشنهاد میکنم به تعمیرکار خوب نشون بدین تا مشکل تامین برق حل بشه
نصیر مهر 17, 1398 - 10:29 ب.ظ
سلام جناب مظفری تشکر برای مقاله قصد خرید ضبط fl 7 رو داشتم اما کنترل نداره نمی دونم کنترلش رو از کجا گیر بیارم آیا کنترل های همه کاره به این ضبط می خورن؟ همینطور آیا به غیر از ظاهر و موقعیت جغرافیایی بین fl9 با fl7 تفاوتی از نظر فنی هست؟ مثلا امکان پخش صدا با بیت ریت 30Bits در fl9 و 24Bits در FL7 درسته!؟
جواد مظفری مهر 21, 1398 - 9:58 ب.ظ
درود بر شما. در مورد کنترل های همه کاره و پشتیبانی آنها برای ضبط های سونی اطلاعی ندارم اما کنترل های ضبط های سونی در بازار موجود هستند. از نظر فنی هم هر دو مدل بسیار جزئی متفاوت هستند.
مهدی کریمی دولت آباد مهر 24, 1398 - 10:40 ب.ظ
با درود فراوان خدمت اقای مظفری میخاستم بدونم کلگی ضبط gn100d جوابگوی 4 باند اصلی یعنی 235 واتی هست یا خیر؟ ممنون از سایت خوبتون
جواد مظفری مهر 25, 1398 - 9:16 ب.ظ
درود. بعله هیچ تفاوتی نداره اما در نظر داشته باشید آمپ رسیور تنها به اندازه توانش جوابگو چهارتا باند هست و ممکنه نتیجه نهایی خیلی جذاب نباشه واستون
Vahdat مهر 27, 1398 - 10:23 ب.ظ
سلام ، اقای مظفری و همه دوستان ، سوال بنده اینکه ایا میشه ساب و باند MHC 8 را به کلگی MHC 88 یا مدلهای دیگه سونی متصل کرد ایا در کیفیت تاثیری داره ؟ با تشکر از راهنمایهای تخصصی شما ممنون.
جواد مظفری مهر 28, 1398 - 3:20 ق.ظ
درود بر شما. دوست عزیز MHC کد تمام پخش های سونی است. کد بعد از MHC چی هست؟ در کل تمام باندهارو میشه به کلگی های دیگه متصل کرد اما برای اتصال ساب باید کلگی خروجی ساب داشته باشه
Vahdat مهر 28, 1398 - 1:06 ب.ظ
سلام مجدد با سپاس از پاسخگویی شما ، منظورم MHC DX 8 , به MHC DX88 بود ایا ساب و بانداشون خورجیش به هم میخورن ؟
جواد مظفری مهر 28, 1398 - 3:31 ب.ظ
درودبر شما. بعله مشکلی برای مچ بودن ندارید اما پیشنهاد می کنم از ساب های اکتیو قدرتمند استفاده کنید برای صدای بهتر
عباس نارنجی مهر 29, 1398 - 9:11 ق.ظ
سلام جناب آقای مظفری میشه لطف بفرمائید در مورد کاربرد کلید MD بر روی ضبط صوت های سونی یه کم توضیح بفرمائید ممنون میشم
جواد مظفری مهر 29, 1398 - 8:40 ب.ظ
درود بر شما. در کل وظیفه کلید MD پخش صدا از منابع خارجی مثل گوشی، کامپیوتر و دیگر وسیله ها است که در بسیاری از پخش کننده ها به نام AUX میشناسن. اگر ضبط شما فقط صدای خروجی سالمی داشته باشه به راحتی می تونید با اتصال به دیگر وسیله ها از صدای خروجی لذت ببرید. برای کسانی هم که به دنبال خرید اسپیکر هستند پیشنهاد می کنم ضبط های کارکرده بخرن و از این طریق یعنی MD شاهد صدای خروجی عالی باشن.
MAHDI آبان 6, 1398 - 2:09 ب.ظ
سلام. جناب مظفری وقت شما بخیر ممنون از لطفی که نسبت به عزیزان دارید. یه راهنمایی از شما میخوا ستم. فرق gn100 با gn90 در ظاهر و مشخصات , سوراند ایستاده و خوابیده است و قدرت ساب آنها قید شده است... سوال((.۱. آیا آمپلی این دو با هم فرق دارد در چه قسمتهایی ؟))سوال ((۲. آیا سوراند gn100 را میتوان به gn90 وصل کرد و در عملکرد جواب میدهد؟)) ودر آخر اینکه آیا gn90 سیستم خوبی است؟
جواد مظفری آبان 6, 1398 - 4:41 ب.ظ
درود بر شما دوست عزیز. از نظر آمپ تفاوتی با هم ندارند. تفاوت اصلی در خروجی اسپیکرها یاد شده اما در تست هایی که انجام دادم به هیچ عنوان توصیه نمی کنم GN90D رو از حالت استاندارد خارج کنید. برای منزل و تجربه صوتی ویژه، ساروندهای GN90D کاربردی تر هستند. در کنار این موارد صدای بیس خروجی به هیچ عنوان کم نیست و به راحتی نظر شما را جلب می کنه.
مهرزاد آبان 18, 1398 - 10:32 ب.ظ
درود بر شما متشکرم از سایت و اطلاعات و راهنمایی های خوبتون مشخصه علاقه مند هستین...نظرتون راجع به خرید panasonic sc-vk 825 چی هست؟ آیا کیفیت مناسب و ارزش خرید دارد؟ قیمت ۸۵۰ تومان..
جواد مظفری آبان 19, 1398 - 2:51 ب.ظ
درود بر شما. ممنون، از علاقه گذشته به زندگی تبدیل شده :) . اگر تمیز و سالم باشه در خریدش شک نکنید. درایوها عالی و کیفیت ساخت بالا. صدای بیس به اندازه برخی مدلهای سونی عمیق نیست اما کم هم نیست. شفافیت صدا بسیار بهتر از اکثر مدل های سونی است.
مهرزاد آبان 19, 1398 - 3:24 ب.ظ
سپاس بیکران از شما... فقط کاش رنگش به جای نقره ای خاکستری نوک مدادی بود من به شخصه رنگ و طراحی سونی سری Gr اونم مدل Gr8 سونی رو علاقه دارم با اینکه سال ساختش قدیمی هست ولی ازونجا که از نظر شما از نظر فنی سیستم نامبرده مورد تاییده پس برای بازدید و در صورت بی عیبو نقص بودن برای خریدش اقدام میکنم به گفته صاحبش فقط ۳ ماه کار کرده به دلیل اینکه در آپارتمان بوده و نمیتونسته استفاده کنه
مهرزاد آبان 19, 1398 - 4:17 ب.ظ
تازه متوجه شدم vk 825 usb نمیخوره دو دل شدم برای خریدش
جواد مظفری آبان 20, 1398 - 1:14 ق.ظ
با یک کیت ساده این مشکل رو برطرف کنید
مهرزاد آبان 21, 1398 - 2:23 ق.ظ
بله خودشون هم شغل قبلیشون تعمیرکار پخشای خانگی بوده اطلاعات فوق العاده مفید و کاربردی ای داشت ازشون خریدم و خیلی از خریدم راضی هستم واقعا تفکیک صدای خوبی داره گوش رو اصلا خسته نمیکنه (panasonic sc-vk 825) کلا صدای گوشنواز و نرمی داره فوق العاده است اونم حرف شمارو زد که سونی حجم صداش بیشتره و بیس قوی تر ولی پاناسونیک عملکردش بهتر و گوشنوازتره مخصوصا در ولوم پایین ممنونم از راهنمایی های خوبتون.
مسعود آبان 19, 1398 - 1:34 ق.ظ
سلام اقای مظفری یک سیستم سونی gn88 با قیمت یک میلیون و سیصد هزار تومان به نظر شما اگر سالم باشد ارزش خرید دارد نظرتان در مورد این سیستم از لحاظ کیفیت صدا چیست با تشکر فراوان
جواد مظفری آبان 19, 1398 - 2:47 ب.ظ
درود بر شما دوست عزیز. اگر سالم باشه بعله ارزش داره. فکر کنید یک سیستم صوتی قدرتمند رو با این قیمت می خرید اما اگر برید بازار باید یک اسپیکر ساخت روستاهای اطراف چین رو با صدای بد و قیمت بالا خریداری کنید. از نظر صدا عالی است و فقط فکری به حال ظاهر GN88 بکنید. با برچسب های فیبرکربن کمی ظاهر خسته کننده این مدل رو می تونید جذاب تر کنید.
مجید آبان 25, 1398 - 2:43 ب.ظ
سلام ودرود تفاوت vx8 و grx80j ممنون میشم پاسخ بدید.
محمد آذر 2, 1398 - 2:49 ب.ظ
با سلام و عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای مظفری بابت مطالب ارزنده ای که ارایه میکنید شما فرمودید که کیفیت ساخت سونی . . .vx که اعداد آخرشون سه رقمی هستند پایینه در صورتی خیلی ها به لحاظ کیفیت صدا خاطر خواه ی این مدل هستند ودر واقع الان من در به در به دنبال یک vx700 تمیز هستم که خیلی کمیاب شده و هرکی داره دیگه کمتر از دو میلیون نمیده کمی بنده رو راهنمایی بنمایید.
محمد آذر 2, 1398 - 3:11 ب.ظ
باسلام مجدد جناب آقای مظفری بجز vx700 با حدو یک ونیم میلیون چه پیشنهادی برام دارید. خودم درحال حاضر هم vx33و vx88 دارم (هر دوشون رو هم فلش خور کردم و چون خیلی باحوصله هستم به بهترین شکل نصب و عالی جواب گرفتم درضمن خودم تعمیر کار هستم و براحتی میتونم دک سونی کلنگی بخرم . تعمیر کنم و ارتقا بدم . یک دونه سونی xv700پیداکردم که صاحبش میگه خیلی تمیز هستش درحد نو ولی چون اهوازه دسترسی برای مشاهده اون برام موثر نیست فقط به یکی از دوستانم که اونجاست درسترسی دارم که اون نمیتونه مثل خودم تخصصی دستگاه رو تست کنه بنظر شما بخرمش . من دنبال صدای شفاف ودر حد متوسط هستم چون در آپارتمان ساکنم . لطفا راهنمایی بفرمایید.
محمد آذر 2, 1398 - 7:33 ب.ظ
با سلام و عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای مظفری بابت مطالب ارزنده ای که ارایه میکنید شما فرمودید که کیفیت ساخت سونی . . .vx که اعداد آخرشون سه رقمی هستند پایینه در صورتی خیلی ها به لحاظ کیفیت صدا خاطر خواه ی این مدل هستند ودر واقع الان من در به در به دنبال یک vx700 تمیز هستم که خیلی کمیاب شده و هرکی داره دیگه کمتر از دو میلیون نمیده کمی بنده رو راهنمایی بنمایید. ضمنا بجز vx700 با حدو یک ونیم میلیون چه پیشنهادی برام دارید. خودم درحال حاضر هم vx33و vx88 دارم (هر دوشون رو هم فلش خور کردم و چون خیلی باحوصله هستم به بهترین شکل نصب و عالی جواب گرفتم درضمن خودم تعمیر کار هستم و براحتی میتونم دک سونی کلنگی بخرم . تعمیر کنم و ارتقا بدم . یک دونه سونی xv700پیداکردم که صاحبش میگه خیلی تمیز هستش درحد نو ولی چون اهوازه دسترسی برای مشاهده اون برام موثر نیست فقط به یکی از دوستانم که اونجاست درسترسی دارم که اون نمیتونه مثل خودم تخصصی دستگاه رو تست کنه بنظر شما بخرمش . من دنبال صدای شفاف ودر حد متوسط هستم چون در آپارتمان ساکنم . لطفا راهنمایی بفرمایید.
جواد مظفری آذر 2, 1398 - 8:00 ب.ظ
درود بر شما. بعله همچنان پای حرفم هستم اما داستان VX700 کاملاً متفاوت با ضبط های مانند VX300 است. اگر VX88 دارین باید بگم که درایوها به هیچ عنوان تفاوتی با هم ندارند و البته صدای VX88 در مجموع بهتره. خاص بودن VX700 تنها به خاظر ظراهر و پنل برقی هست پس خیلی پیشنهاد نمی دهم. بهتره به فکر خرید مدل های قدیمی LBT یا GN باشید. سوالی بود در خدمتم
محمد آذر 3, 1398 - 8:44 ق.ظ
با سلام خدمت جناب آقای مظفری . از بابت راهنمایی ضادقانه و کاربردی شما سپاسگذارم . امیدوارم شاهد توفیقات روز افزون شما باشیم . صحت و سعادت را برای شما دوست ارجمند آرزومندم واقعا ازمطالبی که ارایه نمودید لذت بردیم.
جواد مظفری آذر 3, 1398 - 2:51 ب.ظ
ممنون از لطف شما. من و همکارانم اینجا هستیم تا به کاربرانی مثل شما خدمت کنیم
محمد آذر 3, 1398 - 2:45 ب.ظ
ممنونم با آرزوی توفیق روز افزون برای شما - یه دونه GN88D در حد نو هست (باکارتن )میگن یک میلیون و سیصد وپنجاه به نظر شما اونو بگیرم.
جواد مظفری آذر 3, 1398 - 2:54 ب.ظ
بعله گزینه دلچسبی است. در ثانی گزینه های LBT حتی قدیمی ها رو فراموش نکنید.
Dariush آذر 22, 1398 - 5:26 ب.ظ
درود بر جناب مظفری، با سپاس از وقتی که اختصاص می دین، GN90D سالم و در حد آک تا چند تومن ارزش خرید داره؟
جواد مظفری آذر 25, 1398 - 4:03 ب.ظ
سلام عرض شد. بین 1 تا 1.5 ارزش داره البته اگر در حد آک باشه
حسن جعفری آذر 25, 1398 - 2:21 ب.ظ
سلام و خسته نباشید من یه GN1000 دارم امروز که از سر کار برگشتم دیدم کلید power که در حالت عادی قرمز هست داره چشمک قرمز و سبز میزنه برق دستگاه که وصل میشه حالت دمو فعال میشه و بعد 2 ثانیه خاموش میشه و هرچی کلید power رو میزنم روشن نمیشه و باید برق رو بکشم و دوباره بزنم و دوباره همون دمو میاد و قطع میشه اگه کسی میدونه چی شده راهنمایی کنه لطفا
حسن جعفری آذر 26, 1398 - 8:55 ق.ظ
سلام مجدد جناب مظفری راجع به مشکل GN1000 که گفتم راهنمایی نفرمودین و یه سوال دیگه :چطور میشه فهمید ساب های اکتیوی که توی بازار هستن چندتا باند رو ساپورت میکنه و خروجی هر باند چقدره ؟
جواد مظفری آذر 26, 1398 - 9:34 ب.ظ
درود بر شما. در مورد مشکل GN1000 چون برخوردی نداشتم با این مشکل نمی تونم راهنمایی کنم. در مورد ساب اکتیو که کاملا مشخصه تعداد باندهای خروجی. بعضی از مدل های اکتیو مونو هستن و خروجی برای باند اضافه ندارن اما بعضی دیگر نسبت به تعداد خروجی های پشت جعبه باند ساپورت می کنند. در مورد قدرت خروجی هم فقط می تونید به دفترچه راهنما و سایت تولیدکننده مراجعه کنید. در غیر این صورت باید از دستگاه های تخصصی استفاده کنید
پیام دی 4, 1398 - 1:07 ب.ظ
سلام جناب مظفری واسه استفاده از ورودی اپتیکال و فیلم دیدن چه مدلی پیشنهاد میدید ؟
سروش دی 8, 1398 - 1:43 ق.ظ
سلام سیستم صوتی پاناسونیک مدل vk860 دارم که امپش خراب شده - بهترین جایگزین براش چیه ؟ ارزش هزینه کردن داره واسه بانداش ؟؟
جواد مظفری دی 8, 1398 - 4:51 ق.ظ
سلام. مدل vk860 پخش کننده خوبی هست و اگر هزینه تعمیر مناسب باشه ارزش داره. بیشتر به فکر تعمیرش باشید تا جایگزین
سروش دی 8, 1398 - 11:46 ق.ظ
این مدل 860 پاناسونیک رو به 3-4 تا تعمیر کار نشون دادم گفتن هزینه تعمیرش اگر تعمیر بشه بین 400-500 هستش و هیچ کدوم هم گفتن تعمیر نمیشه و از آی سی استیکاش هستش یه مدل عین همین پاناسونیک گیر آوردم vk850 با قیمت 600 تومن - حالا نمیدونم جای بیشتری واسه تعمیر ببرم یا اینو بخرم
جواد مظفری دی 8, 1398 - 5:09 ب.ظ
هزینه تعمیرش عالیه اما اگر بشه. حالا که یک مدل سالم پیدا کردین پس هر چه سریعتر بخرید
سروش دی 8, 1398 - 8:36 ب.ظ
400-500 تومن هزینه تعمیر عالیه ؟ در صورتی در حد نو این محصول 600-700 تومن با کل سری و متعلقات و باندهاش هست ؟ میشه یه آدرس تعمیر کار خوب و معتبر بهم بدید ؟ چون چند جا بردم نتونستن....
Amin دی 8, 1398 - 10:26 ب.ظ
سلام مهندس نظرشما مدل gn88 چطوره؟ 7500 pmpo
سعید دی 22, 1398 - 11:11 ب.ظ
سلام اقای مظفهری .چند تا سوال داشتم خدمتتون: ۱-میخواستم یک مدل یا چند مدل بهم پیشنهاد بدین بنظور اینک از بانددهای ان ها رو ماشین استفاده کنم؟ ۲-اگ چنین کاری ممکنه و جالب میشه میخواستم بدونم اگ اون هارواز باکس خودشون در بیارم تاثیر زیادی روی صدا میزاره؟ (در ضمن ضبط شیش خروجه پاییونر و امپ چهار خروجه ۲۴۰۰وات الان رو ماشینمه) ۳-شیش اهمی بودن باندها ب ضبط یا امپیلی فشار میاره؟(باند های ماشین ها۴اهمی هستن) ممنون از وقتی ک میزارین بابت پاسخگویی
جواد مظفری دی 23, 1398 - 4:41 ق.ظ
سلام بارها و بارها این مورد رو تست کردم و اصلا جواب خوبی نگرفتم. به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کنم از باندهای پخش کننده های خانگی برای خودرو استفاده کنید
Hakim بهمن 16, 1398 - 10:59 ب.ظ
سلام علیکم آقای مظفری. بنده به تازگی یک دستگاه جی ان ۱۱۰۰ خریداری کردم لطفا راهنمایی کنید چگونه میتونم به تلویزیون ال جی ۸۱۰۰ وصلش کنم واز طریق فلش تی وی میتونم فیلم و موزیک رو از سیستم صوتی گوش کنم.ممنونم
جواد مظفری بهمن 18, 1398 - 5:26 ق.ظ
در تمام پخش کننده ها میشه با کابل RCA قرمز و سفید صدای خروجی گرفت
Hakim بهمن 17, 1398 - 0:47 ق.ظ
با سلام و احترام به خدمت آقای مظفری. بنده به تازگی یک دستگاه جی ان خریداری نموده ام .میخواستم بپرسم چگونه به تلویزیون وصل کنم که از طریق فلش تی وی بتونم آهنگ و فیلم رو از طریق سیستم گوش بدم.ممنونم
رامین ریحانی بهمن 29, 1398 - 10:35 ق.ظ
سلام میخوام ساب ووفر پخش سونی gn1000d به پخش سونی gn88d متصل کنم ممنون میشم برای تبدیل فیشها و سازگاری با پخش راهنمایی بفرمایید.ساب یک کابل دو رشته داره و یک 4 رشته.کدوم رو به چه نوع فیشی تبدیل کنم و برای ترانس وورودی ساب چه ولتاژ و جریانی نیاز هست
رامین اسفند 3, 1398 - 7:08 ق.ظ
سلام ساب sony gn100d میخوام به پخش sony g88d متصل کنم.ممنون میشم در مورد نحوه اتصال فیشها و کارکرد و ولتاژ توضیح بدین کابل خروجی صدا که فیش هست باید به rc تبدیل بشه.کدوم به وسط و کدوم به دور متصل کنم. کابل 4 فیش هم که 2 تا مربوط به ولتاژ هست.که فکر کنم 7 ولت.ولی نمیدونم چند آمپر نیاز دارد.و 2تا فیشها ظاهرا مربوط به کنترل و نور led هست.اینها لزوم داره متصل بشه و به چه شکل باید متصل بشه؟
جواد مظفری اسفند 4, 1398 - 5:31 ق.ظ
در این مورد یک مطلب میزارم چون زیاد سوال کردن. ممنون از صبر و شکیبایی شما
حامد فروردین 5, 1399 - 11:15 ب.ظ
سلام مقالات شما عالین. یه سوالی داشتم: الجی ۱۱۰۰۰ وات و پیشنهاد میدین یا gn100 با ساب اکتیو؛ از نطر عمق بیس و کیفیت پخش تو ولوم های بالا کدوم و بهتر میدونین ؟ ممنون
جواد مظفری فروردین 8, 1399 - 1:21 ق.ظ
درود بر شما و ممنون. ال جی حتی بروی سری ایکس بوم که سری بسیار پر قدرتی هست هم نتونست باس رو به صورت دلخواه دوستداران صدای بم کنترل کنه. در مجموع عمق باس صدای پخش کننده های سونی بسیار بسیار عالی است.
حامد فروردین 8, 1399 - 2:19 ق.ظ
ممنون از پاسخگویی و راهنماییتون. من یه سیستم gn111 پیدا کردم اکبنده با کارتن و وسایل کار نکرده. قیمت میگه یک و نیم. اونو بگیرم ؟ چون من به صدای باس عمیق و کوبشی خیلی علاقه دارم و طبق توضیحاتتون فکر کنم این یکی از بهترین ها باشه تو این رنج درسته ؟
جواد مظفری فروردین 8, 1399 - 5:49 ق.ظ
درود بر شما. بعله مدل خوبی هست و قیمت خوبی هم گفتن
فربد دریابیگی فروردین 21, 1399 - 1:25 ب.ظ
سلام استاد.من می خواستم از بین سیستم های v810 و v۹۵۰ یکی رو بگیرم.من تا حالا از این سیستم های طبقاتی و حرفه ای نداشتم.خیلی تو سایت های دیوار مارک های تکنیک و یک مدل سونی طبقاتی که dvd هم پخش می کنه،برای فروش دیدم.لطفا راهنماییم کنید که کدام یکی رو بخرم.من بهترین رو می خوام.من بیس انفجاری غیر عادی نمی خوام.خودتون با گوش خودتون،کدام را پیشنهاد می دید.و از کجا می توانم تهیه کنم؟
جواد مظفری فروردین 22, 1399 - 2:53 ق.ظ
درود بر شما. ست های طبقاتی v810 / v925 / v950 هز سه عالی هستند. قطعا سری 9 در بخش تخصصی، در سطح بالاتری هست. ظاهر v810 در کنار ویژگی هایی که داره این مدل رو کمی تمایز می کنه اما از نظر صدا به پای دو مدل دیگه نمی رسه. بنده در حال تهیه یک مطلب جامع هستم اجازه بدین این مطلب منتشر بشه تا راحت تر در مورد مدل ها گفتگو کنیم.
پدرام اردیبهشت 3, 1399 - 5:53 ب.ظ
درود جناب مظفری بین سونی GN1000 یا 1100 و پاناسونیک vk91 کدوم رو توصیه می‌کنید؟ کلا پاناسونیک رو چطور ارزیابی می‌کنید؟ در برابر سونی حرفی برای گفتن دارد؟
جواد مظفری اردیبهشت 3, 1399 - 11:41 ب.ظ
درود بر شما. بستگی به شما داره که چه سبک صدایی دوست دارید. اگر صدای قدرتمند و باس زیر پوستی دوست دارید قطعا سونی اما vk91 تفکیک صدای زیبایی داره. در مجموع صدای GN رو تا حدی بیشتر دوست دارم.
امیر اردیبهشت 11, 1399 - 11:54 ب.ظ
سلام، برای ساخت استند دست‌ساز چه آمپلی‌فایری رو پیشنهاد می‌کنید؟ از کله‌گی همین ضبطها استفاده کنیم یا آمپلی‌فایر جداگانه بگیریم؟ کدام کله‌گی‌ها برای این کار مناسب هستند؟
جواد مظفری اردیبهشت 12, 1399 - 3:16 ب.ظ
درود. بهتره که آمپ جدا خریده بشه ولی خیلی گرون هستن. میتونید از هد یونیت ضبط ها استفاده کنید اما خروجی بیش از حد نمیشه ازش گرفت
مهرزاد اردیبهشت 22, 1399 - 0:11 ق.ظ
درود بر شما وقت بخیر پخش سونی vx-333 میخوام بخرم قیمت با نهایت تخفیف ۳۰۰ تمام قسمت ها هم سالم هست هنوز ندیدم پخشو...مناسب خرید هست؟ پیشاپیش ممنونم از راهنماییتون
جواد مظفری اردیبهشت 22, 1399 - 10:50 ب.ظ
درود. قیمتش خوبه و فقط نسبت به قیمتش خوبه
وحید اردیبهشت 24, 1399 - 11:45 ق.ظ
سلام من سالها پیش یه aiwa vc78 خریدم و از همون موقع عقده‌ی سونی رو پیدا کردم. حالابعد از سالها به ذهنم رسید که عقده‌گشایی کنم و سیستم صوتی خوب برای خونه بخرم باهاش فیلم تماشا کنم و از شر کیفیت پایین صدای تلویزیون راحت بشم. الان بعد مطالعه مطالب شما و حتی کامنتها دو مورد پیدا کردم توی دیوار وبین این دو تا موندم امیدوارم راهنماییم کنید. GN88d و gn100d تفاوت این دو مدل چیه؟ تفاوت خاصی دارن؟ هم‌قیمت هستن یک و پونصد کیفیت مهمه ولی قدرت مهم نیست برام چون برای توی خونه‌ست. بسری lbt مخصوصا 925 و 950 که شما میفرمائید من متاسفانه پیدا نکردم تو شهرمون و تهران هم قیمتها خیلی بالاست. بین GN88d و gn100d کدوم رو ترجیح می‌دید؟ ممنون از لطف شما و عشق عمیقی که به این حوزه دارید :)
جواد مظفری اردیبهشت 29, 1399 - 9:38 ب.ظ
درود بر شما. قطعا gn100 گزینه بهتری هست
Arash مرداد 12, 1399 - 7:42 ب.ظ
سلام جناب مظفری عزیز ممنون بابت این بررسی های تخصصی بدون تعصب. چون دیدم به غیر از سونی از برندهای دیگه هم تعریف کردید. من تو اینترنت هر چی گشتم مطلب درباره پخشای قدیمی پیدا نکردم تا اینکه این سایتو دیدم و واقعا لذت بردم. من چند وقته دنبال یه پخش واسه خونه می گردم که هم موزیک و هم صدای فیلم رو به بهترین نحو ساپورت کنه، قوی هم باشه. کیفیت و تفکیک و زلالی صدا خیلی واسم مهمه. بعد از تحقیقات زیاد چند تا مدل پیدا کردم که تو انتخابشون مرددم. ممنون میشم اگه راهنماییم کنید. 1. JVC DX_U10 12000 WATT 2. SONY gn 1000 یا 11000 3. PANASONIC VK 960 اگر مدل دیگه ای هم مد نظر شماست بگید. ممنون.
جواد مظفری مرداد 14, 1399 - 4:20 ق.ظ
درود بر شما دوست عزیز. شرکت JVC سالهای درخشانی داشت تا زمانی که با کنوود یکی شد. پخش های سونی به واقع قدرت بی حد و اندازه ای دارند ولی در بخش تفکیک کلا محصولات قدیمی یه چیز دیگه هستن (البته بجز آمپ های خانگی جدید). اما پاناسونیک کیفیت خروجی و شفافیت بهتری داره اما قدرت سونی رو نداره. در مجموع کیفیت و شفافیت صدا JVC و پاناسونیک، و قدرت بالا و بیس زیر پوسی حرفه ای سونی
مهران مهر 6, 1399 - 10:38 ق.ظ
سلام جناب آقاي مظفري عزيز مدل هاي سوني lbt . gn .vx كدم مدل صداي شفاف تري داره واسه گوش دادن موسقي با صداي كم خودم gn100 دارم ولي تو موسقي كلاسيك فكر مي كنم زياد شفاف نيست البته شايد من نميتونم تنظيم كنم ضبط رو ، يه vx 700 دارم فكر مي كنم اون شفاف تره ممنون ميشم نظر شما رو بشنوم دوست عزيز
جواد مظفری مهر 8, 1399 - 6:12 ب.ظ
درود بر شما. اگر واقعیت رو بگم هیچ کدوم واسه موسیقی کللاسیک جذاب نیست. البته با تنظیمات خوب مدل هایی مثل VX88 یا VX77 به دلیل ساختار میدرنج های کاغذی صدای بهتری تولید می کنند که تقریبا ساختاری مشابه VX700 داره. در مدل های پر قدرت هم LBT-ZX99i که خیلی کم پیدا می شه صدای مناسبی داره در این زمینه. اما مدل های قدیمی مثل 950 و 925 بسیار عالی هستن
IMAN مهر 14, 1399 - 6:54 ب.ظ
درود.وقت بخیر دو تا سوال داشتم خدمتتون. 1.من الان مدل GN1100D رو فقط ساب ووفر + دو اسپیکر هاش رو دارم. با چه مدل آمپلی میتونم درایوشون کنم و ازش استفاده کنم؟ 2.و اینکه آیا این سری بیس صدا قالب هست یا اینکه فرکانس های بالا رو هم به خوبی خروجی میده؟ ممنون
جواد مظفری مهر 15, 1399 - 2:43 ق.ظ
سلام با یونیت های خود سونی صداشون جذاب تر میشه. با بقیه بیس قالب میشه اما اگر آمپ حرفه ای باشه نه. با رسیورهای یاماها خوب جواب میدن که متاسفانه گرون شدن حسابی
امیر مهر 16, 1399 - 9:41 ق.ظ
با سلام یه سوالی داشتم میخاستم یه مدل قدیمی سونی wz88d رو بخرم به نظرتون ایا مدل مناسبی هست صداش قدرت برای یه خونه متوسط داره چون این جدیدا رو نمیپسندم .باسپاس
جواد مظفری مهر 21, 1399 - 0:37 ق.ظ
درود بر شما. بعله مدل مناسبی هست. خیلی تفاوتی با مدل های VX نداره
حسن جعفری مهر 24, 1399 - 11:30 ق.ظ
سلام جناب مظفری اقا بین ساب های اکتیو سونی مدل های زیر شما کدوم رو پیشنهاد میدین برای قدرت باس : GN1 GN10 WZ8 همشون 160 وات هستن فرقی هم باهم دارن یا فقط از نظر ظاهر .اگر ساب دیگه ای هم مد نظرتون هست هم بفرمایید
حسن جعفری آبان 4, 1399 - 2:57 ب.ظ
سلام مجدد جناب مظفری من همچنان منتظر جواب سوالم راجع تفاوت مدل های ساب اکتیو gn1,gn10,wz8 هستم کدوم قدرت باس الاتر و باکس بهتری دارن.مدل های دیگه ای هم هستن؟ تشکر و سپاس
جواد مظفری آبان 10, 1399 - 3:26 ق.ظ
درود بر شما. ساختار جعبه GN1 و GN10 و قدرتشون مثل هم هست بستگی به شما داره که با کدوم ظاهر ارتباط برقرار کنید
عبداله آذر 16, 1399 - 8:51 ب.ظ
سلام.آقای مظفری باتشکرازراهنمایی های مفیدتون.من بین ظبطcn88وcn90موندم کدوم روبخرم شماکدومشو صلاح میدونید
جواد مظفری آذر 18, 1399 - 4:59 ب.ظ
سلام. منظورتون gn هست یا cn. چون cn مربوط به سنتر ضبطها هست
امین حلیمی دی 26, 1399 - 6:07 ب.ظ
سلام خسته نباشین. یه سوال داشتم میخواستم gn111بخرم. میگن صداشون قت میشه. میخواستم ببینم حقیقت داره؟
امین حلیمی دی 27, 1399 - 9:59 ق.ظ
سلام خسته نباشین. میخواستم سونی gnv111 رو بخرم. میخواستم ببینم دستگاه خوبیه‌ شنییدم صداش میگن قت میشه
جواد مظفری بهمن 1, 1399 - 0:16 ق.ظ
سلام . بعله دستگاه خوبی هست یعنی چی صداش قطع میشه؟
رضا بهمن 1, 1399 - 3:50 ب.ظ
سلام جناب مظفری کنوود 7i x ضبط خوبی هست از نظر صدا ممنون
رضا بهمن 1, 1399 - 3:51 ب.ظ
ببخشید x اضافه تایپ شده
رضا بهمن 1, 1399 - 3:52 ب.ظ
سلام جناب مظفری خسته نباشید کنوود 7i صدای خوبی دارد
جواد مظفری بهمن 2, 1399 - 4:15 ق.ظ
سلام بعله دقت صدای خوبی داره
امین حلیمی بهمن 3, 1399 - 8:04 ق.ظ
سلام خدا قوت حقیقت پیدا نکردم gnv111رو. Gn1100 پیدا کردم‌ قبلا gn88 داشتم با ساب اکتیو. الان یه سوال دارم که چرا بیسش کمتره انگار؟ اونم که میگفتم مشکل please wait رو میگفتم واسه صداش
جواد مظفری بهمن 3, 1399 - 3:43 ب.ظ
سلام GN1100 خیلی بیس خوبی داره ولی احتمال داره چون وسعت بیشتری داره بیس کمرنگ جلوه کنه یا سیستم مشکل داشته باشه و یا اکولایزر خوب ست نشده باشه. احتمال هم داره GROOVE غیر فعال باشه
امین حلیمی بهمن 3, 1399 - 5:56 ب.ظ
, حقیقت فعال هست. سیستم در حد آکه والا. ولی مثل gn88 شیشه تکون نمیده.. اگه سابش خاموش بشه کلا مثل gn88 بیس سنگین نداره با سابشم اون چیزی که فکرشو میکردم نیست. خواستم ببینم علتش چیه؟ ممنونم از وقتی که گذاشتین جوابمو دادین. خدمت شما بگم که بانداشو سابش روی کمد هست البته خیلی بلند نیست
جواد مظفری بهمن 3, 1399 - 9:14 ب.ظ
اکولایزرش رو حتما چک کنید
حسین فروردین 2, 1400 - 4:33 ب.ظ
درود من یه Sony GN90d دارم، از تیوتر هورن یکی از اسپیکرها صدای خس‌خس شنیده می‌شه، یه صدای ریزی که انگار سیم قطعی‌وصلی داسته باشه و ایجاد نویز کنه! توی ولوم‌های بالا این صدا پدیدار می‌شه، از شماره‌ی ولوم ۱۵ به بعد، در صداهای پائین تقریبا نیست، یا دقیق‌تر بگم: گاهی هست گاهی نیست. من دستگاه رو کارکرده خریدم و این داستان رو از روز اول داشت. علت چیه؟ چیکارش کنم؟ با چه پیچ‌گوشتی‌ای می‌تونم تیوتر هورن رو باز کنم و یه نگاه بندازم که چی شده اون تو؟ اگه خرابه، آیا خودم می‌تونم عوضش کنم یا خیلی تخصصیه؟
جواد مظفری فروردین 6, 1400 - 12:41 ب.ظ
درود بر شما. خیر کار تخصصی نیست ولی قطعا نیاز به تجربه داره. هر باکس با سبک خاصی باز می شه بهتره با احتیاط اول باکس رو باز کنید تا به هورن دسترسی راحت تر داشته باشید و در نهایت اگر لازم به تعویض بود به سمت باز کردن هورن برید
صابر اردیبهشت 8, 1400 - 7:23 ب.ظ
سونی با کیفیت تر از هر محصول
امیرعباس خرداد 18, 1400 - 12:08 ب.ظ
سلام جناب اقای مظفری عزیز .بنده یه دستگاهLBT ZX10d پیدا کردم خیلی تمیزه خط و خش نداره اما دوتا مشکل داره . اول اینکه سنتر مرکزی نداره دوم اینکه فیش های ک انتهای سیم باندها هستش و به پشت دستگاه وصل میشه اون فیش هارو نداره یعنی سیم لختن ..فروشنده گفته که فیشاش پیدا میشه .میخاستم بدونم ایا فیشا اصلی خودش پیدا میشه یا نه؟و اینکه با این اوصافش ۴ تومن میارزه؟از طرفی یه دسنگاه GN 111پیدا کردم تمیزه و میگه ۳ تومن سیدیش لود نمیشه ایوکسش فعاله فقط .از شما بزرگوار سوال داشتم ک ایا صدای gn111با lbtzx10dتفاوت خیلی زیادی داره؟یا نه ..و با توجه به شرایط هر دو کدوم ارزش خرید بهتری داره .ممنون میشم جواب بدین مچکر.
جواد مظفری خرداد 22, 1400 - 4:45 ب.ظ
درود بر شما. جفت پخش ها واقعا خوب هستن ولی اگر من بودم GN 111 می خریدم که دردسر کمتری بکشم در ثانی صدای عالی هم داره
مهدی ناظریان خرداد 22, 1400 - 3:23 ب.ظ
سلام. درود بر شما دوتا سوال مجزا حضور شما داشتم. ۱.نظر شما در مورد LBT-N300K چیه؟ ۲.اگر بخواهیم ورودی به عنوان مثال برای نصب برد بلوتوثی فلش خور و یا کابل AUX استفاده کنیم از کدام ورودی باید استفاده شود تا صدای خوب داشته باشیم. ورودی ها CD و VIDEO و PHONO است. استفاده ورودیهای دیگه برای چیه؟
ارش تیر 11, 1400 - 7:42 ب.ظ
سلام و درود خدمت استاد مظفری ابتدا خیلی تشکر میکنم بابت مطالب ارزشمندتون خیلی عالی بود استاد ی سوال داشتم بین Gnz888d Gn77d از لحاظ کیفیت و قشنگی صدا کدوم مورد مدنظر شماست؟
جواد مظفری تیر 12, 1400 - 3:40 ب.ظ
درود بر شما. مدل Gnz888d تا حدی فرکانس های میانه بهتری رو اجرا می کنه ولی در کل سونی ها در این سگمنت از نظر کیفیت صدا خیلی تفاوتی با هم ندارن
کوروش تیر 11, 1400 - 7:47 ب.ظ
سلام و درود خدمت استاد مظفری ابتدا خیلی ممنون بابت سایت خوبتون واقعا خیلی مطالب با ارزشی گذاشتید استاد ی سوال داشتم بین Gnz888d Gn77d از لحاظ کیفیت و قشنگی صدا کدوم گزینه مد نظر شماست؟
سهراب تیر 28, 1400 - 5:52 ب.ظ
سلام اقای مظفری عزیز من مدل rv990d دارم اما کنترل و گم کردم از کجا میتونم کنترلش و بخرم؟ چندتا کنترل براش خریدم اما کلید amp menu رو ندارن و به قسمت اکولاویزر نمیشه دسترسی پیدا کرد ممنون میشم راهنمایی کنید؟
جواد مظفری مرداد 2, 1400 - 0:41 ق.ظ
سلام و درود. وافعا نمیدونم از کجا باید تهیه کرد ولی اگر من بودم از آمازون خرید می زدم
مصطفی مرداد 13, 1400 - 11:53 ق.ظ
سلام من به تازگی یه gn100D خریدم با یه دستگاه پخش با بلوتوث و فلش. ظبط خیلی تمیز بود و کم کارکرده هست ۳ میلیون خریدم و دستگاه پخش بلوتوث هم ۳۰۰ تومن . ولی صدایی که داره واقعا فوق العاده هست . اگه دستگاه نو میخاستم بگیرم بااین قددت و شفافیت صدا و تفکیک صدا باید بالای ۲۰ میلیون هزینه میکردم. در کل توی خرید این دستگاه ها شک نکنید . البته سالم و دست نخورده باشه ممنونم از توضیحات شما
جواد مظفری مرداد 13, 1400 - 1:25 ب.ظ
مبارکتون باشه
صفایی شهریور 9, 1400 - 10:21 ب.ظ
از مدلهای بالا کدامش بهنره وقیمت ؟
جواد مظفری شهریور 14, 1400 - 11:25 ق.ظ
GN1200D
محمود آذر 13, 1400 - 9:24 ق.ظ
سلام آقا جواد. یه سه مدل سونی به پستم خورده تو دیوار، میخام یه راهنمایی کنید که کدومشون رو بردارم. فیمتشون حدودا یکیه( دو ملیون). یه مقایسه و بررسی تخصصی هم بکنید که دیگه بی نهایت ممنون میشم. اولی فلش خور هست. من بیشتر هدفم موزیک هست ولی خوب برای تماشای فیلم هم میخام استفاده کنم
جواد مظفری آذر 16, 1400 - 9:07 ق.ظ
سلام و درود در مرحله اول gzr8d هم برای موزیک و هم فیلم و بعد fl7 برای فیلم
محمود آذر 16, 1400 - 6:19 ب.ظ
متاسفانه gzr8d فروش رفت و قسمت من نشد. یه دونه دیگه هست تو دیوار که میشه گفت اک هست ، تقریبا مشخصه که کار نکرده..ولی قیمتش بالاست، 3/5میگه، 3/300فکر کنم اخرش بده...به نظرتون می ارزه بگیرم یا قیمتش غیر معقول هست؟
محمود آذر 13, 1400 - 4:03 ب.ظ
GZR8D FL7 Gnz77 سه مدلش اینا هست. یک دونه Rv55‌ هم هستش به قیمت 850
حسین آذر 17, 1400 - 3:50 ب.ظ
درود سری fl یه چیز دیگه هست ...6 کانال واقعی صدا داره ، ورودی اپتیکال ... 5 تا dvd...مکانیزم dvd خیلی جالب هست، از پاناسونیک خیلی سرتر است.. حالت 2.1 داره ، که خروجی ic صدا بصورت بریج به بلندگوها اعمال میشود و صدا حدود 2 برابر میشه...
فرهاد رجبی آذر 27, 1400 - 8:42 ب.ظ
سلام، از دوستان کسی تجربه داشتن یا شنیدن صدای این ضبط رو داره: کنوود RXD-V252 توانش زیاد نیست.1500وات pmpo داره و فکر میکنم rms هم حدود دو تا 60 یا نهایت دوتا صدتا باشه. تو دیوار یه دونه به قیمت 550 دیدم. فروشنده خیلی بیش از اندازه از قدرت این سیستم تعریف کرده. که بالاتر از قدرت اسمی و ذکر شده روی ضبط هست...‌ برای همین میخام ببینم ارزش خرید داره یا به فکر یه سیستم قدرتمندتر باشم
یوسف دی 7, 1400 - 2:17 ق.ظ
سلام آقای مظفری ارادت قصد دارم ضلط hcd-rv990d رو بخرم شما این ضبطو تایید میکنید؟؟
حمید بهمن 20, 1400 - 9:50 ق.ظ
سلام بر استاد بزرگوار بنده یک ست سونی gn1200d دارم که هیچ صدایی ازش پخش نمیشه خودم تا جایی که سر در میارم بررسی کردم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتم هیچگونه صدایی پخش نمیکنه حتی نویز هم نداره بلندگو ها خواستم نظر شما رو در مورد این مشکل بدونم ممنون میشم راهنماییم بفرمایید
جواد مظفری بهمن 21, 1400 - 1:02 ب.ظ
سلام دوست عزیز اگر تمام اتصالات کامل و سالم هست احتمالا آمپ دستگاه به مشکل خورده
Hassn اسفند 5, 1400 - 10:28 ق.ظ
درود .مهندس سپاس فراوان به خاطر اطلاعات ارزشمند شما که در اختیار دیگران قرار میدید ممنونم.در همه بستر اینترنت تنها کسی که به صورت جامع در مورد سیستم های صوتی صحبت کرده شما بودید .خواهشی که دارم اگر امکان داره درمورد سونی str km 5000نیز صحبت بفرمایید
جواد مظفری اسفند 5, 1400 - 12:04 ب.ظ
درود بر شما و سپاس. حتما این مورد لحاظ میشه
مازیار احدی فروردین 9, 1401 - 2:48 ق.ظ
درود برشما آقای جوادی سال نوتون سلامتی و آرامش درونی و برکن تو تمام مراحل زندگیتون باشه و آرزومن اینم ول کنتون نباشه باید منو ببخشید ک مزاحمتون شدم و شاید خیلی وقت از این بحث کنار زدید و پیرامون موضوعات و راهنمایی هموطنامون هستید ولی من امید باید داشته باشم که شاید جوابی و راهنمایی ازتون دریافت کنم که بقول خودامون چه شود قربونتون بشم من دوتا سیستم سونیgn1100d. Flx7 دارم کمشکل من تو نداشتن اکولایزر دستی بقولی چند کانال است ک ۱۱۰۰ بنظرم خیلی خلاصه اش کرده درست که سیستم قدرتی و بیس خوبی پخش میشه و گاهی هم تو مخ آدم میره .... بگذارید سر درد ندم بتون و گیجتون نکنم آیا من نوعی میتونم برای ۱۱۰۰ اکولایزر اضافه وصل کنم چون بغیر بیس دوستدارم صدای زیر کوزیک یا همون تریبل یا چطور بگم صدای سنج موزیک هم بشنوم بقولی قبول دارید پخش صدای flx دلنشین تر از ۱۱۰۰ است امکانت تنظیمات دستی بیشتری داره بگذریم سوالم رو باز مطرح کنم و راهنمایی و کمکتون جدا میگم برام یه دنیا ارزشمنده من میتونم برای ۱۱۰۰ یه اکولایزر اضافه تهیه یا خرید کنم تا خودم بتونم تفکیک صدایی که باب دلم هست تو موزیکهای خاص ک میشنوم تنظیم کنم اصلا ۱۱۰۰ این امکان رو بهم میده با خروجی ویا ورودی های پشت سیستم واقعیتشم یه گزنیه دیگی تازگیها با افکارم حی بازی میکنه ک این دو رو بفروشم یا معاوضه کنم با سری های طبقاتی مثل lbt کنوود پایونیر و سنسویی...... و میدونم تو آشفته بازار قیمت بعضی سری یا مدل ها الکی نجومی شده من مخلص شمام و امیدوارم شناس همراهم باشه ک پیامم بخونید و تونسته باشم منظورم رسونده باشم نه که گیجتون کرده باشم اکولایزر اضافه (نکنه آمپ) اضافه هم شانس بد من بخواد میخواد یا سیستم های طبقاتی ک دیکه نمیتونم سیدی های mp3 هامو وووو گوش کنم که بشم میره فیلته قیمتمون بالا بلاهااااا در هر صورت لطف مکنید بفرماید کدوم صلاح می بینید ببخشید سردرد و وقتتون گرفتم و امیدوارم جوابی ازتون دریافت کنم و آرزومند. آرزهاتونم پاینده باشید????✌️
جواد مظفری فروردین 15, 1401 - 11:02 ق.ظ
سلام و درود بر شما دوست عزیز. بله می تونید بروی 1100 و هر سیستم دیگه اکولایزر و خصوصاً پروسسور نصب کنید اما اکولایزر ست های طبقاتی مانند ال بی تی، آکایی، تکنیکس و دیگر ست های حرفه ای به مراتب برای شنیدن صدای واضح و طبیعی بهتر است.
مهدی اردیبهشت 19, 1401 - 3:22 ب.ظ
درود بر شما من میخوام یه سیستم صوتی با کیفیت بگیرم خودم سینما خانگی دارم صداش حرفه ای نیست حالا دوتا سیستم پیدا کردم که خیلی تمیزن، Sony gn 1300بدون ساب ووفر و Panasonic vk960 کامل، لطفا منو در انتخاب راهنمایی کنین.
جواد مظفری اردیبهشت 20, 1401 - 1:34 ب.ظ
اگر GN1300 کامل نیست VK960 رو خرید کنید صدای شفافی داره
مهدی ناظریان تیر 31, 1401 - 2:39 ب.ظ
سلام. سیستم gn100d دارم. باندها هیچ مشکلی نداره. بعد از چند دقیقه کارکرد یکی از سوراندها خش خش کرده و قطع می‌شود. سیم‌ها و سوراند سالم است جای سوراندها را عوض کردم بازم درست نشد. مشکلش دقیقا کجاست قطعه یا آمپ یا جای دیگه.
مهدی اردیبهشت 21, 1401 - 3:26 ب.ظ
ممنون از شما، اینکه گفته میشه پاناسونیک مشکل چنجر و دیسپلی پیدا میکنه تا چه حد درسته، خودم چندتا آگهی دیدم که نوشتن نور دیسپلی قطع شده یا کم نور شده ولی در مورد سونی این صحبت‌ها گفته نمیشه و اینکه کلگی سونی سه برابر سنگین تره
رضا اردیبهشت 24, 1401 - 2:29 ب.ظ
سلام جناب مظفری خسته نباشید بنده یه ست gn100 سونی دارم که دیسپلی ان مشکل پیدا کرده ایا دیسپلی gn90 بهش میخوره یا نه با تشکر از شما
جواد مظفری اردیبهشت 27, 1401 - 11:35 ق.ظ
درود بر شما بله میخوره کلگی ها یکی هست آمپ ها متفاوت
....... اردیبهشت 28, 1401 - 8:50 ق.ظ
سلام آقای مظفری. میگم بنظرتون مدل جی ان 77 هم مدل خوبیه ؟. تفکیک صدا و بیس اینهاش چجوریه. راهنمایی کنید ممنون میشم
جواد مظفری اردیبهشت 31, 1401 - 2:56 ب.ظ
سلام خیلی عالی نیست ولی نمره قبولی رو دریافت می کنه
رضا مرداد 9, 1401 - 1:43 ب.ظ
درود و عرض ادب خدمت آقای مظفری عزیز که هرچی لذت از موسیقی میبریم به لطف راهنمایی های ارزشمند شما در این چند مقاله پر بار و قیمتیه شما از سیستم های صوتی سونی هست، من چند دو ماه پیش بعد از کلی تحقیق و البته خواندن مقالات شما یک سونی gnz777 با توان 3500 وات خریدم و بسیار راضی هستم از کیفیت صدا و بیس دستگاه (توی کامنتهای قسمت دوم اشاره به خرید کردم و بسیار راضی هستم) اما، اما ماجرا به اینجا ختم نشد و یکروز توی برنامه دیوار داشتم دنبال یک وسیله ای غیر از سیستم صوتی میگشتم که چشمم به یک سیستم سونی gn1000D خورد، قیمتش مناسب بود و منم بدون معطلی برای خرید اقدام کردم خلاصه میگم، لذت بردن من از موسیقی به دو دوره قبل و بعد از خرید این سیستم تقسیم میشه، باورش سخته ولی آمپ این دستگاه به حدی با کیفیت و قدرتمنده که حتی اهنگایی با کیفیت پایین رو مثل رویا پخش میکنه، بیسش که برای شوک دادن به قلب عالیه و کل بدن و لوازم خونه رو به لرزه میندازه تیوتر هورن هاش هم که صدای فوق کریستالی میده که نگم براتون، از وقتی خریدم فقط موسیقی گوش میدم، یعنی خداااست قصدم فقط تشکر بود بابت راهنماییاتون که باعث شد من با هزینه ای معقول با کیفیت ترین سیستم صوتی که میتونستم تصور کنم رو بخرم، دمتون گرم، عمرتون طولانی و با برکت،
امیررضا مرداد 20, 1401 - 1:11 ب.ظ
سلام میخواستم نظر خودتون رو درباره ی سیستم صوتی vx888 کامل توضیح بدید و چرا تو این سایت اصلا به vx888 اشاره نکردید
جواد مظفری مرداد 22, 1401 - 11:16 ق.ظ
سلام. دلیلش اینه که کلا VX های سه رقمی رو از لحاظ کیفیت ساخت قبول ندارم. در VX ها دو رقمی ها کیفیت ساخت ضعیف تری نسبت به تک رقمی ها داشتن و سه رقمی ها کیفیت ساخت ضعیف تر به نسبت دو رقمی و تک رقمی ها. از نظر صدا خوبن ولی طول عمر بالایی ندارن به طور کلی خصوصاً زیر دست بسیاری از کاربران
محمد کاظمی مرداد 25, 1401 - 7:28 ب.ظ
سلام خدمت شما مجموعه مقالات فوق را یکی دو سال قبل خونده بودم، اخیرا برای تهیه مینی های فای مجدد اومدم و مطالعه کردم، یک نکته ای که نظرم رو جلب کرد عدم بررسی مدلهای سریgzr بود، نظرات مختلفی پیرامونشون شنیدم عده ای معتقد هستند که ساخت چین و بی کیفیت و عده دیگر از شفافیت و کریستالی بودن صدا سخن می‌رانند، حتی یکی از تعمیرکار های قدیمی میگفت برد و آمپلی سری تک رقمی gzr مشابه سری lbt هست و با وجود باند های کوچکتر کیفیت صدا و بیس بهتر از سری gn ایجاد میکنه ممنون میشم نظر شما رو هم بدونم، اخیرا یک دستگاه gzr8d تهیه کردم از خروجی صدا راضی ام هم در ولوم پایین شفاف هست و هم در ولوم ماکزیمم به هم ریختگی ندارد، با توجه به مهم تر بودن کیفیت صدا بر بیس برای من و تجربیات و نظرات مثبت پیرامون پاناسونیک ها مردد شده ام که پاناسونیک vk850 یا vk950 رو با دستگاه فعلی جایگزین کنم ممنون خواهم بود اگر پیرامون سری gzr خصوصا تک رقمی ها توضیح دهید همچنین قیاسی بین اونها و پاناسونیک هایی که عرض کردم داشته باشید تنها ایرادی که به دستگاه خودم وارد میبینم بخش مید رنج هست یعنی بیس خیلی خوبه و صدا های زیر هم به واسطه تویتر های هورن خیلی شفاف هست اما به نظرم میدرنج (صدای خواننده) خیلی جذاب و درجه یک نیست سپاس و پوزش بابت طولانی بودن
جواد مظفری مرداد 30, 1401 - 9:16 ب.ظ
درود بر شما این سسری از پخش ها از لحاظ ساختاری بسیار شبیه به سری GN هستن. اما همونطور گفتیم فرکانس های میانه جذابی ندارن این دقیقا همون چیزی هست که در پاناسونیک ها دیده نمیشه. پاناسونیک هایی که گفتین صدای بسیار واضح تر و جذاب تری دارن خصوصا برای سازهایی که هارمونی بیشتری دارن اما بیس مثل سونی قدرتمند و زیر پوستی نیست. من خودم یکی از طرفداران صدای VK950 هستم ولی بیسش رو دوست ندارم
میلاد شهریور 27, 1401 - 8:01 ب.ظ
عرض سلام ممکنه در مورد rv999d اعلام نظر بفرمایید و در مقام مقایسه با سری gn1100 چگونه است؟
جواد مظفری مهر 14, 1401 - 11:53 ق.ظ
سلام و درود در مجموع rv ها یک نمونه از gn ها هستند برای بازهای بومی مناطق دیگه تفاوت جزئی در ساختار و شباهت های زیاد در آمپ باعث شده تفاوت صدای خروجی بین مدل های رده بالای rv و gn ناچیز باشه
محمد مهر 17, 1401 - 12:02 ب.ظ
سلام جناب مظفری بین jvc dx u10 با حدود قیمت 8 میلیون و lbt 810 با حدود قیمت 9 میلیون کدام را پیشنهاد می کنید؟ در کل قیمت ها منصفانه هستند؟ ممنون
جواد مظفری مهر 18, 1401 - 1:26 ب.ظ
سلام و درود بر شما. این دو محصولی در دو سگمنت بسیار متفاوت هستن و حتی قابل مقایسه هم نیستن. من پیشنهادم U10 هست ولی اگر سیستم های دیگه ای در اختیار دارید برای تکمیل شدن صدای شفاف میشه از 810 استفاده کرد.
محمد مهر 17, 1401 - 3:14 ب.ظ
سلام نظر شما بین jvc u10 با حدود 8 میلیون و lbt 810 با حدود 9 میلیون کدام است؟ قیمت ها منصفانه است؟
محمد مهر 18, 1401 - 10:53 ق.ظ
سلام نظر شما بین jvc u10 با حدود قیمت 8 میلیون و lbt 810 با حدود قیمت 9 میلیون کدام است؟ ممنون
محمد آبان 15, 1401 - 8:35 ب.ظ
سلام جناب مظفری بین این سیستم ها ترتیب انتخاب شما چیه؟ Sony 810 Sony 505 Kenwood 7i سری j کنوود را تقریبا میشناسم ولی هیچ اطلاعی از سری i ندارم. لطفا نظرتون درباره سری i را هم بفرمایید. ممنون از شما
احسان آبان 22, 1401 - 1:47 ق.ظ
با سلام ابتدا تشکر میکنم بابت مطالب جذابتون بنده می خواستم یه پیشنهاد بدم خدمتتون که فکر میکنم مطلب جذابی باشه واسه عاشقین سیستم های صوتی خواشمندم ابتدا غول های ست های طبقاتی چندتا از برندهای معروف مثل: سونی،سنسویی،پایونیر،کنوود،پناسونیک و... رو معرفی کنید از خصوصیات و ویژگی ها و قدرت باندهاشون بگید،بعد اینارو برحسب توانایی ها و قدرتاشون سطح بندی کنید که مثلا در سطح یک سونیlbt950 وکنوود7j و پاییونیرx830 و... قرار میگیرند،بعد سطح ۲ و ۳ ای برندهارو قرار بدید یه همچین مطلبی میتونه هم یه مقایسه باشه بین این برندها و هم به کسایی که مثل من میخوان سیستم طبقاتی بگیرن و اطلاعاتی ندارن کمک شایانی بکنه با تشکر????⚘
جواد مظفری آبان 22, 1401 - 2:17 ب.ظ
ممنون از پیشنهاد شما
محمد آبان 22, 1401 - 6:39 ب.ظ
آقا مظفری وقت داشتی جواب منم بده. بیشتر نظر خودم رو کنوود 7i هست سپاس
مهدی صدیقی آبان 22, 1401 - 10:26 ب.ظ
سلام من یک ضبط سونی gn1200دارم میخوام بدونم ازاین گیرندهای بلوتوث وفلش خورکه دیجی کالا داره وباکابل auxوصل میشه چطور استفاده کنم
جواد مظفری آبان 23, 1401 - 10:17 ق.ظ
سلام بعضی از این گیرنده ها با کابل به قسمت ورودی پخش وصل میشه و در نهایت ضبط رو تنظیم می کنید روی aux یا بخش دیگه و در نهایت پخش صدا
محمد دی 2, 1401 - 1:24 ب.ظ
سلام: جناب مظفری ممنون از شما دنبال یه ظب سونی شیک و بسیار تمیز و خوب با مدلgn12000 می گردم میشه لطف کنید راهنماییم بکنید کجا می تونم پیدا کنم؟
رضا آذر 6, 1401 - 7:06 ب.ظ
سلام جاب مظفری خسته نباشید میشه نظرتون را درباره سونی gn1100 و ال جی 11000 وات 9990dv بدید کدام قویتر و سر تر هستند بیس کدام بهتر و کوبنده تر هست ممنون میشم از شما راهنماییم کنید
رضا آذر 6, 1401 - 7:09 ب.ظ
سلام جاب مظفری خسته نباشید میشه نظرتون را درباره سونی gn1200 و ال جی 11000 وات 9990dv بدید کدام قویتر و سر تر هستند بیس کدام بهتر و کوبنده تر هست ممنون میشم از شما راهنماییم کنید
فریبرز آذر 6, 1401 - 7:09 ب.ظ
سلام جاب مظفری خسته نباشید میشه نظرتون را درباره سونی gn1200 و ال جی 11000 وات 9990dv بدید کدام قویتر و سر تر هستند بیس کدام بهتر و کوبنده تر هست ممنون میشم از شما راهنماییم کنید
فریبرز آذر 6, 1401 - 7:10 ب.ظ
سلام جاب مظفری خسته نباشید میشه نظرتون را درباره سونی gn1200 و ال جی 11000 وات 9990dv بدید کدام قویتر و سر تر هستند بیس کدام بهتر و کوبنده تر هست ممنون میشم از شما راهنماییم کنید
فریبرز آذر 6, 1401 - 7:12 ب.ظ
سلام جاب مظفری خسته نباشید میشه نظرتون را درباره ال جی 11000 وات 9990dv بدید , و اینکه بیسن سونی 10000وات و ال جی کدام قویتر هست و بیس بهتری دارد ممنون میشم از شما راهنماییم کنید
جواد مظفری آذر 8, 1401 - 4:54 ب.ظ
سلام و درود. در مجموع تمام سیستم های صوتی قدرتمند بیس خوبی دارند اما اینکه این بیس در چه فرکانسی و به چه شکلی ارائه می شه مهمتره. در کل تنها در ضبط های ال جی نه سینما خانگی، صدای بیس اصلا قابل مقایسه با محصولات هم رده سونی نیست. بیشتر شبیه به شوخی
محمد دی 2, 1401 - 1:21 ب.ظ
سلام جناب مظفری بنده از اصفهان هستم دنبال یه ظب سونی شیک و بسیار تمیز و خوب با مدلgn12000 می گردم میشه لطف کنید راهنماییم بکنید کجا میتونم پیدا کنم؟
جواد مظفری دی 6, 1401 - 2:12 ب.ظ
سلام و درود. در درجه اول اصلا دنبال شیک نباشید چون ارزش نداره. مدل gn1200 که تعدادی در پیج های تلگرامی و دیوار پیدا میشه ولی واقعا تا از نزدیک نبینید اعتمادی نیست. من هم فعلا جایی رو سراغ ندارم.
محمد دی 2, 1401 - 1:22 ب.ظ
سلام: جناب مظفری ممنون از شما بنده از اصفهان هستم دنبال یه ظب سونی شیک و بسیار تمیز و خوب با مدلgn12000 می گردم میشه لطف کنید راهنماییم بکنید کجا میتونم پیدا کنم؟
رضا صفری آذر 15, 1401 - 4:34 ب.ظ
سلام و درود جناب مظفری میشه لطف کنید و بفرمایید gn1200 با 1100 چه تفاوتی داره؟
جواد مظفری آذر 16, 1401 - 9:12 ق.ظ
سلام و ارادت. واقعا فکر کنم سونی از دستش در رفت که این نامگذاری رو کرد. هیچ تفاوت اصلی ندارند کمی رنگ بدنه متفاوت هست
امیررضا دی 14, 1401 - 4:16 ب.ظ
سلام هرکی ک میخوای سیستم بخره gn88بخره چون این ضبط آمپلی فایر قوی داره و باند های خودش جلوش کم میاره این ضبط باید ۴ باند gn88 بزاری وباید خازن مقاومت ۱۰۰ وات بزاری ک به باندا فشاری نیاد
امیررضا دی 15, 1401 - 10:49 ق.ظ
سلام هرکی واقعا میخواد سیستم بخره gn88 بخره چون آمپلی فایر خیلی قوی داره و باید ۴ تا باند gn88 بندازی روش و دوباره تو و خازن مقاومت ۱۰۰ وات بزاری که فشاری به باندا نیاد
امیر دی 15, 1401 - 11:34 ق.ظ
سلام آقای مظفری خیلی از ضبط vx88 تعریف کردید ولی این ضبط آمپ کمکی بعد از یه مدت به مشکل بر میخوره و اگه کسی میخواد ضبط بخری سری gn بخره چون آمپ های قوی داره یک سوال دارم من خودم gn88 باندا خیلی ضعیف تر از امپ ساخته شده دارم سه یا چهار بار باوولوم بالا اهنگ گوش بدی روی حالا V_GROOVE اهنگ گوش بدی باندا به مشکل بر میخوره یه تعمیر کار گفت که این ضبط آمپ خیلی قوی داره و باند های خودش تو وولوم بالا خراب میشه برای اینکه میخوای صدای خوبی ازش بگیری باید ۴ تا باند GN88 بگیری و بزاری روش و گفت دوباره باندا خراب میشه خازن مقاومت ۱۰۰ وات بزاری روی ها خروجی مثبت تا به باندا فشار نیاد اگه من این کارو بکنم آمپ خراب میشه یا نه
جواد مظفری دی 15, 1401 - 6:08 ب.ظ
سلام و درود. کلا اعتقادی به افزایش باند ندارم همون اسپیکرهای فابریک خودش اوکی هست. VX88 هم بعد از دو دهه همچنان داره کار می کنه بدون مشکل. اگر قراره تعداد باندها اضافه بشه بهتره کلا سمت این ضبط ها نرید چون مقاومت آمپ بالایی ندران (بجز رده بالاهای GN و LBT).
امیر دی 16, 1401 - 9:47 ق.ظ
میگم واسه gn88 هست چند بار با وولوم بالا اهنگ گوشی دادم از باند های بزرگ بوی گندی میاد و تعمیرکار گفت آمپ gn88 خیلی قویه و باند های خودش جلدی آمپ کم میاره گفت ۴تاباند gn88 و خازن مقاومت ۱۰۰ وات بزار روی خروجی های مثبت حالا من اگه ۴ تا باند و خازن مقاومت بزارم رو آمپ واسه آمپ مشکلی نمیاد
امیر دی 19, 1401 - 9:33 ق.ظ
Gn88 میشه باند اضافه کرد یانه
محمد بهشتی اسفند 3, 1401 - 11:21 ق.ظ
سلام استاد عزیز بقدر زیبا توضیح میدهید که ادم عاشق سایت شما میشه غرض از مزاحمت یک ضبط دی ویدی برای فروش دارم sf-vk960 ده هزار وات در حد نو آماده تو کارتن خودش میخواستم قیمت را بدونم و برای فروش ان آماده ام با تشکر فراوان بهشتی
جواد مظفری اسفند 3, 1401 - 12:53 ب.ظ
درود بر شما جناب بهشتی. اگر بسیار تمیز و مرتب باشه میشه در محدوده 8.5 تا 10 قیمت گذاشت اما ممکنه کمی سخت به فروش می رسه
محمد بهشتی اسفند 3, 1401 - 7:39 ب.ظ
بسیار ممنون از پاسخگویی شما عزیز من باید چگونه اقدام کنم ؟ با تشکر از توجه شما با احترام بهشتی
جواد مظفری اسفند 6, 1401 - 12:47 ب.ظ
در سایت های فروش مثل دیوار و ایسام و ... قرار بدید
مجتبی اسفند 8, 1401 - 5:14 ق.ظ
درود و عرض ادب خدمت اقا جواد گل تغریبا همه کامنتا و چهار قصمت راهنمای خرید خوندم دوتا سوال فقط برام پیش اومد اولیش این ک gn1100یا gn1000از سری ضبطهای جی وی سی یا پاناسونیک ک مقدارهای وات درج شده 10000هزار و 11000هزار دارن بهرتن منظور از بهتری در کیفیت صدا حجم صدا و وضوح صدا و مطلب بعدی اقا جواد گل اینه ک مدلهای سونی سری ال بی تی همشون از سریهای جی ان های ک بالا گفتم بهتره ایا؟این دوسوال واقعن ذهنمو درگیر کرده ممنون میشم پاسخ بدید ضبط ال بی تی ک دیدم و خاستم ب جای سری جی ان بگیرم 4000هزار بود و دوتا باکس باند ایستاده داشت بزرگ ک هر باکس دوتا باند داشت فقط مدلشو یادم نیست چی بود
جواد مظفری اسفند 10, 1401 - 9:24 ق.ظ
سلام و درود خدمت شما. همچنان اعتقاد دارم رده بالاهای جی وی سی و پاناسونیک کیفیت صدای بهتری در فرکانس های میانه و بالا دارن ولی در فرکانس های پایین یا بیس به سونی نمی رسند. و اما سری LBT یک سری بسیار عالی و جذاب است ولی به این معنی نیست که همه مدل هاش از سری GN بهتره. به هر حال سری LBT یک تجربه صوتی عالی برای دوستداران بیس های سنگین هست
جواد فراهانی اسفند 14, 1401 - 9:27 ب.ظ
سلام خسته نباشید خوبین سوال داشتم خدمتون ظبط سونی جی ان 1200 یه باند داره کوچیک ستتر کارش چیع ؟؟میخوام جایگزینش کنم چی بخرم چون مال خودش خراب شده ؟؟
جواد مظفری اسفند 20, 1401 - 12:50 ب.ظ
سلام و درود. همونطور که از اسمش مشخصه سنتر هست یعنی صدای راست و چپ رو به طور مشترک پخش میکنه. در واقع با چیدمان دالبی باندها این باند وسط قرار می گیره تا صدای میانه و وسط رو پخش کنه . بهتره سنتر بقیه مدل هارو خریداری کنید
Amiirezadarvishi فروردین 5, 1402 - 11:25 ق.ظ
سلام آقای مظفری من gn88 دارم میخوام با این دوتا سیستم عوص کنم میشه راهنمایی کنید که کدوم رو بخرم از لحاظ بیس و قدرت Gn111یاgn100
جواد مظفری فروردین 5, 1402 - 12:59 ب.ظ
سلام و درود. gn100 صدای کمی واضح تر داره و gn111 بیس کمی بیشتر داره. هر دو ساختار خوبی دارن ولی برای خونه 100 انتخاب بهتری هست
Amiirezadarvishi فروردین 8, 1402 - 2:42 ق.ظ
Gn100 عمری هست فک کنم قوی ترین ترانس رو داره تو سری gn
احسان اسفند 27, 1401 - 8:46 ب.ظ
درود جناب مظفری بین مدل های gn111 و lbt gv10 ی مقایسه میکنید کدوم صدای بهتری دارن از لحاظ کیفیت قدرت و بیس،من میخام بخرم ببن این دو موندم،ظاهرا که قدرت gn111 بیشتره طبق آمار کارخونه
جواد مظفری اسفند 28, 1401 - 12:54 ب.ظ
سلام و درود. gn111 ساختار جدیدتری داره و چیدمان بهتر ولی راستش صدای lbt gv10 هم بسیار عالی ! . من شخصا با صدای lbt gv10 بیشتر کیف کردم.
احسان اسفند 28, 1401 - 4:23 ب.ظ
ممنون،از لحاظ بیس کدوم قویتر هست
Amiireza فروردین 4, 1402 - 2:04 ب.ظ
سلام آقای مظفری من gn88 میخوام بفروشم یکی از این دو تا رو بخرم من بین gn100وgn111 موندم کدوم رو بخرم میشه راهنمایی کنید کدوم بیس قوی تر و صدای بهتری داره
Am فروردین 5, 1402 - 11:06 ق.ظ
سلام آقای مظفری من gn88دارم میخوام عوض کنم Gn100وgn111 موندم کدوم رو بخرم میشه راهنمایی کنید که کدوم رو بخرم از لحاظ بیس
Amiirezadarvishi فروردین 5, 1402 - 11:19 ق.ظ
سلام آقای مظفری من gn88دارم میخوام بفروشم Gn111 یاgn100 بخرم میشه راهنمایی کنید کدوم رو بخرم از لحاظ بیس و صدای
Amiirezadarvishi فروردین 5, 1402 - 11:23 ق.ظ
سلام آقای مظفری من میخوامgn88که دارم با یکی از این دو تا عوض کنم Gn100وgn111 میشه راهنمایی کنید کدوم رو بخرم از لحاظ بیس و قدرت
میثم فروردین 28, 1402 - 2:50 ق.ظ
سلام دوست عزیز وقت بخیر من بیس سنگین و نرم و کوبنده دوست دارم ولی الان سیستم من ضبط gn100 هستش که یدونه خروجی تک فیش ساب ووفر داره. میخواستم بدونم چه نوع سابی رو‌ میتونم بهش برنم؟ مثلا ساب s4 پایونیر میشه زد؟ واینکه چن وات rms میده خروجی سابش؟؟ آیا ساب معمولی ساپورت میکنه؟ یا باید اکتیو باشه؟ ممنون میشم راهنماییم کنین هر کی اطلاعاتی داره لطفا کمک کنه بهم واتس اپ و تلگرام و اینستا و… همه چی دارم. پیشاپیش تشکر میکنم????????
جواد مظفری فروردین 28, 1402 - 3:30 ب.ظ
سلام اون خروجی ساب تنها برای اتصال ساب اکتیو هست و پسیو رو نمیشه متصل کرد (مگر با آمپ و برق تشکیلات اضافه).
Amiireza اردیبهشت 26, 1402 - 1:08 ب.ظ
سلام آقای gzr9d یا gn111d کدوم بهتره؟
Amiireza اردیبهشت 26, 1402 - 1:11 ب.ظ
سلام آقای مظفری Gn111d یا Gzr9d کدوم بهتره؟
جواد مظفری اردیبهشت 26, 1402 - 3:52 ب.ظ
سلام. خیلی تفاوت چشمگیری ندارن ولی من بودم Gzr9d رو انتخاب می کردم. قابلیت چینش بهتر اسپیکرها و گردش بهتر صدا
امیررضا خرداد 20, 1402 - 9:55 ب.ظ
سلام آقای gn100 مگه ۲ تا ساب نداره ولی gn111 ۴ ساب چطور gn100 بیس قوی تری داره نسبت به gn111 الان خودم gn88دارم نمیشه ولووم بدم باند ها کم میارن جلوی آمپ
جواد مظفری خرداد 21, 1402 - 5:15 ب.ظ
سلام. جفتشون هم ساب ندارند ووفر بزرگ ارن که کار ساب رو انجام میده ولی کلا gn100 کار جدیدتر و بهتری هست
اشکان تیر 19, 1402 - 4:14 ب.ظ
سلام جناب مظفری عرض ادب قربان سایتتون و سوالات دوستان و توضیحات بی نقص شما واقعا ستودنی هستش سوالم اینه که من توی کارگاه نجاری میخوام از ضبط استفاده کنم بین g88 و gn100 موندم چون طی روز معمولا باید ضبط با قدرت بالایی کار کنه مثلا ولوم ۲۷ و بیشتر بسیاری از تعمیرکارها میگن gn88 کم استهلاک تره و بیشتر برای باشگاه ها استفاده میشه نظر شما در این مورد چیه؟ کدوم مدل اصطلاحا خر کار تر هستش
رسول تیر 24, 1402 - 1:44 ب.ظ
سلام خسته نباشید آقای مظفری یه دستگاه FHB-190 دارم که مدت زیادی استفاده نشده الان چک کردم کاستهاش ظاهراً به دلیل عدم استفاده تسمه هاش خراب شده خواستم راهنمایی کنید ببینم اگه برای تعمیر بره مشکلی پیش نمیاد و اینکه شما جای خاصی سراغ دارید ممنون از لطف شما
جواد مظفری تیر 24, 1402 - 10:20 ب.ظ
سلام و درود نه متاسفانه جایی رو سراغ ندارم. ولی این یک مشکل طبیعیه و باید تعمیر بشه. در عمل مشکلی برای ضبط به وجود نمیاد اما نباید به راحتی اعتماد کرد
Amiirezadarvishi تیر 27, 1402 - 5:11 ب.ظ
سلام و وقت بخیر آقای مظفری یک سوال Vx888بهتره یا gn88 لطفا از نطر قدرت و بیس کدوم بهتره ؟؟؟؟
Amiirezadarvishi مرداد 6, 1402 - 10:41 ب.ظ
سلام و وقت بخیر یک سوال gn88 یا vx888 کدوم بیس و کیفیت صداش بهتره
مجید فرجی شهریور 4, 1402 - 11:24 ق.ظ
سلام خسته نباشید یه مشخصات از سونی RV8 اگه میشه بزارید ممنون میشم قدرت اسپیکرها و امپیلی فایر و سابش ممنوپ میشم
جواد مظفری شهریور 4, 1402 - 7:18 ب.ظ
سلام و درود RV8 بسیار شبیه به VX88 هست واسه همین بهش نپرداختیم
امیررضا شهریور 5, 1402 - 2:17 ب.ظ
سلام جناب آقای مظفری خسته نباشید بهترین و قدرتمند ترین سیستم سری vx کدوم مدل هست؟
امیررضا شهریور 5, 1402 - 2:18 ب.ظ
و سیستم gn88 کیفیت تفکیک بهتری دارع یا مدلvx888
رسول شهریور 19, 1402 - 9:52 ب.ظ
جناب مظفری سلام وقت بخیر ممنون میشم اگر در مورد GZR9D یه مقدار توضیح بفرمائید
احسان دی 20, 1402 - 7:22 ق.ظ
سلام جناب مظفری،فن پشت کلگی gn111 از همون اولی که میزنیم به برق روشنه یا نه بعد از ی مدت که یکم گرم شد یا ولووم میره بالا روشن میشه؟ یدونه میخام بخرم فنش از همون اول روشنه میخام ببینم مشکل داره یا نه
رضا محمدی بهمن 17, 1402 - 7:47 ق.ظ
سلام جناب مظفری ممنونم از اینکه وقت میزارین اخیرا پخش سونی gn1100d کارکرده خریداری کردم سنتر در زمان پخش موسیقی صدا نمیده فروشنده میگه بایستی تنظیمات خاصی انجام بدم تا سنتر بکار بیفته. میخواستم بدونم همچین چیزی واقعیت داره یا سنتر مشکل داره؟
Sina اسفند 17, 1402 - 3:33 ب.ظ
درود، بین سیستمهای GN1000 و GN1100 و GN1200 کدوم گزینه بهتری هست؟
جواد مظفری اسفند 17, 1402 - 4:26 ب.ظ
درود بر شما مشخصاً 1200ولی اکر 1300 پیدا کنید یه چیز دیگست
علی فروردین 2, 1403 - 3:34 ق.ظ
سلام به شما آقای مظفری عزیز و سال نو مبارک از قسمت اول مطالبتون دارم شمارو دنبال میکنم و واقعا براساس نظرات دیگر عزیزان و تجربه ی تخصصی شما بهترین انتخاب رو داشتم .از اونجایی که مثل خودتون علاقه ی زیادی به سیستم های صوتی علل خصوص مدلهای طبقاتی سونی.و سری vkپاناسونیک.سری gn sony.v و سری آخره درخشان سونی Lbt البته اگر درست گفته باشم یکی از اتاقهای منزلو قفسه زدم و هرزمان مدلی مناسب و باکیفیتی توی برنامه های دیوار ....پیدا میکنم خریداری میکنم.از اونجایی که تاحدودی تعمیرات این مدلهارو تجربه دارم بطور کامل احیا شدن و با فروشش تا الان هیچخریداری ناراضی نبوده.و میتونم بگم بقول خودتون اکولایزر طبقاتی رو فقط باید بهش نگاه کرد .صدای 960vkپاناسونیک.تفکیک صدا عالی داره gn1000.1100.1200فضای بزرگ یا باز قدرت و کیفیت خودشونو نشون میدم بهش اشاره کردین که تفکیک صدای hifiسری gnمعمولیه اما بیس اوج هیجانه این مدلهاس سری اخر قول سونی هم که فقط کافیه روبرو چهارتا باندش ایستادوولوم داد . در کناشغله اول خودم با احیا و خریدوفروششون هم لذت انواع اقسام این ضبطهارو تجربه میکنم هم کمک هزینه ای به مخارج زندگیم کرده.از شما بازهم سپاسگذارم من از مقالات شما و تجربتون استفاده کردم و این تجربه بدست اومد ممنونم .با اینکه
جواد مظفری فروردین 2, 1403 - 11:00 ق.ظ
سلام و درود. ممنونم از لطف شما. همین که انرژی مثبت این نگارش های از دل نوشته به شما رسیده خوشحالم امید که سالی سر شار از سلامتی همراه شما باشه
میلاد احمدی فروردین 10, 1403 - 11:16 ب.ظ
درود سال نوتون مبارک یسوال داشتم؛ نظر شما در مورد اینکه به دستگاه باند اضافه میکنند چیه؟ مثلا پخش مدل rv5 یا هر مدلی که دوتا اسپیکر داره رو میان دوتای دیگه به همون جک اسپیکر اصلی اضافه میکنند. این کار به پخش یا باندها آسیب میرسونه؟ یا در حدی نیست که جدی بگیریمش؟ و اینکه در این حالت هر باند قدرتش حفظ میشه یا قدرت بین دوتا باند که از یک جک آمپ تغذیه میشن نصف میشه؟
دیدگاه بگذارید