مایکروسافت حداقل برای مدت کوتاهی از اپل پیشی گرفت

دو شرکت آمریکایی مایکروسافت و اپل هموراه در رقابت با یک‌دیگر بوده‌اند و در این میان اپل موفقیت بیشتری نسبت به مایکروسافت داشته است، اما طبق گزارش‌ها مایکروسافت اکنون حداقل برای مدت کوتاهی تخت پادشاهی را از اپل گرفت و از آن خود کرد.

اپل در دهه گذشته موفقیت بزرگی داشته است و میلیاردها دلار درآمد کسب کرده است که به آن اجازه می‌دهد به یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان تبدیل شود. با این حال، رقبای اپل خیلی هم از آن عقب نیستند و اکنون مایکروسافت در رقابت اپل را شکست داد و قیمت سهام آن یک درصد کاهش یافت. به به احتمال زیاد، جایگاه برتر مایکروسافت موقتی خواهد بود زیرا اپل قرار است امسال بسیاری از محصولات جدید را معرفی کند. پیشتازی کوتاه مایکروسافت نسبت به اپل به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان تا حدودی به دلیل تلاش‌های آن در زمینه هوش مصنوعی با همکاری Open AI است. ارزش این شرکت از سال گذشته به دلیل تقویت هوش مصنوعی Open AI و ChatGPT به شدت بهبود یافته است. از سوی دیگر، اپل در این زمینه کار چندانی نکرده است. با این حال، طبق گزارش‌ها، این شرکت در حال کار بر روی مدل‌های زبانی بزرگ خود با برنامه‌های مختلف است.

البته این اولین بار نیست که مایکروسافت از اپل پیشی می گیرد. در سال‌های 2020 و 2021، مایکروسافت از اپل به دلیل کمبود زنجیره تأمین در دوران همه‌گیری کرونا، پیشی گرفت. این امر منجر به کاهش قیمت سهام اپل شد. دورکاری‌های مایکروسافت به این شرکت اجازه داد تا در همان مدت قدرت بیشتری پیدا کند. هر دوی این عوامل به افزایش ارزش سهام مایکروسافت کمک کردند. سال گذشته، اپل هیچ ارتقاء جدیدی برای آیپد معرفی نکرد. نتیجه این اتفاق در فراخوان سود شرکت مشهود بود. با این حال، سال 2024 سال پرمشغله‌ای برای اپل خواهد بود، زیرا این شرکت دارای مجموعه‌ای از محصولات جدید است که انتظار می‌رود ارتقاهای قابل توجهی دریافت کنند. انتظار می‌رود در نیمه اول سال، اپل مدل‌های جدید آیپد پرو را با نمایشگر OLED و تراشه M3 عرضه کند. این مدل‌های جدید آیپد پرو فروش را تقویت خواهند کرد، زیرا این شرکت تجدید طراحی را برای تبلت‌ها در نظر گرفته است.

در حالی که انتظار داریم این شرکت مدل‌های جدید آییپد پرو OLED خود را در بهار عرضه کند، اما اکنون در حال کار روی هدست مورد انتظار Vision Pro خود در تاریخ 2 فوریه است. تحلیلگر صنعت، مینگ-چی کو، اخیراً گزارش داد که Vision Pro اپل به سرعت به فروش می‌رسد تا حدی که می‌تواند کمبود عرضه ایجاد کند. این نشان‌دهنده تقاضای زیاد برای محصول و موجی است که در این صنعت ایجاد خواهد کرد. در نهایت، این ماجرا به اپل کمک می‌کند تا عنوان خود را به عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان پس بگیرد. با این حال، هنوز برای حدس و گمان زود است. باید دید بازار به Vision Pro چه واکنشی نشان می‌دهد. این هدست برای مدل پایه 3499 دلار قیمت دارد. با توجه به قیمت بالای این هدست و قدرت خرید پایین کاربر، اعداد و ارقام می‌توانند داستان متفاوتی را ایجاد کنند.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود