نگرانی سامسونگ و احتمال عرضه‌ی زودتر Galaxy S24

با عرضه گوشی‌های سری آیفون 15، نگرانی سامسونگ افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل ممکن است Galaxy S24 را زودتر از موعد روانه بازار کند. با این حال گزارش جدید مجله کره جنوبی The Elec وضعیت حال حاضر سامسونگ را نمایان کرده است و اظهار کرده است که که دستگاه های جدید تاشو این شرکت یعنی گلکسی زد فولد 5 و فلیپ 5، به نظر 8 تا 10 درصد بهتر از پیشینیان خود عمل می‌کنند که با توجه به وضعیت فعلی بازار امر چشمگیری است.

اما با این وجود، تلفن های تاشو سامسونگ مصون از چالش های کلان اقتصادی نیستند و به نظر می‌رسد به خوبی انتظارات سامسونگ را برآورده نمی‌کنند. با وجود اینکه ارسال سالیانه تلفن های تاشو این شرکت در سال 2023 با افزایش 10 درصدی در مقایسه با سال 2022 و برای اولین بار در تاریخ ممکن است به 10 میلیون واحد برسد، ناظران صنعتی مواردی مشاهده کرده‌اند که نشان می‌دهد فروش کمتر از انتظارات خواهد بود.

تعطیلات سه روزه Chuseok (عید پاییز کره‌جنوبی) در حال نزدیک شدن است و اگر تقاضا برای تلفن های جدید مجموعه گلکسی زد بالا بود، سامسونگ قطعات جدیدی را برای جلوگیری از اختلال در تولید سفارش می‌داد، اما به نظر نمی‌رسد که این اتفاق رخ دهد. این نشان می‌دهد که مرسولات به میزانی که توسط ناظران صنعتی پیش بینی شده بودند، به 12 تا 13 میلیون واحد نخواهد رسید.

طبق گزارشی شرکا و همکاران سامسونگ قصد دارند تا نیمه دوم ماه نوامبر تولید انبوه قطعات گلکسی اس 24 را آغاز کنند یعنی یک ماه زودتر از سال گذشته. همین امر باعث شد که حدس و گمان در مورد عرضه‌ی سریع‌تر Galaxy S24 بالا بگیرد. این احتمال می‌رود که مجموعه گلکسی اس 24 یک ماه زودتر از گلکسی اس 23 که در فوریه منتشر شد به بازار عرضه خواهد شد و تولید قطعات نیز از ماه آینده آغاز خواهد شد. در این میان آیفون 15 می‌تواند به اپل کمک کند تا جایگاه بزرگترین فروشنده تلفن همراه یعنی سامسونگ را از آن خود کند. بنابراین باید حدس بزنیم که سامسونگ هر کاری که در توانش است انجام دهد تا جلوی این اتفاق را بگیرد.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !