اپل اعلام کرد که آیفون در سال 2024 از پیام‌رسان RCS بهره می‌برد

اپل اعلام کرده است که آیفون در سال 2024 از پیام‌رسان RCS (خدمات ارتباطی غنی) پشتیبانی خواهد کرد. این اقدامی است که به طور بالقوه می‌تواند شکاف بین کاربران آیفون و اندروید را از نظر قابلیت‌های پیام‌رسانی پر کند.

انتظار می‌رود این تصمیم ویژگی‌هایی مانند رسید خواندن، نشانگرهای تایپ، تصاویر با وضوح بالا و ویدیوها را هنگام ارسال متن بین دستگاه‌های آیفون و اندروید فعال کند. پذیرش RCS توسط اپل به عنوان پاسخی به فشار تنظیم‌کننده از طرف قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا تلقی می‌شود، زیرا شرکت‌هایی مانند گوگل و سامسونگ از اپل حمایت کرده‌اند تا از طریق کمپین‌ها و ویدیوهای بازاریابی از RCS پشتیبانی کند. پیش‌بینی می‌شود اضافه شدن پشتیبانی از RCS تجربه پیام‌رسانی یکپارچه‌تری را بین کاربران آیفون و اندروید به ارمغان بیاورد. همچنین انتظار می‌رود این حرکت قابلیت همکاری را افزایش دهد و تجربه پیام‌رسانی منسجم‌تری را در پلتفرم‌های مختلف ارائه دهد.

اپل تصریح کرده است که پشتیبانی از RCS در کنار iMessage خواهد بود که همچنان بهترین و امن‌ترین تجربه پیام‌رسانی را برای کاربران اپل ارائه می‌دهد. این نشان می‌دهد که معرفی پشتیبانی از RCS نشان از این ندارد که جایگزین iMessage شود، بلکه مکمل آن است و در عین حفظ امنیت و قابلیت اطمینان مرتبط با iMessage، طیف وسیع‌تری از قابلیت‌های پیام‌رسانی را به کاربران ارائه می‌دهد.

Rich Communication Services (RCS) یک پروتکل ارتباطی است که برای افزایش قابلیت‌های پیام‌رسانی در دستگاه‌های تلفن همراه طراحی شده است و هدف آن جایگزینی SMS سنتی (سرویس پیام کوتاه) است. ویژگی‌هایی مانند چت‌های گروهی، اشتراک‌گذاری تصویر و ویدیو با کیفیت بالا، رسید خواندن، و امکان دیدن زمانی را که شخصی در حال تایپ کردن است، ارائه می‌دهد که این عمل باعث رقابت بیشتر با برنامه‌های پیام‌رسان محبوب مانند iMessage و WhatsApp می‌شود. RCS برای مدرن کردن پیام‌های متنی ایجاد شد که از دهه 1990 تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده بود.

یکی از مزیت‌های کلیدی RCS نسبت به پیامک، قابلیت‌های چندرسانه‌ای آن است که این امکان را به کاربران می‌دهد تا فایل‌های GIF، عکس‌ها، ویدیوها و فایل‌های با وضوح بالا را ارسال کنند که این عمل با پیامک‌های سنتی امکان‌پذیر نیست. علاوه بر این، RCS پیام‌های گروهی بهتری را فعال می‌کند و تعامل بهتری را بین شرکت‌ها و مشتریان فراهم می‌کند و ویژگی‌هایی مانند به‌روزرسانی وضعیت سفارش و بازخورد مشتری را ممکن می‌سازد. این پیام‌رسان علیرغم اینکه برای مدت زیادی در دسترس بود، پذیرش نسبتاً کندی داشت. با این حال، به طور فزاینده‌ای در برنامه‌های پیام‌رسان ادغام شده است و توسط بسیاری از اپراتورهای بزرگ تلفن همراه در سراسر جهان پشتیبانی می‌شود.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود