محققین 36 نقص امنیتی در شبکه مخابراتی LTE کشف کردند

در چند وقت اخیر کارشناسان و محققین در زمینه امنیت شبکه بر روی شبکه های مخابراتی از جمله 4G و 5G تمرکز داشته اند و تعدادی حفره که میتوانند امنیت اطلاعات کاربران را به خطر بیاندازد کشف کرده اند. این روند همچنان ادامه دارد و این بار محققین کره جنوبی موفق به کشف 36 نقص امنیتی در شبکه LTE شده اند که راه هایی را برای حمله هکرها به کاربران باز میکند که برخی از این حفره ها نسبت به دیگر حفره ها جدی تر و به مراتب خطرناک تر هستند. 

برخی از این حفره ها میتوانند موجب قطع اتصال کاربر از شبکه مخابراتی شوند و اطلاعات توسط دیگران رویت شوند و گفت و گوها نیز مخفیانه شنیده شوند.

مهم تر از همه این است که این مشکل متناقض است یعنی ممکن است یک اوپراتور دارای مشکلات امنیتی متفاوتی نسبت به اوپراتورهای دیگر در شبکه LTE باشد. تیم محققین در نظر دارند نتایح تحقیقات خود را در ماه می در کنفرانس علنی کنند و نقص های امنیتی کشف شده را با اوپراتورها و سازندگان دستگاه ها به اشتراک بگذارند تا به کمک توسعه دهندگان موفق به رفع آنها شوند.

نقص های امنیتی کشف شده اساسا قابل استفاده به عنوان یک نتیجه نیستند. با این حال این اتفاق میتواند هشدار و یادآوری برای کاربران باشد که شبکه های بیسیم که هر روزه کاربران از آنها استفاده میکنند، کاملا ایمن نیستند.

پست های مرتبط

سرور اختصاصی چیست؛ کاربردهای آن را بشناسید

دی‌لینک الماسی شد: محصولات دی‌لینک به سبد الماس‌رایان‌ایرانیان اضافه شد

برای خرید بهترین سرور چه نکاتی را رعایت کنیم