امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۳ ساعت : ۲۲:۰۹

نیوزلند به همکاری با هوآوی ادامه می دهد / نشان دادن چراغ سبز در میدان جنگ

[vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”container”]

پس از اتفاقاتی که آمریکا برای شرکت های مخابراتی چینی از جمله هوآوی و زد تی ایی به وجود آورد، آغاز جنگی بود که با قانون ممنوعیت فعالیت این شرکت ها در اروپا آتش آن گسترده تر شد. اما به نظر می رسد در میان این جنگ بی پایان نیوزلند روی خوش به هوآوی نشان داده است. 

مقامات دولت نیوزلند به تازگی اعلام کرده‌اند که شرکت چینی هواوی قادر خواهد بود به فعالیت‌های مخابراتی و توسعه زیرساخت‌های شبکه اینترنت ۵G ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد که نظر برخی از کشورهایی که پیشتر اعلام کرده بودند به تبعیت از ایالات متحده آمریکا به تحریم و ممنوعیت فعالیت شرکت چینی هواوی اقدام خواهند کرد، تغییر کرده است چراکه به عنوان مثال، مقامات و مسئولان مربوطه در نیوزلند اعلام کرده اند که هواوی قادر خواهد بود به ادامه فعالیت‌های مخابراتی و مربوط به شبکه خود بپردازد.

بر اساس گزارش های منتشر شده در بلومبرگ ، به نظر می‌رسد که نیوزلند حالا بعد از انگلستان دومین کشوری است که بعد از تصمیم برای توقف فعالیت این غول تکنولوژی چینی، تغییر نظر داده و به هواوی برای بازگشت و ماندن در این کشور برای توسعه زیرساخت های شبکه نسل پنجم اینترنت موسوم به ۵G چراغ سبز نشان داده است.

در اخبار قبلی همچنین یکی از مقامات سازمان ملی امنیت سایبری انگلستان نیز اعلام کرده بود که به جای ممنوعیت کامل فعالیت هواوی، می‌توان با نظارت و کنترل بیشتر و همچنین اعمال محدودیت از تهدیدهای بالقوه فعالیت این شرکت کاست و آن را تبدیل به یک فرصت طلایی کرد.

اینترنت 5G

بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری پیشتر برآورد کرده بودند که اروپا تحت تاثیر ممنوعیت فعالیت شرکت هواوی که یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی در جهان به شمار می رود که تلاش های متعددی نیز برای توسعه زیرساخت‌های مربوط به شبکه نسل پنجم اینترنت کرده است، از سایر مناطق و کشورهای جهان عقب خواهد افتاد و از دسترسی سریع و زودهنگام به خدمات اینترنت ۵G محروم خواهند ماند.

به همین دلیل به نظر می‌رسد که اهمیت دسترسی زودهنگام  و همچنین مسائل تجاری، نگرانی‌های امنیتی و چالش های پیش روی هواوی را تحت الشعاع قرار داده است و به همین دلیل بسیاری از این کشورها تصمیم گرفته‌اند که در اقدامات خود تجدیدنظر کرده و همچنان میزبان هواوی باشند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

جواد مظفری

مدیر و صاحب امتیاز وب سایت بنچیمو. کارشناس ارشد ارتباط تصویری، تولیدکننده محتوا، کارشناس حوزه سخت افزار و صوت و تصویر، فعال در حوزه خودرو و عاشق گیم و محصولات گیمینگ.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *