نقد و بررسی شیائومی mi max 2

شیائومی mi max 2 با ظاهری جذاب ولی بسیار ضعیف، نیاز به مراقبت بیشتری را دارد. بدنه ساخته شده از آلومینیوم قرار گرفته بین شیشه های صفحه نمایش و پشت این گوشی هوشمند، نگهداری از این گوشی هوشمند را سخت تر کرده است.

اگر برای شما محافظ گوشی در زیبایی گوشی هوشمند شما تاثیر چندانی ندارد، بهتر است برای این گوشی هوشمند نیز از لیبل صفحه و محافظ پشت گوشی استفاده کنید.

این گوشی هوشمند تقریبا بزرگتر از یک گوشی هوشمند و کوچکتر از یک تبلت می باشد، نام فبلت برای انتخاب این محصول شیائومی بسیار مناسب باشد. قدرت این گوشی هوشمند باتری قوی است که استفاده شده است. با توجه به افزایش اندازه صفحه نمایش این محصول نسبت به نسل قبلی خود جای کافی برای بهره بردن از یک باتری قوی تر ممکن شده است.

طراحی mi max 2:

شیائومی mi max 2 با  دارا بودن یک صفحه 6.44 اینچی به راحتی در یک دست جای نمی گیرد. برای دست رسی کامل و استفاده از این گوشی هوشمند شما نیاز به دو دست دارید. برای قرار دادن در درون جیب خود نیز باید از این گوشی صرف نظر کنید.

ولی به هر حال کسی که گوشی با این ابعاد را می پسندد، تمام این مشکلات را می داند و اندازه این گوشی هوشمند برایش اولویت بالاتری نسبت به مشکلات گفته شده دارد.

با توجه به میان رده بودن این گوشی هوشمند شاسی استفاده شده فلزی برای این محصول بسیار مناسب به نظر می رسد. البته باتری 5300 میلی آمپری قدرتمند به وزن این گوشی افزوده است و وزن بالای 200 گرم را دارد.

سنسور اسکنر اثر انگشت نیز در قسمت پشت گوشی در نظر گرفته شده است. در نگاه اول در میابیم که با توجه به ابعاد بزرگ این گوشی هوشمند با یک دست نمی توانید از این قابلیت استفاده کنید.در قسمت پایینی نیز پورت USB Type-C دیده می شود که در دو طرف آن نیز خروجی های اسپیکر دیده می شود.متاسفانه یکی از خروجی ها برای اسپیکر در نظر گرفته شده است و دیگری میکروفون در آن قرار گرفته است.

صفحه نمایش mi max 2:

شیائومی mi max 2 از یک صفحه نمایش 6.44 اینچی با کیفیت اچ دی و تراکم پیکسلی 342 پیکسلی بهره می برد. این کیفیت تصویر برای یک گوشی هوشمند با این ابعاد صفحه نمایش چندان مناسب به نظر نمی رسد ولی  در زیر نور روز صفحه نمایش این گوشی هوشمند قابل مشاهده می باشد.

هرچند تنظیم نور زمینه خودکار این گوشی هوشمند طبقه نور فضا از قابلیت های این گوشی می باشد ولی با توجه به آزمایشات به عمل آمده این قابلیت گاهی عمل نمی کند و شما به صورت دستی باید نور صفحه زمینه را تنظیم کنید.

یکی از بزرگترین ایراد های شیائومی mi max 2 زاویه دید محدود می باشد. اگر قصد شما از خرید گوشی دیدن فیلم می باشد بهتر است این گوشی هوشمند را انتخاب نکنید.

پردازنده و مشخصات داخلی:

شیائومی mi max 2 از پردازنده اسنپدراگون 625 استفاده کرده است. این پردازنده استفاده شده به نسبت پردازنده اسنپدراگون 652 شیائومی می میکس ضعیف تر شده است.

شیائومی mi max 2 دارای رم 4 گیگابایتی بوده است که با توجه به رم استفاده شده و پردازنده اسنپدراگون 625 توازن خوبی میان قدرت پردازشی و مصرف انرژِی می مکس 2 برقرار کرده است. با توجه به آزمایشات انجام شده در اجرای نرم افزار های مختلف و بازی هایی با گرافیک بالا، این گوشی هوشمند عملکرد خوبی را از خود نشان داده است.

باتری mi max 2 :

این گوشی هوشمند میائن رده با توجه به ابعاد صفحه نمایش بزرگ برای تامین انرژِی کافی نیازمند یک باتری قدرتمند می باشد. باتری 5300 میلی آمپری در نظر گرفته شده به راحتی می تواند تا دو روز شارژ گوشی را با یک بار شارژ شدن نگه دارد. در شرایط استفاده از اینترنت و اجرای بازی توانایی نگه داشتن تا 11 ساعت را دارد.

تکنولوژی شارژ سریع نسل سوم نیز برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. چنین تکنولوژی جذابی توانایی شارژ کامل این گوشی هوشمند را تنها کمتر از 2 ساعت فراهم کرده است. چنین قابلیت های جذاب و پردازنده استفاده شده که ضعیف تر از نسل قبلی این شرکت می باشد و طبعا مصرف انرژی کمتری را خواهد داشت. با این تفاصیل این گوشی هوشمند از نظر میزان باتری و شارژ سریع عملکرد خوبی داشته است.

دوربین mi max 2:

برای دوربین این محصول نیز یک سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده است. در رابطه با دوربین شیائومی mi max 2 باید گفت که انتخاب نسبتا مناسبی است و نمره قابل قبولی را در آزمایش های صورت گرقته کسب کرده است.

عکس های گرفته شده در نور روز کیفیت مناسبی را به شما ارائه می دهد. فوکوس خودکار نیز فرایند فوکوس را سریعتر از قبل کرده است. برای عکاسی در نور کم و مخصوصا شب نباید چندان به شیائومی mi max 2 دل خوش کرد. در تصاویر ثبت شده نویز های موجود در شب کیفیت عکس های این گوشی هوشمند را بسیار کم کرده است. هرچند می میکس 2 از دو فلش ال ای دی بهره می برد منتها با یک بار استفاده از این فلش ها و بازگشت نور از هدف عکاسی خود کم شدن کیفیت عکس را به وضوح مشاهده می کنید و دیگر پشیمان می شوید که در نور کم از فلش استفاده کنید.

برای دوربین سلفی نیز سنسور 5 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که نباید توقع چندانی از آن داشت، ولی در نور روز عکس هایی با کیفیت قابل قبولی را به شما ارائه می دهد.

نرم افزار و رابط کاربری جدید:

می میکس 2 اولین گوشی هوشمند شرکت شیائومی می باشد که با سیستم عامل اندروید نوقا ارائه شده است. رابط کاربری جدید شیائومی MIUI 8.5 که این شرکت فعالیت های زیادی برای اجرایی نمودن این رابط کاربری داشته است تا مورد توحه کاربران قرار گیرد.

از جمله قابلیت های این رابط کاربری جدید و اختصاصی شیائومی حالت اپ های دوگانه می باشد. با استفاده از این قابلیت شما می توانید یک نرم افزار را دو بار اجرا کنید. برای مثال شما می توانید دو تماس صوتی با نرم افزاری چون واتس اپ را داشته باشید.

حالت مطالعه برای صرفه جویی در مصرف انرژی و حالت یک دست که صفحه نمایش فبلت را کوچک می کند و قابلیت دسترسی با یک دست را ممکن می کند از دیگر قابلیت های رابط کاربری شیائومی mi max 2 می باشد.

قیمت :

این گوشی هوشمند با قیمت مناسب 270 دلاری به عنوان یک گوشی میان رده با مشخصات بیان شده بسیار مناسب به نظر می رسد.

در کل شیائومی mi max 2 با باتری قدرتمند به کار گرفته شده و تکنولوژی سارژ سریع که با توجه به پردازنده اسنپدراگون 625 که از پس اجرای نرم افزار های مختلف و بازی های با گرافیک بالا بر آمده است. در میان گوشی های میان رده انتخاب خوبی به نظر می رسد.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود