مشکل اجرا نشدن بعضی از بازی ها با پردازنده های نسل 12 اینتل Alder Lake برطرف شد

بارها در مورد مشکلات پردازنده های نسل 12 اینتل صحبت کردیم و حتی در ویدیویی این مشکلات را شرح دادیم. بیشتر این مشکلات بجز توان حرارتی بالای پردازنده های Alder Lake با بروزرسانی نرم افزاری و میکروکد، قابلیت اصلاح شدن دارند. اینتل هم در این میان بی کار نبوده و سعی کرده این مشکلات را برطرف سازد. یکی از باگ های عجیب، اجرا نشدن بعضی از عناوین بازی و نرم افزاری با این سری از پردازنده ها بود که با پیگیری اینتل، مایکروسافت و توسعه دهندگان در حال برطرف شدن است.

مشکل بعضی از بازی ها با پردازنده های نسل 12 اینتل از آنجا شروع شد که پلاگین یا نرم افزار Digital Rights Management که به منظور امنیت بروی بسیاری از بازی ها نصب می شود، معماری هیبریدی پردازنده های نسل 12 اینتل را به خوبی شناسایی نکرده و در نتیجه به اجرا نشدن بازی منجر می شود.

در واقع این پلاگین DRM هسته های E در پردازنده های Alder Lake را یک معماری واحد در نظر نگرفته و به عنوان یک سیستم جدا می شناسد. این مشکل اکنون با بروزرسانی نرم افزاری، ارائه یک پچ جدید و بروزرسانی ویندوز در حال ناپدید شدن است. به هر حال اگر یکی از خریداران پردازنده های سری 12900 / 12700 / 12600 / K / KF هستید و با بازی ها مشکل دارید، بهتر است اول ویندوز 10 یا 11 خود را بروزرسانی کنید و پس از آن به دنبال دریافت پچ جدید یا بروزرسانی جدید از سوی ناشر نرم افزار یا بازی باشید.

پست های مرتبط

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود