هیئت مدیره شرکت OpenAI سم آلتمن را از سمت خود برکنار کرد

شرکت OpenAI در یک پست وبلاگی اعلام کرد که هیئت مدیره این شرکت، سم آلتمن را از سمت مدیر عاملی برکنار کرد. این خبر ناگهانی با بیان این نکته همراه بود که هیئت مدیره اعتماد خود را به آلتمن برای اداره شرکت از دست داده است و او در ارتباطات خود صادق نبوده است.

در این پست وبلاگی آمده است: «خروج آقای آلتمن به دنبال یک فرآیند بررسی به صورت مشورتی توسط هیئت مدیره صورت گرفت و به این نتیجه رسید که او به طور مداوم در ارتباطات خود با هیئت مدیره صادق نبوده است و مانع از توانایی آن در انجام مسئولیت‌هایش می‌شود. هیئت مدیره دیگر به توانایی او برای ادامه سرپرستی OpenAI اعتماد ندارد.»

آلتمن به عنوان چهره عمومی OpenAI در رویدادهای اخیر مانند DevDay و روی صحنه در رویدادهایی با مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، ایفای نقش کرد. این جریانات برکناری او را به دلیل نقش برجسته‌اش تکان‌دهنده‌تر می‌کند. آلتمن در توییتر پست کرد که عاشق دوران کاری‌اش در OpenAI بوده و از کار کردن با همکاران با استعدادش لذت می‌برده است. میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI، بلافاصله به عنوان مدیر عامل موقت انتخاب شد. موراتی در سال 2018 به شرکت ملحق شد. این شرکت قصد دارد برای یافتن یک مدیر دائمی جدید جستجو کند. گرگ براکمن هم که یکی از بنیانگذاران OpenAI بود، از سمت ریاست هیئت مدیره خود کناره‌گیری می‌کند، اما رئیس شرکت باقی می‌ماند و مستقیماً به مدیر عامل گزارش می‌دهد.

OpenAI مسلماً پیشرو در فضای هوش مصنوعی مولد است و بیش از 80 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است. بخشی از این سرمایه‌گذاری از سوی مایکروسافت انجام شده است که به صورت چند میلیاردی بوده است و از فناوری ChatGPT OpenAI برای تقویت هوش مصنوعی در Bing و Copilot استفاده کرده است. یکی از سخنگویان مایکروسافت در ایمیلی به یک خبرگزاری گفت: «ما یک همکاری طولانی‌مدت با OpenAI داریم و مایکروسافت همچنان به Mira و تیم آن‌ها متعهد است زیرا ما دوره آینده هوش مصنوعی را برای مشتریان خود ارائه می‌کنیم.»

آلتمن در چندین محصول دیگر، از جمله داشتن سهام در Humane که به تازگی پین هوش مصنوعی خود را اعلام کرد، دست دارد. علاوه بر این، او در WorldCoin، یک رمز ارز که به عنوان مدرک هویت هم عمل می‌کند، مشغول است و طبق گزارش‌ها، با طراح Jony Ive و مدیر عامل SoftBank Masayoshi Son درباره ایجاد سخت‌افزار اصلی هوش مصنوعی صحبت کرده است.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد