مک‌بوک ایر M3 امتیاز نسبتاً خوبی در آزمایش تعمیرپذیری گرفت

مک‌بوک ایر M3 اپل همان شاسی بیرونی و پیکربندی‌های داخلی مدل‌های قبلی را حفظ کرد، اما توانست یک تغییر خوب را در هر دو مدل 13 و 15 اینچی خود ایجاد کند و این حذف بی دردسر باتری بود. M3 MacBook Air تعمیرپذیری بهتری نسبت به بسیاری از محصولات اپل دارد و خوشبختانه تعمیر آن به سختی اپل ویژن پرو نیست!

مک‌بوک ایر M3 به دلیل نداشتن فن عملکرد خوبی را در کارهای سنگین ارائه نمی‌دهد

برخلاف سایر نوت‌بوک‌ها که از پیچ‌های فیلیپس با اندازه‌ها و طول‌های مختلف استفاده می‌کنند، اپل از پیچ‌های پنج‌سویی استفاده می‌کند که طراحی غیرمعمولی است و می‌تواند تعمیرات را دشوار کند. خوشبختانه، کارشناسان iFixit همیشه یک ابزار Pro Tech Toolkit در دسترس دارند که در آمازون 74.95 دلار قیمت دارد و به آنها اجازه می‌دهد تعدادی از لوازم الکترونیکی مصرفی از جمله M3 MacBook Air را باز کنند. چیز جالبی که در این آزمایش مشخص شد این بود که هر دو مدل 13 و 15 اینچی مک‌بوک ایر M3 دارای زبانه‌های پلاستیکی کششی برای باتری هستند و هیچ چسبی برای نگه داشتن سلول‌ها در جای خود وجود ندارد.

با این حال، هر قسمت دیگری می‌تواند به سردرد تبدیل شود، زیرا پیچ‌ها و براکت‌هایی وجود دارد که باید برداشته شوند و دقیقاً در همان نقطه‌ای که از آن برداشته شده‌اند قرار داده شوند و این می‌تواند دشوار باشد. همچنین نبودِ شماره‌گذاری این پیچ‌ها و وجود نداشتن برچسب روی قسمت‌های داخلی شاسی مک بوک ایر M3 درددسر دیگری است و iFixit با اشاره به اینکه حتی لپ‌تاپ Framework 16 از این رویکرد پیروی می‌کند، اپل را به مسخره گرفت. در نهایت، iFixit امتیاز تعمیرپذیری 5 از 10 را به M3 MacBook Air داد که با توجه به سابقه اپل در غیرممکن کردن تعمیر محصولات خود مانند AirPods Pro، اصلاً امتیاز بدی نیست.

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !