مشخصات فنی ویوو NEX: دو صفحه نمایش آمولد

ویوو NEX به عنوان اولین گوشی هوشمند این شرکت می باشد که مجهز به دو صفحه نمایش اصلی بوده. حال سوای صفحه نمایش خاص این گوشی هوشمند قرار است از سه سنسور برای دوربین اصلی این گوشی هوشمند بهره ببرد. باهم به مشخصات فنی ویوو NEX با جزئیاتی بیشتر می پردازیم.

صفحه نمایش

صفحه نمایش اصلی این گوشی هوشمند به نسبت صفحه نمایش ثانویه آن بزرگتر است. صفحه نمایش 6.39 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن 1080×2340 با نسبت تصویر 19.5 به 9 برای صفحه نمایش اصلی این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است.

با توجه به اینکه دوربین سلفی برای ویوو NEX در نظر گرفته نشده است، صفحه نمایشی بدون هیچ گونه حاشیه و یا حفره ای برای دوربین سلفی را به شما ارائه می دهد. چنین اتفاقی باعث شده است صفحه نمایش اصلی میزان 91.63 درصد از  بدنه را در بر بگیرد.پنل پشتی همانطور که گفتیم کوچکتر بوده و از یک صفحه نمایش 5.49 اینچی آمولد با رزولوشن 1080×1920 و نسبت تصویر 16 به 9 بهره می برد.

پردازنده ای قدرتمند، حافظه داخلی محدود

پردازنده اسنپدراگون 845 قدرتمند همانند گلکسی نوت 9 برای این محصول جدید و خاص در نظر گرفته شده است. ویوو تصمیم گرفته است از رم های 10 و 12 گیگابایتی برای این گوشی هوشمند استفاده کند. حافظه داخلی 128 گیگابابتی ویووNEX ، حداکثر میزان در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند می باشد. شاید ناخوشایند باشد اگر بدانید حافظه داخلی این گوشی هوشمند قابلیت ارتقاء نخواهد داشت.

سنسور های دوربین

با توجه به اینکه ویوو NEX فاقد سنسور دوربین سلفی می باشد، در عوض از سه سنسور برای دوربین اصلی بهره برده است. سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.79 و دوربین ثانویه 2 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 عمقی برای عکسبرداری سه بعدی برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است.

شاید از خودتان بپرسید پس سنسور سوم چه شده؟ سنسور آخری که در نظر گرفته شده است فقط برای در نظر گرفتن فاصله جسم و یا تصویر مورد نظر و برای بالاتر بردن دقت تصویر و کیفیت آن استفاده می شود.

قابلیت AI هم در سنسور های دوربین اصلی ویوو NEX در نظر گرفته شده است. چنین قابلیتی امکان گرفتن عکس های بی کیفیت و اشتباهات رایج عکاسی را به حداقل میزان ممکن می رساند.

شاید باز هم سوال شود که چگونه می توان با انتخاب خودتان صفحه نمایشی را برای گرفتن عکس انتخاب کنید. پس بهتر است بدانید در صورتی که قفل صفحه نمایش هرکدام از این دو پنل را باز کنید، همان صفحه نمایش برای گرفتن عکس در نظر گرفته می شود.

باتری تقریبا قدرتمند 3500 میلی آمپری برای این گوشی هوشمند انتخاب شده، باید منتظر بود و دید در آزمایش هایی که انجام خواهد شد، آیا با توجه وجود دو صفحه نمایش باتری ویوو NEX عملکرد خوبی از خود نشان خواهد داد یا خیر؟

قیمت و تاریخ رونمایی

پیش فروش این محصول جذاب از 29 دسامبر در چین آغاز خواهد شد. قیمت 720 دلاری ر نظر گرفته شده قیمت کمی نیست و قطعا این افزایش قیمت به دلیل بهره بردن این گوشی هوشمند از دو صفحه نمایش می باشد. چون غیر از این قابلیت خاص، هیچ چیز جدید و خارق العاده در ویوو NEX دیده نمی شود.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !

2 نظرات

تصاویر جالب از نمونه های اولیه گوشی ویوو NEX با دو صفحه نمایش – ویوو NEX – بنچیمو آذر 26, 1397 - 11:59 ق.ظ
[…] مجهز به دو صفحه نمایش را تولید کند. کمتر از یک هفته پیش اطلاعات جالبی از ویوو NEX منتشر شد و نشان داد که این گوشی هوشمند تنها قرار نیست از دو صفحه […]
مدل جدید ویوو نکس با صفحه نمایش دوگانه: ارزانتر با دوربین های ضعیف تر – ویوو نکس – بنچیمو دی 11, 1397 - 6:01 ب.ظ
[…] […]
دیدگاه بگذارید