نقد و بررسی تلویزیون ال جی C8 OLED 4K یکی از برترین های 2018

تلویزیون یکی از وسایل ضروری خانه است که به نوعی تبدیل به عضوی از خانواده شده است. در سال های گذشته تلویزیون های HD در بازار حکم فرمایی می کردند اما به مرور زمان رزولوشن تلویزیون ها تغییر کرد و به سطوح بالاتری مانند Full HD و 4K رسید. در این مطلب نقد و بررسی تلویزیون ال جی C8 OLED 4K که یکی از برترین تلویزیون های 2018 موجود در بازار است را به اشتراک گذاشته ایم.

شرکت ال جی هر ساله تلویزیون های OLED خود را با بروزرسانی هایی روانه بازار می کند. این تلویزوین ها هر سال پخته تر می شوند و با ویژگی ها و بهبود های بیشتری روانه بازار می شوند. در کنار خانواده B، خانواده C تلویزیون های OLED ال جی از بهترین خروجی تصویر برخوردار هستند. اما در این بین تلویزیون های سری C این شرکت از جمله C8 OLED 4K شایسته توجه بیشتر هست.

طراحی

در بخش طراحی این محصول از یک پایه پهن استفاده شده تا ثبات تلویزیون و البته مانند چند نسل قبل، خروجی صدای دستگاه از این بخش تامین شود. ضخامت پنل تلویزیون به لطف پنل OLED کمتر از 1 سانتی متر است که با دیدن آن مطمئناً هیجان زده خواهید شد.

ابعاد کلی تلویزیون با احتساب پایه برابر با 22.75×74.5×120.75 سانتی متر است. خوشبختانه قاب دور نمایشگر به رنگ مشکی در آمده تا کنتراست بصری خوبی را از نمای تلویزیون به وجود آورد. در پشت تلویزیون هم ال جی برای پوشاندن ورودی ها و خروجی ها از پنل پلاستیکی استفاده نمی کند. البته شاید رقیبانی همچون سونی AF8 OLED از این ویژگی بهره ببرند اما کمتر کسی است که به پشت تلویزیون نگاهی بیندازد.

پنل نمایشگر

ال جی از یک پنل OLED با رزولوشن 2160×3840 پیکسل استفاده کرده. تصویر در این تلویزیون توسط چیپ ست تصویر قدرتمند α9 Intelligent پردازش می شود. از مزیت های پنل OLED می توان به کنتراست بی نهایت آن اشاره کرد. این پنل ها با توجه به این که نور و رنگ خود را به طور مستقیم از دیودهای نوری از پیکسل دریافت می کنند، توانایی آن را دارند تا در زمان نشان دادن رنگ مشکی خود را خاموش کنند. این ویژگی کنتراست عالی و رنگ های خالص تری را به نمایش می گذارد.

چرخه رنگ در این پنل 10 بیت است که این ویژگی به لطف پشتیبانی از HDR10 و Dolby Vision محقق شده است. روشنایی این نمایشگر در محتوای SDR و HDR بین 350 شمع در متر مربع تا 1000 شمع در متر مربع مشخص شده است که باعث شده این تلویزیون بیشتر برای محیط های بسته مانند اتاق ها یا محیط هایی که از نور محیطی کمی بهره می برند مناسب باشد.

ورودی و خروجی

تلویزیون ال جی C8 OLED 4K از 4 پورت HDMI، سه پورت USB 2.0، یک پورت LAN،  پورت خروجی صدای اپتیکال و ورودی و خروجی کابل آنتن استفاده می کند. خوشبختانه همه پورت های HDMI این تلویزیون از ویژگی های 4K و HDR پشتیبانی می کنند.

اتصالات بی سیم

تلویزیون مورد نظر در بخش اتصالات بی سیم از وای فای با استاندارد 802.11ac استفاده می کند که البته تکنولوژی مناسبی برای تلویزیون ها است. در کنار گیرنده وای فای، فرستنده یا Wi-Fi Direct هم در این تلویزیون دیده می شود (که البته با این قیمت باید وجود داشته باشد). برای اتصال دستگاه های جانبی هم استفاده از بلوتوث نسخه 4.2، یکی دیگر از ویژگی های اتصالی این تلویزیون به شمار می آید.

صدا

همانطور که در جملات قبلی گفته شد، تلویزیون ال جی C8 OLED 4K همچون دیگر مدل های رده بالای این شرکت، از اسپیکرهای قرار گرفته در پایه استفاده می کند. این نوع طراحی دست ال جی را برای استفاده از اسپیکرهای پر قدرت باز می گذارد و انتظار هم می رود این مدل مانند پیشینیان خود از صدای واضح و قدرتمندی برخوردار باشد.

استفاده از چینش 2.2 کانال در این تلویزیون با اسپیکرهای 40 وات و ووفر 20 وات، باعث شده صدای خروجی فراتر از یک تلویزیون را بشنویم. البته از رقیب های SUHD سامسونگ هم که از این چینش استفاده می کنند نمی توان قافل بود. پشتیبانی از ویژگی هایی مانند Dolby Atmos و رمز گشایی DTS، صدای فراگیر و جذابی را به گوش مخاطب می رساند.

سیستم عامل وکنترل

کنترل جادویی AN-MR18BA که ال جی برا این مدل در نظر گرفته است، کمی از نظر ظاهری برای یک مدل رده بالا دور از انتظار راست. البته این کنترل از ارگونومیک خوبی برخوردار است و با دکمه های استاندارد، و دکمه چرخان برای اسکرول کردن صفحات و ژیروسکوپ و شتاب سنج برای کنترل مکان نما روی صفحه نمایش، تا حدودی این ظاهر تکراری را از یاد می برد.

رابط کاربری ال جی در تلویزیون هایش با نام webOS شناخته می شود که هسته اصلی آن ثابت مانده اما از نظر ظاهری و ویژگی های کاربردی، هر سال با بهبود های بسیاری روبرو می شود. این بار این سیستم عامل با توجه به هوش مصنوعی AI ThinQ می تواند گزینه های جذاب تری را در اختیار کاربر قرار دهد. ویژگی مانند همگام سازی با دستیارهای صوتی معتبر مانند گوگل و الکسا برای کنترل دیگر لوازم منزل تنها یکی از این ویژگی های جالب است.

قیمت

مدل 55 اینچ این تلویزیون با نام کامل LG OLED55C8PLA با قیمت 1697 دلار، مدل 65 اینچ با نام کامل LG OLED65C8PLA با قیمت 2697 دلار و مدل 77 اینچ با نام LG OLED77C8 با قیمت 6997 دلار به فروش می رسد.

پست های مرتبط

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی

جعبه گشایی و نصب یک صندلی گیمینگ جذاب، راحت و خفن / RAIDMAX DK729