مایکروسافت و دیگر سرمایه‌گذاران بزرگ در OpenAI خواهان برگشت سم آلتمن هستند

بلومبرگ گزارش داد که مایکروسافت و سایر سرمایه‌گذاران بزرگ OpenAI در تلاش هستند تا سم آلتمن را که به تازگی از سمت مدیرعاملی برکنار شده بود، بازگردانند. اوضاع اکنون آشفته است و پس از مذاکرات فشرده در روز شنبه، تصمیم گرفته شده است که مذاکرات امروز ادامه یابد. OpenAI شرکت هوش مصنوعی است که مادر ChatGPT و DALL-E و همچنین چندین ابزار تقویت‌شده با هوش مصنوعی مایکروسافت است.

هیئت مدیره شرکت OpenAI سم آلتمن را از سمت خود برکنار کرد

گزارش‌های روز جمعه در مورد برکناری شوکه‌کننده سم آلتمن بالا گرفت. او در ماه‌های اخیر به چهره عمومی شناخته‌شده OpenAI تبدیل شده بود. برکناری ناگهانی او با تصمیم هیئت مدیره صورت گرفت. تصمیم به برکناری آلتمن توسط هیئت مدیره به دلیل عدم اعتماد به او به عنوان مدیرعامل اعلام شد. او همچنین متهم شد که همیشه در ارتباطات خود با هیئت مدیره کاملاً صادق یا رک نبوده است. طبق گزارش‌های مختلف، حذف آلتمن همانند از بین بردن نیروی(های) محرک صنعتی سازمان غیرانتفاعی OpenAI تلقی می‌شود که این کار پشتوانه تجاری شرکت را از بین می‌برد. چند ساعت پس از برکناری آلتمن، گرگ براکمن، یکی از بنیانگذاران و رئیس سابق این شرکت، در همدردی با مدیرعامل استعفا داد. بلومبرگ با اشاره به آخرین تحولات، اعلام کرد افرادی که از این موضوع مطلع هستند سرمایه‌گذاران بزرگی را در OpenAI می‌بینند که برای بازگشت آلتمن فشار می‌آورند. مایکروسافت با بیش از 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری، به علاوه دیگر مشارکت‌کنندگان بزرگ در OpenAI kitty Thrive Capital، و Tiger Global Management ظاهراً می‌خواهند آلتمن دوباره در راس کار باشد.

چیزی که احتمالاً برای بازگشت آلتمن نیاز است که اتفاق بیفتد این است که هیئت مدیره دیدگاه خود را تغییر دهد، یا اینکه آنها کنار روند و جایگزین شوند. این مسئله ممکن است عجیب به نظر برسد، اما از زمان برکناری او از سمت مدیر عاملی، تعداد قابل توجهی از توسعه‌دهندگان در شرکت در طرف حمایت از او بوده‌اند. بلومبرگ اظهارکرده است که براد لایت کپ، مدیر اجرایی OpenAI، با هیئت مدیره صحبت کرده است تا تصمیم قبلی آن‌ها را بهتر درک کند. لایت‌کپ گفت که آلتمن به‌دلیل هیچ‌گونه تخلف، یا هرگونه بی‌نظمی مالی یا ایمنی تحت سرپرستی او برکنار نشده است. چیزی که او فکر می‌کند اتفاق افتاده است، صرفاً یک اختلال در ارتباط بین سم و هیئت مدیره بوده است.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد