مایکروسافت و کوالکام برای تراشه های AR با یکدیگر همکاری می کنند

پیشرفت علم باید در خدمت بهبود زندگی بشریت باشد و مسیر به گونه ای ترسیم شود تا دنیا را وارد عرصه جدیدی کند. یکی از مسائل مهم این روزها دنیای مجازی است و اینکه واقعا مسیر زندگی بشریت را به چه سویی خواهند برد. دنیای مجازی هر روز ارزش خود را بیشتر از قبل می بیند و با فناوری های جدید خود قصد دارد تا به کسب کارها، تجارت ها، دنیای بازی سرگرمی و خیلی از چیزهای دیگر کمک کند. هر روز هم شاهد اتفاق جدیدی در دنیای مجازی هستیم و شرکت های مختلفی هم سعی دارند تا پا به این عرصه بگذارند و تکنولوژه های خاص خود را به نمایش بگذارند. مایکروسافت هم در اقدامی جدید به سراغ شرکت معتبر کوالکام رفته تا فناوری جدیدی را حاصل کند، یک فناوری خارق العاده که با متاورس ارتباطی تنگاتنگ خواهد داشت.

با نگاهی جدید رو به دنیا بایستید

مدتی است که صحبت ها و اقدامات در مورد پروژه متاورس شروع شده است و هر روز هم اخباری را مبنی بر گسترده تر شدن آن میشنویم. از شرکت هایی مانند Nike گرفته تا خواننده معروفی مانند اسنوپ داگ تا افراد سرشناس دیگر به استقبال از آن رفته اند. در حقیقت مشخص نیست که در آینده چه اتفاقات جدیدی رقم خواهد خورد، آیا پروژه ای زودگذر خواهد بود یا اینکه مسیر زندگی بشریت را تغییر خواهند داد؟

یکی از مسائل مطرح شده در این حوزه این است که انسان ها بتوانند همدیگر را در هر جای دنیا بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی ملاقات کنند. خوب تصور چنین مساله ای به این راحتی ها هم قابل هضم نیست و یکی از سوالات مطرح شده این می تواند باشد که چه سخت افزاری می خواهد توانایی پوشش دادن به این رویداد را داشته باشد و اصلا به چه شکل کار خواهد کرد.

برای دیدن دنیا عینک بزنید

نمایشگاه CES 2022 پر از اتفاقات جدیدی بود که طیف گسترده ای از سرگرمی های مختلف و فناوری های جدید را شامل می شد. یکی از رویدادهای مهم CES 2022، اعلام همکاری مایکروسافت با شرکت کوالکام بود که قرار است محصولی ارائه شود که حول محوریت متاورس خواهد بود. بخشی از همکاری اعلام شده بین دو شرکت شامل تراشه های AR خواهد بود که امکان تولید نسل بعدی عینک های AR را فراهم می کنند، البته اینبار بسیار سبک تر و کارآمدتر به نسبت مدل های فعلی است.

این دو شرکت استراتژی های خود ار در این زمینه اینگونه مطرح کرده اند که قصد دارند مشارکت خود را در پروژه متاورس داشته باشند و مسیر را برای کاربران سهل کنند. با عینک های AR شما خواهید توانست که با دوستان، همکاران یا هر شخص دیگری بصورت حضوری ملاقاتی دیجیتالی داشته باشید.

مایکروسافت در CES 2020 اعلام کرد که برای پیاده سازی ایده های خود از پلتفرمی به نام Mesh استفاده خواهد کرد. روبن کابالرو معاونت این پروژه در مایکرسافت نظرات خود را چنین بیان کرده: با سرویس‌هایی مانند Microsoft Mesh، ما به ارائه امن ‌ترین و جامع‌ ترین مجموعه‌ای اختصاص یافته‌ایم تا متافورهایی را که دنیای فیزیکی و دیجیتالی را با هم ترکیب می‌کنند، ارائه دهیم و در نهایت یک حس مشترک از حضور را در همه جا ارائه دهیم. ما مشتاقانه منتظر همکاری با Qualcomm Technologies هستیم تا به کل اکوسیستم کمک کنیم تا نوید یک فرا جهان را به همه بدهیم.

یک کارنامه عالی از همکاری مایکروسافت و کوالکام

مایکروسافت در گذشته هم با کوالکام برای توسعه تراشه‌های SQ1 و SQ2 سفارشی برای دستگاه‌های Surface Pro X  مبتنی بر ARM همکاری کرده بود. بسیاری از هدست‌های AR/XR مانند Oculus Quest و HoloLens 2  با تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام ساخته شده‌اند. این تازه اول ماجراست چون مایکروسافت با کوالکام بر روی یک پروژه بسیار جاه طلبانه و منحصربه فرد کار می کردند تا ویندوزی را طراحی کنند تا مبتنی بر دست کار کند، اما متاسفانه این پروژه بعد از طی کردن مراحل زیادی به بن بست خورد. خیلی ها اعتقاد داشتند که این محصول سهمی در بازار نداشت و کاربرها آن را نخواهند پسندید.

به نظر شما دنیای پیرامون ما چطور با دنیای مجازی شکل خواهد گرفت و آیا این تغییرات در جهت بهبود زندگی ما بر روی این کره خاکی کارساز خواهد بود؟

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !