ثبت پتنت عجیبی از LG : موبایلی با 16 دوربین برای ضبط زوایای مختلف

در دنیای گوشی های موبایل هر روزه شاهد پتنت های جدید هستیم. از گوشی های تاشو گرفته تا ناچ های عجیب و غریب. این بار نوبت به ال جی رسیده است تا با ثبت پتنت عجیب موبایلی با 16 دوربین خبر ساز شود. این پتنت شاید یک نوع دیوانگی تلقی شود اما در صورت اجرا شدن آن تحول عظیمی را در صنعت دوربین و موبایل شاهد خواهیم بود.

طبق گزارش های رسیده مدتی قبل بود که شرکت ال جی پتنت خود را که در آن از 16 سنسور در پشت دستگاه موبایل استفاده شده بود را دراداره علائم تجاری و حق مالکیت ایالات متحده به ثبت رسانید. تصاویر ثبت شده نشان از از وجود 16 دوربین در گوشه سمت چپ گوشی هوشمند آینده ال جی با آیینه کوچک و چراغ قوه LED در زیر دوربین دارد.

این دوربین ها منحنی شکل و به صورت ماتریس 4 در 4 هستند که تصاویر را در زوایای مختلف می گیرند. با توجه به ساختار چهار سنسورقبلی که Yuba نام گرفته بود می ‌توان این ساختار جدید را Yuba Plus نیز نامید.

ما هنوز مطمئن نیستیم که چگونه این تنظیم جدید دوربین ها در واقعیت کار خواهند کرد اما به نظر میرسد کاربران می توانند تصاویری از زوایای مختلف را بدون نیاز به حرکت دوربین خود در اطراف آن، بگیرند. تصاویر دیگر نشان می دهد که کاربران می توانند جهت دوربین را با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه، برای گرفتن تصاویری از نقاط خاصی از شی از زوایای مختلف، تغییر دهند.

کاربردی ترین استفاده از این دوربین ها برای ثبت تصاویر سه بعدی می تواند باشد، بدین صورت که با عکاسی از یک سوژه و داشتن تصاویر با زوایای بالا، پایین، چپ و راست با یک  کمک نرم افزار های مختلف تصویری شبه سه بعدی از سوژه مورد نظر داشته باشیم.

اما آنچه که مشخص است این پتنت به ویژگی جالب واکنش به محیط مجهز شده است. به این صورت که ماژول های دوربین با استفاده از پردازشگر هوش مصنوعی و فرامین کاربر، از جمله لمس نقطه مشخصی از نمایشگر یا صداهای شنیده شده از طریق میکروفون های استریو  می توانند تمرکز خود را بر روی یک محیط خاصی قرار دهند.

حال باید منتظر ماند و دید آیا این پتنت ال جی در آینده نزدیک می تواند تحول عظیمی را در صنعت موبایل و دوربین ها ایجاد کند یا خیر؟

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود