مسئله داغ‌شدن بیش از حد iPhone 15 به کجا رسید؟

داغ‌شدن آیفون 15 یکی از مشکلاتی بود که صدای بسیاری از خریداران را در آورد. مشکلی که از ساختار خاص و تبلیغات گسترده اپل بعید بود اما نباید از یاد برد که هیچ محصولی بی‌نقص نیست، هر چند به اپل در تلاش است تا این مشکل را برطرف سازد. این به این دلیل است که اپل iOS 17.0.3 را، همانطور که انتظار می‌رفت، برای از بین بردن باگ‌هایی که باعث داغ‌شدن آیفون 15 در حالی که باتری آن را نیز سریع‌تر خالی می‌کرد، منتشر کرده است. بیشتر شکایت‌ها در مورد آیفون 15 پرو و آیفون پرو مکس بود، اگرچه مدل‌های دیگری که از iOS 17 استفاده می‌کردند نیز داغ می‌شدند.

حتی برخی برنامه‌های ساده مانند اینستاگرام و سرویس اوبر، هنگام اجرا باعث افزایش دما می‌شدند که برخی از تلفن‌های هوشمند اپل را تحت تأثیر قرار می‌داد. هم اینستاگرام و هم اوبر به روزرسانی را منتشر کردند و توسعه‌دهندگان بازی Asphalt 9 نیز به گفته گزارشات، در حال کار بر روی رفع مشکل بودند، اما اپل به سرعت به گزارش‌هایی از آیفون‌های داغ‌شده واکنش نشان داد و در طول آخر هفته اعلام کرد که مشکل، یک باگ در iOS 17  است و قول داد که به زودی یک به‌روزرسانی را منتشر کند. این به‌روزرسانی عمر باتری را نیز بهبود می‌بخشد. شکایت کاربران نشان می‌دهد که باتری دستگاه‌های داغ‌شده آن‌ها با نرخ 1 درصد در دقیقه خالی می‌شود. به عنوان مثال، 10 دقیقه صرف مرور اینستاگرام در یک آیفون 15 داغ‌شده، باعث کاهش شارژ باتری به میزان 10 درصد می‌شود.

iOS 17.0.3 که همراه با iPadOS 17.0.3 منتشر می‌شود، برای آیفون XS و بعد از آن، iPad Pro نسل دوم و بعد از آن، iPad Pro 10.5 اینچ، iPad Pro نسل اول 11 اینچ و بعد از آن، iPad Air نسل سوم و بعد از آن، iPad نسل ششم و بعد از آن، و iPad mini نسل پنجم و بعد از آن در دسترس است. اپل اعلام کرده است که این به‌روزرسانی بهبودهای مهمی را فراهم می‌کند و به مشکلی که ممکن است باعث داغ‌شدن آیفون 15 شود، پرداخته است.

علاوه بر کاهش دمای دستگاه‌های آیفون تحت تأثیر، iOS 17.0.3 همچنین دو آسیب‌پذیری امنیتی را مورد هدف قرار می‌دهد که یکی از آن‌ها در Kernel است که بخشی از سیستم عامل است و کنترل همه چیز را در دست دارد. CVE-2023-42824 می‌تواند به هکرهای local اجازه دهد تا به داده‌هایی دسترسی پیدا کنند که نباید داشته باشند. آسیب‌پذیری دومی که توسط به‌روزرسانی رفع شده است، با WebRTC سروکار دارد که یک پروژه منبع باز است و توسعه دهندگان از آن برای امکان ارتباطات ویدئویی، صوتی و متنی بین مرورگرهای وب و دستگاه‌های همراه استفاده می‌کنند.  CVE-2023-5217می‌تواند منجر به سرریز بافر شود که به اجرای کد دلخواه منجر می‌شود. این آسیب‌پذیری ممکن است به یک هکر اجازه دهد تا کد دلخواه را اجرا کند، سیستم را به خطر بیندازد و اطلاعات شخصی و حساس را به سرقت ببرد. پس حتی اگر آیفون 15 شما داغ نمی‌شود، به دلایل امنیتی بهتر است به‌روزرسانی را نصب کنید. به تنظیمات > عمومی > به‌روزرسانی نرم‌افزار بروید و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد