حضور نیافتن سونی در مهمترین رویداد گیمینگ

نمایشگاه رسانه و تجارت ای۳ (E3 Media and Business Summit) قبلاً به نام Electronic Entertainment Expo و اکنون به E3 شناخته می‌شود بزرگترین نمایشگاه صنایع مربوط به بازی‌های رایانه ‌ای است که هر ساله با حضور کمپانی های بزرگ سرتاسر دنیا برگزار می شود. اما امسال حضور نیافتن سونی در مهمترین رویداد گیمینگ در تاریخ 24 ساله این رویداد خبر ساز شده است.

طبق اعلام رسمی سونی به Game Informer تاکید کرد در این کنفرانس سالانه حضور نخواهد داشت و در ادامه اعلام کرد: با پیشرفت صنعت گیمینگ، قسمت سرگرمی های سونی همچنان به دنبال فرصت های نوآورانه می باشد. طرفداران پلی استیشن تمام سرمایه ما در این صنعت هستند و ما همواره به فکر روش های جدید برای لذت بردن گیمر ها هستیم تا تجربه های هیجان انگیزتری داشته باشند. در نتیجه ما تصمیم گرفتیم در این رویداد شرکت نکنیم تا تمرکز خود را بر روی روش های جدید برای ارتباط برقرار کردن با شما باشیم.

این خبر دومین رویداد بزرگ پلی استیشن است که سونی در ماه های اخیر حضور خود را در آن لغو کرده است. قبل از آن این شرکت در ابتدای ماه دسامبر حضور در رویداد PlayStation Experience  را لغو کرده بود.

شاون لیدن، مدیر بخش سرگرمی های سونی اعلام کرد: موضوع این است که این شرکت محتوای کافی برای این رویداد ندارد و ما نمیخواهیم انتظارات را بالا ببریم و سپس نتوانیم از عهده انتظارات بر آییم. این تصمیم سختی برای ما بود.

علاوه بر این کنیچیو یوشیدا، مدیر عامل سونی از تولید کنسول بازی بعدی برای جایگزینی ps4 در اواخر سال 2019 یا 2020 خبر داده بود که منجر به  گمانه زنی هایی می شود که سونی در تلاش است تا تمرکز خود را بر روی پلی استیشن 5 بیشتر کند.

البته سونی اولین شرکت بزرگ نیست که در رویدا E3 شرکت نمی کند. ینتندو که از معروفترین و قدیمی‌ ترین شرکت‌های بازی‌های کامپیوتری به‌شمار می‌آید در سال 2013 به نفع کنفرانس‌های مطبوعاتی آنلاین در این رویداد شرکت نکرد.

پست های مرتبط

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند

نسخه Early Access بازی Grey Zone Warfare امروز در استیم منتشر می‌شود

کنسول نینتندو سوییچ 2 از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند