هر آنچه باید از گلکسی واچ اکتیو بدانید

در مراسم رونمایی از محصولات جدید سامسونگ که 90 دقیقه طول کشید، موبایل های گلکسی فولد، گلکسی اس 10 پلاس، گلکسی اس 10، گلکسی اس 10 ای، گلکسی اس 10 پلاس 5G ساعت های هوشمند و ایرباد بی سیم این شرکت معرفی شدند.

در این مراسم ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو یکی از محصولاتی بود که با تغیراتی در ظاهر و عملکرد معرفی شد. این گجت پوشیدنی این بار با در نظر گرفتن ویژگی های تناسب اندام و سلامت بهینه سازی هایی را تجربه کرده است. گلکسی واچ اکتیو حتی در نگاه اول هم مشابه ساعت های هوشمند قبلی سامسونگ نیست. یکی از مواردی که در گلکسی واچ اکتیو دیده نمی شود، ناوبری چرخان فریم دور نمایشگر است. سامسونگ ترجیح داده وظیفه این ناوبری را از فریم چرخان به کلیدهای اطراف ساعت بسپارد. با این تغییر بهترین روش ناوبری گلکسی واچ اکتیو لمس نمایشگر است.

بدنه ای با ابعاد 10.5×39.5×39.5 میلی متر و وزن 25 گرم (بدون بند)، نمایشگری با ابعاد 1.1 اینچ را در خود جای داده است. نمایشگر 28.1 میلی متری گلکسی واچ اکتیو دارای رزولوشن 360×360 پیکسل است و با وجود پنل سوپر آمولد باید سطح انتظارات را بالا برد. ویژگی نمایشگر همیشه روشن و پوشش محافظ گوریلا گلس از دیگر موارد قابل ذکر در بخش نمایشگر است.

سامسونگ برای پردازش فعالیت های این ساعت پردازنده اگزینوس 9110 را در نظر گرفته است که می تواند با فرکانس کاری 1.15 گیگاهرتز به خوبی از پس پردازش های این ساعت برآید. البته سرعت بالای عملکرد ساعت تنها به پردازنده این ساعت معطوف نمی شود. سیستم عامل تایزن نسخه 4.0 با راحتی که در رابط کاربری به وجود آورده است، حس پایداری و سرعت بالا را به کاربر منتقل می کند. گلکسی واچ اکتیو به 0.75 گیگابایت رم و 4 گیگابایت فضای ذخیره سازی مجهز شده است. باتری 230 ملی آمپر می تواند به راحتی این ساعت را همراهی کند.

در بخش ابزارهای تناسب اندام و سلامتی، گلکسی واچ اکتیو بجز سنسور قلب، تعداد 39 تمرین مختلف ورزشی و تشخیص خودکار فعالیت کاربر، برای اولین بار به پایش فشار خون مجهز شده است. با این وجود گلکسی واچ اکتیو را باید یکی از کامل ترین گجت های پوشیدنی برای سلامت افراد دانست. برای علاقه مندان به ورزش های آبی، سامسونگ این ساعت هوشمند را به استاندارد IP68 و تحمل 5 اتمسفر مجهز کرده است. با این حال می توان به راحتی تا عمق 50 متری زیر آب با این ساعت شنا کرد.

از دیگر موارد قابل ذکر می توان به بلوتوث نسخه 4.2، شبکه بی سیسم با استاندارد b/g/n، موقعیت یاب داخلی یا GPS، NFC، بند 20 میلی متری با قابلیت تعویض، چهار رنگ برای فریم ساعت و هشت رنگ برای بند آن، شارژ بی سیم (کاربر می تواند گلکسی واچ اکتیو را با قرار دادن بر پشت گلکسی اس 10 شارژ کند) و پشتیبانی از سیستم عامل های اندروید و آی او اس اشاره کرد.

سامسونگ در کنار تمام ویژگی های گلکسی واچ اکتیو، قیمت مناسب 200 دلار را در نظر گرفته است تا به راحتی در رقابت با رقیبان سرسختی مانند اپل واچ به برتری دست یابد.

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !