مادربرد Z390 AORUS XTREME توسط گیگابایت معرفی شد

گیگابایت در ادامه روند معرفی مادربرد های مجهز به چیپ ست Z390 اینتل، مادربرد زیبا و حرفه ای AORUS XTREME را معرفی کرد. گیگابایت قابلیت های متعددی برای بهبود کارایی و همچنین زیبایی روی مادربرد جدید خود انجام داده که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

مهم ترین چالش برای تولید کنندگان مادربرد های مجهز به چیپ ست Z390 اینتل، مدار تغذیه قدرتمند است تا بهترین عملکرد پردازنده های نسل نهم سری Core را به ارمغان آورد. گیگابایت در مادربرد جدید خود از مدار تغذیه 16 فاز دیجیتال بهره می برد که 37 درصد سطح توان بیشتر و 2 برابر مس بیشتر در PCB هشت لایه را ارائه دهد. مدار تغذیه 16 فاز به کاربران اجازه می دهد تا فرکانس 5 گیگاهرتز را برای تمام هسته های پردازنده های سری 9 اینتل تنظیم کنند.

خنک کننده قدرتمند به کار رفته در مدار تغذیه و چیپ ست Z390، کارایی بالا با حداقل دمای ممکن را برای کاربرد های مختلف از جمله گیمینگ و نرم افزار های نیازمند به لود حداکثری فراهم می سازد. داشبورد مجتمع و اختصاصی گیگابایت با نام OC TOUCH شامل کلید های پاور، اورکلاک، ریستارت و CMOS می شود تا کاربرانی که از کیس های فریم باز استفاده می کنند، به سادگی کامپیوتر شخصی خود را مدیریت کنند.

امکانات ارتباطی در این مادربرد بسیار کامل بوده و از جدیدترین فناوری ها تشکیل شده است. در بخش شبکه سیمی، چیپ ست AQUANTIA AQC107 می تواند پهنای باند 10 گیگابیت در ثانیه را فراهم آورد. شبکه بی سیم که امروزه به شدت کاربردی است، توسط چیپ ست اینتل نسخه 802.11ac CNVi پشتیبانی می شود که در کنار شبکه وایرلس، بلوتوث نسخه 5 را هم ارائه می کند.

آئوروس برای پوشش دهی فضای بیشتر، دو عدد آنتن 4 دسی بل Omni Directional را با ظاهری زیبا درون جعبه مادربرد قرار داده که به این ترتیب هر دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز در دسترس کاربران قرار می گیرند. فناوری Thunderbolt 3 برای ارتباط سریع تر و USB TurboCharger برای شارژ سریع گوشی های هوشمند در مادربرد قدرتمند Z390 AORUS XTREME در نظر گرفته شده است.

نور پردازی RGB در بخش های مختلف مادربرد جدید گیگابایت مشاهده می شود و با فناوری RGB FUSION می توانید افکت های مورد نظر خود را روی سیستم نورپردازی اعمال کنید. در صورتی که به فن های RGB علاقه دارید، یک کنترلر اختصاصی با قابلیت نصب 8 عدد فن، دو سنسور حرارتی و دو عدد پورت USB 2.0 برای اتصال تجهیزات RGB دیگر لحاظ شده که ساختار مغناطیسی پشت کنترلر، امکان نصب آسان در بخش های مختلف کیس را فراهم می سازد.

چهار اسلات حافظه از 64 گیگابایت رم DDR4 با حداکثر فرکانس 4266 مگاهرتز پشتیبانی می کنند و وجود فناوری XMP اینتل، تنظیم فرکانس در حالت اورکلاک را آسان می سازد. سه عدد اسلات PCIe 3.0 x16، سه عدد اسلات M.2 مجهز به خنک کننده اختصاصی، کارت صدای حرفه ای با نسبت سیگنال به نویز 127 دسی بل، پشتیبانی از حافظه Intel Optane و طراحی انحصاری برد از دیگر امکانات Z390 AORUS XTREME به شمار می روند.

پست های مرتبط

آموزش آپدیت جدیدترین بایوس مادربردهای گیگابایت تست عملکرد پردازنده

آموزش بروزرسانی بایوس و فعال کردن پروفایل اینتل در مادربردهای ایسوس

گیگابایت آپدیت بتای بایوس AGESA 1.2.0.0a را برای پردازنده‌های Ryzen 9000 Zen 5 شرکت AMD منتشر کرد