کنسول دستی Steam Deck 2 به این زودی‌ها عرضه نمی‌شود

شرکت Valve تایید کرد که حداقل تا سال 2024 هیچ کنسول جدیدی را معرفی نخواهد کرد. Steam Deck کنسولی بسیار محبوب در میان علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری است. پیر لوپ گریفیه، نماینده شرکت ولو، طی ایمیلی به The Verge و CNBC، تایید کرد که جانشین استیم دک حداقل تا دو سال آینده منتشر نمی‌شود. در این ایمیل آمده است که شرکت‌شان به دنبال بهبود چشمگیری است و به این خاطر به طور دقیق فرآیندهای ساخت‌و‌ساز را نظارت می‌کند تا ببیند آیا چنین پیشرفتی در عمل در آینده امکان پذیر است یا نه که در هر صورت انتظار نمی‌رود در چند سال آینده این اتفاق بیفتد.

کنسول دستی Steam Deck در سال 2022 رسماً روانه بازار شد. تا زمانی که استیم دک 2 روانه بازار شود ممکن است تا سال 2025 یا حتی 2026 طول بکشد. البته این زمان برای عرضه‌ی کنسول‌های بازی طبیعی به نظر می‌رسد، چرا که برخلاف تلفن همراه یا لپ‌تاپ، کنسول‌های بازی معمولاً عمر بیشتری دارند و شرکت‌ها فقط هر چهار یا پنج سال یکبار مدل‌های جدید را معرفی می‌کنند.

به نظر می‌رسد که این شرکت به جای تمرکز بر افزایش عملکرد، بر روی افزایش عمر باتری و نمایشگری با رفرش ریت (نرخ تازه سازی تصویر) بالاتر، مانند Asus ROG Ally تمرکز دارد. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که شرکت ولو در آینده‌ی نزدیک هیچ اعلامیه‌ی سخت افزاری مرتبط با استیم دک منتشر نخواهد کرد.

شرکت Valve در شهر واشنگتن آمریکا قرار دارد و به ساخت بازی و لوازم دیجیتالی می‌پردازد. این شرکت در سال 1996 توسط دو کارمند سابق مایکروسافت به نام‌های گیب نیوئل و مایک هرینگتون تأسیس شد. Valve برای توسعه پلتفرم Steam و فرانچایز بازی‌های محبوبی مانند Half-Life، Counter-Strike، Portal، Day of Defeat، Team Fortress، Left 4 Dead و Dota شناخته می‌شود. علاوه بر بازی‌ها و نرم‌افزارها، Valve دستگاه‌های الکترونیکی مانند Steam Deck را نیز تولید می‌کند که تجربه بازی را بهبود می‌بخشند.

این شرکت به تازگی Deck OS 3.5 Preview را برای علاقه‌مندان با ویژگی‌های جدیدی مانند رفرش ریت متغیر، HDR (هنگامی که با یک نمایشگر خارجی قابل انجام است) و بهبود عملکرد برای Starfield منتشر کرده است. گفته می‌شود که این به‌روزرسانی با رفتن به سمت طیف رنگ sRGB باعث بهبود بازتولید رنگ شده است.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024