مقایسه سرعت هارد دیسک، SSD و M.2 NVME در لودینگ بازی ها

دنیای بازی های کامپیوتری به اوج خود رسیده است و به نوعی در هر خانه ای می توان یک گیمر پیدا کرد. حال بعضی افراد به صورت حرفه ای این حرفه را دنبال می کنند و بعضی ها هم با کمترین تجهیزات. اما اگر به صورت حرفه ای بازی ها را دنبال می کنید و می خواهید در بازی ها با سرعت بیشتر و بازی روانتر روبرو شوید، باید به فکر سخت افزارهای مناسب هم باشید ( مقایسه سرعت منایع ذخیره سازی را فراموش نکنید ). 

برای بازی کردن، تنها پردازنده، کارت گرافیک و رم مهم نیستند. اگر می خواهید بازی روانتری را خصوصاً در زمان لودینگ تجربه کنید، بهتر است به فکر یک منبع ذخیره سازی خوب هم باشید. اما در این بخش با ویدئوی مقایسه سرعت هارد دیسک، SSD و M.2 NVME در لودینگ بازی ها در کنار شما هستیم. سال ها، تنها منبع ذخیره سازی ما، هارد دیسک ها بودند که با سرعت 5400 دور در دقیقه و یا 7200 دور در دقیقه، تمام بار ذخیره سازی را بر دوش می کشاندند. اما با ورود SSD و بعد از آن سالیدهای NVME، داستان تغییر کرد و این بار با این قطعات توانستیم سرعت بسیار بالاتری را در انتقال داده تجربه کنیم.

اما آیا این منایع ذخیره سازی در بازی ها و لودینگ آن هم تاثیری دارد یا خیر؟ برای جواب این سوال بهتر است ویدئو را مشاهده کنید.

پست های مرتبط

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

اطلاعات جدیدی از بازی‌های پیش روی سری Call of Duty فاش شد