با سریع ترین خودرو های جهان آشنا شوید

رقابت میان برند های خودرو ساز جهان در زمینه های مختلفی پیگیری می شود که یکی از مهم ترین زمینه های رقابت، حداکثر سرعت است. با شنیدن عنوان سریع ترین خودرو های جهان به طور حتم نام برخی از اتومبیل ها به ذهنتان می رسد که حدس زدن آنها کار دشواری نیست. اما جدیدترین لیست منتشر شده از پر سرعت ترین ماشین های جهان با محدوده سرعت 380 تا 482 کیلومتر در ساعت که امروز در وب سایت بنچیمو آماده شده، به خوبی نشان می دهد که کدام برند ها در این زمینه عملکرد بهتری دارند.

15- Pagani Huayra BC: حداکثر سرعت 380.8 کیلومتر در ساعت

ابر خودروی ایتالیایی پاگانی یکی از بهترین نمونه های تولید شده در زمینه هندلینگ به شمار می رود و این مورد را مدیون اسپویلر های دو تکه اکتیو است که بر اساس میزان چرخش فرمان، نیروی Down Force را به سمت مقابل منتقل می کند. موتور دوازده سیلندر مجهز به دو عدد توربو شارژر که توسط AMG طراحی و تولید شده، قادر به ارائه 789 اسب بخار قدرت است. این خودروی زیبا در نمایشگاه ژنو سال 2016 معرفی و رونمایی شده بود.

14- McLaren F1: حداکثر سرعت 385.6 کیلومتر در ساعت

موتور 12 سیلندر V شکل BMW M Power با حجم 6.1 لیتر روی مک لارن اف 1 نصب شده بود تا در سال 1993 رکورد سریع ترین خودروی جهان را با سرعت 385.6 کیلومتر در ساعت به نام خود ثبت کرد. دو سال بعد، مک لارن موفق به کسب عنوان قهرمانی مسابقات 24 ساعته لمانز شد. بیست و پنج سال قبل، ساخت و تولید اتومبیل های تک صندلی که راننده در وسط کابین قرار می گرفت، یکی از نشانه های مهم سوپر اسپرت ها به شمار می رفت. مشخصات موتور و طراحی McLaren F1 همچنان جذاب و برای بسیاری از برند های امروزی دست نیافتنی است.

13- Koenigsegg CCR: حداکثر سرعت 387.2 کیلومتر در ساعت

خودروساز سوئدی که به صورت تخصصی روی طراحی و ساخت سوپر اسپرت فعالیت می کند، با معرفی کونیگزگ سی سی آر و پیش از تولید بوگاتی ویرون در سال 2005، رکورد دار سریع ترین اتومبیل جهان بود. موتور 8 سیلندر با حجم 4.7 لیتری CCR به طور حتم قدرت چندانی برای ثبت چنین رکوردی نداشت، اما بدنه فیبر کربن و طراحی آیرودینامیک آن نقش قابل توجهی در ثبت سرعت 387.2 کیلومتر در ساعت ایفا کردند. نکته جالب توجه در خصوص CCR این است که طراحی بدنه و موتور به طور کامل توسط مهندسین کونیگزگ صورت گرفته بود.

12- Saleen S7 Twin Turbo: حداکثر سرعت 396.8 کیلومتر در ساعت

سالین اس 7 توئین توربو اولین سوپر اسپرت آمریکایی موتور وسط جهان بود که موفقیت های بسیاری برای این برند به دست آورد. موتور هشت سیلندر 7 لیتری سالین با دو عدد توربو شارژ فقط 550 اسب بخار قدرت تولید می کرد، اما طراحی آیرودینامیک بدنه و وزن پایین آن، سبب دستیابی S7 به سرعت قابل توجه 396.8 کیلومتر در ساعت شده بود. شتاب 0 تا 96 کیلومتر سالین اس 7 در حدود 3.3 ثانیه بود که برای یک خودروی تولید شده بین سال های 2000 تا 2009 عددی بی نظیر بود.

11- Milan Red: حداکثر سرعت 398.4 کیلومتر در ساعت

کمپانی میلان برخلاف تصور یک برند اتریشی است که گل سر سبد آن، سوپر اسپرت 2.3 میلیون دلاری Red است که با بهره گیری از موتور هشت سیلندر 6.2 لیتری و به کارگیری چهار عدد توربو شارژر به Milan Red اجازه می داد تا 1037 اسب بخار قدرت را به چرخ های خودرو منتقل کند. طبق ادعای کمپانی سازنده، شتاب 0 تا 100 کیلومتر Red به طور دقیق 2.47 ثانیه است و طبق برنامه ریزی میلان، فقط 99 دستگاه از آن به تولید خواهد رسید.

10- Tesla Roadster: حداکثر سرعت 400 کیلومتر در ساعت

در حال حاضر از هر دیدگاه مثبتی که بخواهیم چند خودروی جدید انتخاب کنیم، نام حداقل یک اتومبیل از برند تسلا در آن لیست حضور دارد. این بار در لیست سریع ترین اتومبیل های جهان، نام Tesla Roadster با باتری 200 کیلو وات ساعتی دیده می شود. شتاب 0 تا 96 کیلومتر این خودرو 1.9 ثانیه است و برای رسیدن به سرعت 160 کیلومتر در ساعت فقط به 4.2 ثانیه نیاز دارد. اگر رکورد های بی نظیر تسلا رودستر را کنار بگذاریم، حداکثر سرعت 400 کیلومتری آن نیز جای شگفتی دارد.

9- Aston Martin Valkyrie: حداکثر سرعت 400 کیلومتر در ساعت

استون مارتین با تولید ولکان اولین قدم برای تولید خودرو های سوپر اسپرت خشن و سریع را برداشت و این روند با تولید Valkyrie به تکامل رسیده است. فناوری های فرمولا وان در شاهکار جدید استون مارتین دمیده شدند و به کارگیری یک موتور بنزینی و یک موتور الکتریکی در کنار یکدیگر سبب شده که Valkyrie حداکثر 1130 اسب بخار قدرت ارائه می دهد. موتور بنزینی 12 سیلندر V شکل با حجم 6.5 لیتر می تواند به تنهایی 900 اسب بخار را به چرخ های ماشین منتقل کند. تمام این موارد در کنار طراحی آیرودینامیک بدنه، همه امکانات را برای دستیابی به سرعت 400 کیلومتر در ساعت فراهم می سازد.

8- SSC Ultimate AERO: حداکثر سرعت 409.6 کیلومتر در ساعت

اولتیمیت آئرو با بهره گیری از موتور V8 با حجم 6.3 لیتر و 1287 اسب بخار قدرت در سال 2007 به سرعت 409.6 کیلومتر در ساعت دست یافته بود که به سادگی بوگاتی ویرون را شکست می داد. موتور این خودرو دقیقا روی چرخ های عقب قرار داشت و تمام قدرت 1287 اسب بخاری را به همین چرخ ها منتقل می کرد. سوپر اسپرت Ultimate AERO با حداکثر سرعت 409.6 کیلومتر در ساعت برای مدت کوتاهی عنوان سریع ترین اتومبیل جهان را در اختیار داشت.

7- RIMAC Concept Two: حداکثر سرعت 412.8 کیلومتر در ساعت

تصادف ریچارد هموند با ریماک کانسپت وان در سال 2016 در اولین اپیزود فصل دوم مستند گرند تور ابهاماتی در خصوص عملکرد این خودرو به وجود آورد، اما باید به این موضوع دقت کرد که ریچارد هموند با سرعت بسیار بالایی وارد پیچ شد و قطعا هر خودرویی در آن پیچ تند با مشکل روبرو می شد. با این وجود، ریماک به توسعه محصول خود ادامه داد و در نمایشگاه ژنو 2018 از اتومبیل الکتریکی RIMAC Concept Two با قدرت حیرت آور 1914 اسب بخار رونمایی کرد. شتاب 0 تا 96 کیلومتر ریماک کانسپت تو فقط 1.85 ثانیه است و حداکثر سرعت 412.8 کیلومتر در ساعت را به ارمغان می آورد.

6- BUGATTI Chiron: حداکثر سرعت بیش از 417.6 کیلومتر در ساعت

راننده فرانسوی و حرفه ای مسابقات اتومبیل رانی، لوئیس چیرون هیچگاه فکر نمی کرد که نامش را روی یک سوپر اسپرت گران قیمت بگذارند. آن هم یک سوپر اسپرت استثنائی از نظر فناوری های طراحی و تولید که بسیاری از آنها از بوگاتی ویرون الهام گرفته شدند. ویرون برای این برند فرانسوی که تحت تملک فولکس واگن آلمان قرار دارد، آغاز یک فصل جدید بود که با رکورد های متعدد این خودرو، شیرین ترین فصل بوگاتی به شمار می رود. پس از معرفی مدل های مختلفی از Veyron، دیگر وقت آن رسیده بود که یک اتومبیل با طراحی و موتور جدید معرفی شود که قرعه به نام Chiron افتاد. هر چند در بسیاری از بخش های چیرون هم می توان رد پای Veyron را مشاهده کرد، اما بدون اغراق باید گفت که خودروی جدید بوگاتی بسیار زیبا تر است. بوگاتی چیرون با قدرت 1500 اسب بخاری خود به طور حتم می تواند سرعتی بیشتر از نسخه پایه ویرون را ثبت کند، اما حداکثر سرعت آن هنوز به صورت رسمی تست نشده است و مدیران این برند فرانسوی ادعا می کنند که چیرون می تواند بیش از 417.6 کیلومتر در ساعت را تجربه کند. تیراژ تولید Chiron بنا بر اعلام کمپانی به تعداد 500 دستگاه است و این یعنی حداقل 500 نفر در جهان وجود دارند که 3 میلیون دلار برای یک ابر خودرو پرداخت کنند.

5- BUGATTI Veyron Super Sport: حداکثر سرعت 428.8 کیلومتر در ساعت

فولکس واگن پس از خریداری بوگاتی، فقط به یک هدف فکر می کرد، تولید سریع ترین خودروی تولید انبوه جهان که ویرون موفق به تحقق هدف آنها شد. بوگاتی ویرون با موتور 16 سیلندر W شکل با قدرت 1000 اسب بخار، حیرت همگان را در بر داشت و در ابتدای ورود به بازار با هر وسیله نقلیه ای از جمله جت جنگنده یورو فایتر تایفون مورد مقایسه قرار گرفت. همه چیز به شکلی ایده آل در حال سپری شدن بود که ناگهان با معرفی SSC Ultimate Aero رکورد های ویرون تحت تاثیر قرار گرفت و این خودرو توان کافی برای رقابت نداشت. در نهایت مدیران بوگاتی تصمیم گرفتند تا تغییراتی عمده روی Veyron اعمال کنند. در ابتدا قدرت موتور به 1200 اسب بخار افزایش یافت و برای بهبود آیرودینامیک نیز تغییراتی در طراحی و ساختار بدنه صورت گرفت. نتیجه این تغییرات به شکل گیری BUGATTI Veyron Super Sport منجر شد، خودرویی که حداکثر سرعت 428.8 کیلومتر در ساعت را در پیست اختصاصی فولکس واگن به ثبت رساند. ویرون سوپر اسپرت یک نسخه اختصاصی با نام Vitesse تولید کرد که سقف آن به صورت دستی قابل باز شدن بود. ویتسه در تست های صورت گرفته به حداکثر سرعت 406.4 کیلومتر در ساعت دست یافت تا رکورد سریع ترین خودروی سقف باز جهان را به خود اختصاص دهد.

4- HENNESSEY Venom GT: حداکثر سرعت 432 کیلومتر در ساعت

کمپانی هنسی ماموریت های ویژه ای برای ساخت بهترین اتومبیل ها پشت سر گذاشته است. اما پس از تیونینگ و اعمال تغییرات روی خودرو های تولید شده توسط فورد، مدیران هنسی تصمیم گرفتند تا به تولید خودروی اختصاصی خود بپردازند. ونوم جی تی از یک موتور 8 سیلندر V شکل با زاویه 90 درجه به حجم 7000 سی سی و قدرت خروجی 1244 اسب بخار بهره می برد. دو عدد توربو شارژر بلبرینگی نیز به افزایش عملکرد موتور کمک می کنند. ابر خودروی Venom GT در سال 2014 موفق به ثبت حداکثر سرعت 432 کیلومتر در ساعت شد، اما این رکورد فقط در مسیر رفت به ثبت رسید تا جایی در کتاب رکورد های گینس نداشته باشد.

3- Koenigsegg Agera RS: حداکثر سرعت 444.8 کیلومتر در ساعت

آگرا آر اس در حال حاضر به صورت رسمی، سریع ترین خودروی جهان به شمار می رود و کونیگزگ برای ثبت چنین رکوردی، سوپر اسپرت خود را در مسیر 17.6 کیلومتری Las Vegas به Pahrump تست کرد. ابر خودروی 1160 اسب بخاری سوئدی در اولین تلاش خود به حداکثر سرعت 455.28 کیلومتر در ساعت دست یافت. اما در دومین تلاش که لازمه ثبت رسمی رکورد است، حداکثر سرعت Agera RS به 433.9 کیلومتر در ساعت کاهش یابد تا میانگین سرعت دو مسیر طی شده، نام این اتومبیل را به عنوان دوم در لیست سریع ترین خودرو های جهان ثبت کند. آگرا آر اس از موتور هشت سیلندر V شکل به حجم 5 لیتر و دو عدد توربو شارژر بهره می برد که می تواند قدرت قابل توجه 1160 اسب بخار را تولید کند.

2- SSC TUATARA: حداکثر سرعت 480 کیلومتر در ساعت

کمپانی SSC (Shelby Super Cars) پس از تولید موفقیت آمیز Ultimate Aero و پس از چند سال، خودروی جدید خود را با نام TUATARA معرفی کرد. طراحی بدنه توآتارا بسیار زیبا و چشم نواز است و شلبی سوپر کارز برای آن یک موتور هشت سیلندر V شکل به حجم 5.9 لیتر در نظر گرفته است. با توجه به اینکه طراحی موتور به صورت اختصاصی توسط SSC انجام شده، آنها اطلاعات دقیقی از نوع عملکرد موتور دارند. در صورتی که از اتانول E85 به عنوان سوخت TUATARA استفاده کنید، به قدرت حیرت آور 1750 اسب بخار دست خواهید یافت. اما با تزریق بنزین با اکتان 91 به باک توآتارا، قدرت موتور به 1350 اسب بخار محدود می شود. طراحان سوپر اسپرت آمریکایی ادعا می کنند که خودروی آنها از لحاظ آیرودینامیک بدنه، وضعیت بهتری نسبت به رقبای قدرتمندی همچون بوگاتی چیرون، کونیگزگ آگرا و هنسی ونوم اف 5 در تست درگ دارد. شلبی سوپر کارز برای تولید 100 عدد توآتارا برنامه ریزی کرده و اولین نمونه های تولید شده از سال 2019 میلادی به مشتریان تحویل داده می شود.

1- HENNESSEY Venom F5: حداکثر سرعت 481.6 کیلومتر در ساعت

ونوم اف 5 جدیدترین سوپر اسپرت برند آمریکایی هنسی است که در نگاه اول از نظر ظاهر، شباهت هایی با SSC TUATARA دارد. هنسی در سال 2014 با Venom GT وارد بازی بزرگان شد و قابلیت های خود را به معرض نمایش گذاشت. سه سال پس از تولید ونوم جی تی، مدیران هنسی تصمیم گرفتند تا نسخه ای جدید از سوپر اسپرت خود را تولید کنند که نتیجه آن، تولد Venom F5 با موتور هشت سیلندر V شکل به حجم 7400 سی سی و قدرت خروجی 1600 اسب بخار بود. یکی از قابلیت های جالب ونوم اف که قدرت موتور و طراحی آیرودینامیک بی نظیر آن را نشان می دهد، پیمایش 0 تا 398.4 کیلومتر و توقف کامل در زمان باور نکردنی 30 ثانیه است. هنسی تاکنون برای ثبت حداکثر سرعت خود در کتاب کورد های گینس، اقدامی انجام نداده و به همین دلیل در حال حاضر آگرا آر آس همچنان عنوان سریع ترین اتومبیل جهان را در اختیار دارد.

پست های مرتبط

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی

1 دیدگاه

S.f مهر 28, 1397 - 10:27 ب.ظ
بسیار عالی بود????
دیدگاه بگذارید