MSI نسل بعد سالیدهای Spatium بر اساس PCIe Gen 5 SSD را به نمایش گذاشت

می توان به راحتی گفت که ام اس آی یکی از اولین شرکت هایی بود که نگاهی عمیق به سالیدها و کارت توسعه PCIe Gen 5 داشت. اما این بار تمرکز این شرکت بروی نسل بعد سالیدهای Spatium به عنوان زیر برند جدید ام اس آی است تا محصولی مبنی بر رابط PCIe Gen 5 و اولین محصول مجهز به کنترلر PS5026-E26 را معرفی کند.

در ابتدا باید این نکته را عنوان کنیم که پلتفرم های جدیدی مانند سری 600 اینتل و پردازنده های نسل 12 این شرکت، قادر به پشتیبانی مستقیم از سالیدهای یا SSD های نسل پنجم نیستند. برای استفاده از سالیدهای نسل پنج یا SSD Gen 5 باید به کارت توسعه یا اتصال توسط رابط PCIe Gen 5 مجهز شد.

از آنجا که ام اس آی توانست با زیر برند Spatium به عنوان شناسه ای در بخش منبع ذخیره سازی، بسیار خوش بدرخشد، دور از ذهن نیست که سالیدهای نسل جدید این شرکت یکی از بهترین های بازار باشد. اژدهای تایوانی این بار با کمک کنترلر جدید Phison با نام PS5026-E26 محصول جدید خود را به نمایش می گذارد.

اما بر اساس آنچه قبلا Phison فاش کرده، می دانیم کنترلر PS5026-E26 که بروی SSD هایی مانند MSI Spatium نصب شده است، با رابط Gen 5.0 x4 و سرعت انتقال داده 128 GT/s سازگار می باشد. این کنترلر دارای لیتوگرافی 12 نانومتری از شرکت TSMC است که ویژگی هایی مانند کانال 8 گانه با 32 فعال کننده و نهایت ظرفیت 32 ترابایت را می تواند ارائه کند. همچنین دامنه عملکردی آن در خواندن داده برابر 12 گیگابایت در ثانیه و در نوشتن داده ها برابر با 11 گیگابایت بر ثانیه است.

البته این نکته را هم باید اضافه کنیم که نسخه ای از این کنترلر که Phison در نمایشگاه CES 2022 به نمایش گذاشت از این سرعت ها گذر کرد و به سرعت خواندن 14 گیگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن 13 گیگابایت در ثانیه دست یافت. از آنجا که اطلاعات دقیقی از MSI Spatium Gen 5 در دست نیست، نمی دانیم که نهایت سرعت عملکردی این SSD چگونه است.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند