مایکروسافت قابلیت ارتقا رایگان ویندوز 7 و 8 به 10 و 11 را لغو می‌کند

مایکروسافت اعلام کرده است قابلیتی که به مالکان ویندوز 7 و 8 اجازه می‌داد به ویندوز 10 و 11 به صورت رایگان کوچ کنند، بسته شده است. این اعلامیه رسمی در پورتال ارتباطات Microsoft Device Partner Center در اوایل این ماه منتشر شده است و توسط ویندوز سنتر تایید شده است. یکی از مواردی که مایکروسافت با معرفی ویندوز 10 در سال 2015 به طور متفاوتی انجام داد این بود که سیستم عامل جدید را به عنوان یک ارتقاء رایگان برای کاربران موجود سیستم عامل‌های قدیمی‌تر ارائه داد. به طور خاص، این مزیت رایگان برای کاربران ویندوز محبوب یعنی 7 استفاده شد.

این پیشنهاد رسمی در تاریخ 29 ژوئیه 2016 به پایان رسید. با این حال، علاقه‌مندان به کامپیوتر و DIYers متوجه شدند که سرورهای فعال‌سازی مایکروسافت همچنان به افرادی که تصمیم به به‌روزرسانی با تاخیر داشتند، خدمت‌رسانی می‌کردند. این افراد حتی می‌توانستند ویندوز 10 و 11 جدید را دانلود کنند و آن‌ها را با استفاده از همان شماره سریال‌های ویندوز 7 یا8  نصب کنند. در تاریخ 20 سپتامبر 2023، این دوره نیز به پایان رسید.

این شرکت سیاست ارتقاء ویندوز جدید خود را به این صورت توضیح می‌دهد: «دوره ارتقاء رایگان مایکروسافت به ویندوز 10 و 11 در تاریخ 29 ژوئیه 2016 به پایان رسید. مسیر نصب برای دریافت ارتقاء رایگان برای کاربران ویندوز 7 و 8 هم اکنون حذف شده است.» با این حال، کاربران ویندوز 10 همچنان می‌توانند به ویندوز 11 ارتقا دهند. علاوه بر این اعلامیه، مایکروسافت سعی کرد به کسانی که به ویندوز 11 علاقه‌مند هستند، نیازمندی‌های حداقلی سیستم عامل را یادآوری کند. ویندوز سنتر آزمایش کرده است که آیا اعلامیه جدید مایکروسافت در مورد بسته شدن مسیر نصب رایگان برای کاربران ویندوز 7 و 8 واقعاً به کار گرفته شده است یا خیر. آن‌ها متوجه شدند که شماره سریال‌های قدیمی همچنان باعث فعال شدن نسخه ویندوز 11 می‌شوند. پس از اعلام رسمی اخیر مایکروسافت، مشخص نیست که تا چه مدت این پنجره ارتقاء باز خواهد ماند.

پست های مرتبط

قیمت خرده فروشی پردازنده Core i9-14900KS مشخص شد

اطلاعات نسل بعدی کارت گرافیک Xe2 اینتل با کد Battlemage فاش شد

چرا پورت های USB کنسول Playstation 5 کار نمی کنند؟ راه حل های ساده و مناسب