مودم 5G مدیاتک تا پایان ماه می رونمایی خواهد شد

مودم 5G مدیاتک

کم کم شبکه های اینترنتی نسل جدید در حال همه گیر شدن می باشند و شرکت های قدرتمند عرصه گوشی های هوشمند نیز مودم های 5G خود را برای گوشی های هوشمند آینده خود آماده کرده اند. پیش از این سامسونگ، هواوی و کوآلکام اولین شرکت های تولید کننده مودم هایی با قابلیت پوشش شبکه اینترنتی 5G بودند و حال با توجه به اخبار منتشر شده مودم 5G مدیاتک نیز تا پایان ماه میلادی می رونمایی خواهد شد.

هلیو M70 اولین مودم 5G مدیاتک

مدیاتک شاید هنوز به فناری استفاده از پردازنده های 7 نانومتری دست پیدا نکرده باشد، اما گویا توانسته تا مودم جدید خود را با قابلیت پشتیبانی از شبکه های اینترنتی 5G تولید کند. موفقیت بسیار خوبی برای این شرکت تایوانی به شمار می رود، زیرا غول امریکایی اپل، نتوانسته هنوز چنین مودم های را تولید کند و در پایان دست به دامان کوآلکام شد.

مودم هلیو M70 با به همراه داشتن پردازنده هلیو پی 90 رونمایی خواهد شد. یکی از نکات قدرتمند در نظر گرفته شده برای این مودم، سوای پوشش شبکه های اینترنتی نسل پنجم، استفاده از هوش مصنوعی یا همان AI می باشد. استفاده از چنین قابلیتی باعث ارائه سرعت بسیار بالای گیگابایتی را ارائه خواهد کرد.

به احتمال زیاد تا پایان سال میلادی جاری باید شاهد استفاده از این مودم در گوشی های هوشمند 5G شرکت های این عرصه باشیم. البته مدیاتک تاکید بسیاری بر روی هوش مصنوعی در نظر گرفته شده برای اولین مودم 5G خود داشته و توقع میرود که پردازش هایی که توسط این قابلیت صورت خواهد گرفت باعث ارائه سرعت بسیار بالایی خواهد شد.

به هر حال کمتر از 10 روزتا رونمایی رسمی از اولین مودم 5G این شرکت زمان باقی نمانده. باید منتظر بود و دید مودم های جدید این شرکت تایوانی چه عملکردی را از خود نشان خواهند داد و چه شرکت هایی قرار است از این مودم های برای گوشی های 5G خود استفاده کنند.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !