مدل های آیفون 14 پرو دارای دوربین فوق عریض جدید با پیکسل های بزرگتر

شرکت اپل دستگاه های پرچمدار های بعدی خود یعنی آیفون 14 و آیفون 14 پرو را در رویداد Far Out در 7 سپتامبر عرضه خواهد کرد. در حالی که ما منتظر انبوهی از موارد اضافه هستیم انتظار می رود تغیرات زیادی با مدل های Pro وارد شود. طبق آخرین گزارش ها آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس دارای سنسور های دوربین فوق عریض جدید با پیکسل های بزرگتر خواهند بود.

مینگ چی کو تحلیلگر برجسته اپل در توییتر گزارش داد که آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس دارای سنسور های دوربین فوق عریض جدید با پیکسل هایی بزرگتر هستند. افزایش اندازه سنسور به دستگاه اجازه می دهد تا نور بیشتری را جذب کند و نویز را بدون فریب محاسباتی به حداقل برساند.

گوشی های آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس دارای یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.0 میکرومتر هستند اما در مقابل مدل های آینده آیفون 14 پرو دارای پیکسل های 1.4 میکرومتری خواهند بود. با این ارتقا در سنسور دوربین فوق عریض قطعات جدید تا 70 درصد گران تر هستند که این اتفاق می تواند در افزایش قیمت نهایی گوشی ها نیز منعکس شود.

از نظر سخت افزاری، کو اشاره می کند که سونی، ماینبا، VCM، لارگان و LG Innotek قطعات حسگر دوربین فوق عریض را برای مدل های آیفون 14 پرو در اختیار شرکت اپل می گذارند. پیش از این نیز مشخص شده بود که مدل های آیفون 14 پرو دارای دوربین 48 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 8K هستند.

بر عکس مدل های پرو در مدل های استاندارد آیفون 14 پیشرفت های عمده ای در بخش دوربین نخواهند داشت. از آنجایی که این بار آیفون 14 مینی وجود ندارد شرکت اپل توجه خود را بر روی گوشی تازه وارد یعنی آیفون 14 مکس 6.7 اینچی متمرکز خواهد کرد. علاوه بر این مدل های استاندارد دارای یک تراشه A15 Bionic هستند.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد